Permalänk
Medlem

Problem med 64-bitars ubuntu

Tjenare sweclockers! Tänkte installera linux idag genom att boota från ett usb minne. Allt fungerade som det ska fast efter laddningsskärmen så slutade allt via usb att fungera, sen kom texten fram "Unable to find medium with live file system". Detta händer endast när jag ska installera 64-bitars versionen, allt fungerar som det ska när jag provar 32-bitars. Någon som vet vad som kan vara fel?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Kolla om du använder USB3 port. Byt till USB2 och prova i sådan fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bore69:

Kolla om du använder USB3 port. Byt till USB2 och prova i sådan fall.

Avänder USB 2.0

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Enda råd jag kan ge på rak arm är att kolla BIOS-inställningar för SATA, bör stå på AHCI. Ta ur alla usbprylar du kan och pröva annan port. Om du inte redan prövat dem förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bore69:

Enda råd jag kan ge på rak arm är att kolla BIOS-inställningar för SATA, bör stå på AHCI. Ta ur alla usbprylar du kan och pröva annan port. Om du inte redan prövat dem förstås.

Har provat det också, fortfarande samma problem..

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Låter som om den tappar bort usbstickan efter att den börjat ladda. Kanske pröva en annan sticka. Kolla bios igen, startdisk och usb.