Köpa MacBook i USA med svenskt tangentbord?

Permalänk
Inaktiv

Köpa MacBook i USA med svenskt tangentbord?

Hej!
Jag är sugen på att köpa en MacBook Pro (15tum) med retina. Jag ska till New York i början av sommaren och har funderingar på att köpa den där. Går det att köpa den med svenskt tangentbord från någon av Apples officiella butiker där? T.ex. från glaskuben på Manhattan.
Om inte, går det att beställa den till butiken för uthämtning?

Tack på förhand!

//MrEmme

Permalänk
Medlem

Nej, butikerna har inte svenskt tangentbord på lager.

Ja, det går att beställa med svenskt tangentbord (och andra ändringar) för avhämtning i butik. Däremot skulle jag tro att du måste ha kreditkort med amerikansk faktura-adress för att beställa, nåt krångel lär det vara.

Permalänk
Medlem

Kolla den här posten:

#14632009

han köpte en i USA med svenskt tangentbord

Permalänk
Medlem

Jag var i New York tidigare i år och köpte med mig en MacBook Pro 13" Retina.

La en beställning på amerikanska applestore och valde att få den med svenskt tangentbord.
Knappade in mitt vanliga kreditkort men uppgav hotellets adress på billing adress.

Tog några dagar innan pengarna drogs men sen kom mail att datorn var klar att hämtas. När jag kom till New York var det inga konstigheter alls, visade mitt leg och fick datorn i handen. Kunde inte gått smidigare.

Rätt eller fel att uppge hotellets address? Du får avgöra, det fungerade för mig iaf.

Värt att upplysa är ju också att man enligt lagen måste deklarera sånna här saker vid inresa till sverige och annat är olagligt, men det visste du nog redan