Permalänk
Avstängd

Download Plug-In Bf4?

Det står att jag ska ladda ner den hela tiden, gör det, installerar, trycker "play now" samma ruta kommer upp om download plug-in...

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Inaktiv

Testa en igen med en bättre webbläsare.

Permalänk
Medlem

Starta om webbläsaren, funkar inte det. Starta om datorn.

Permalänk
Medlem

Om dom andra tipsen inte funkar så: kolla om du ser det i lägg till ta bort program. I så fall avinstallera och försök igen.

edit: Har du battlefield 4 installerat redan?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Om dom andra tipsen inte funkar så: kolla om du ser det i lägg till ta bort program. I så fall avinstallera och försök igen.

edit: Har du battlefield 4 installerat redan?

Jepp det är installerat, första intrycket var inte bra, tyvärr. Spelade betan och har spelat kanske 7 timmar Bf3, både Bf3 och betan av Bf4 var mycket roligare, eller enklare eller vad man ska säga. Jag har 12% accuracy, fattar ingeting, har över 20% i CoD, skitsnack käns det som, jag siktar mitt på, ser att siktet sitter mitt på, men ändå dör ingen, har dragit ner sensen til 15%, spelar ingen roll, alla campar också, känns helt meninglöst att ens spela, käns som inlärnings kurvan är typ 1 år, tyvärr har jag inte tid med det, specielt inte när jag redan lagt ner flera år på fps spel, tycker mina skils ska gå vidare till detaa spel ganska omgående...

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Inaktiv

Stäng av Flow control och interrupt moderation på din nätverksadapter. I spelet bör du i Options-Gameplay sätta Network Smoothing factor på 0% och HI-FREQUENCY network update till high. Stäng av motionblur och FXAA som gör spelet suddigare.

Den största faktorn i BF är awarness. Ser du fienden först så får du mer tid att sikta in. Kör du på normal servers så bör du spoota en fiende med q innan du börjar skjuta. Så att du kan sikta efter en röd marker. Rekommenderar starkt att du ligger eller duckar när du ska skjuta någon. Då det blir mycket svårare att se dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Jepp det är installerat, första intrycket var inte bra, tyvärr. Spelade betan och har spelat kanske 7 timmar Bf3, både Bf3 och betan av Bf4 var mycket roligare, eller enklare eller vad man ska säga. Jag har 12% accuracy, fattar ingeting, har över 20% i CoD, skitsnack käns det som, jag siktar mitt på, ser att siktet sitter mitt på, men ändå dör ingen, har dragit ner sensen til 15%, spelar ingen roll, alla campar också, känns helt meninglöst att ens spela, käns som inlärnings kurvan är typ 1 år, tyvärr har jag inte tid med det, specielt inte när jag redan lagt ner flera år på fps spel, tycker mina skils ska gå vidare till detaa spel ganska omgående...

I bf är det ju bulletdrop osv. Du får sikta lite framför gubben om han springer, över skallen om han är en bit ifrån. Inte skjuta full auto om det är medium range, t.om i close range kan det vara effektivare att dra iväg några snabba bursts.

Är väl bara kul att det är någon form av inlärningskurva. Vill du inte ha någon rekyl och kunna kötta på från första sekunden är det nog bättre du går tillbaka till antingen cod eller titanfall.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Testa att logga ut och in igen haft det problemet också och det löste genom att logga ut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

I bf är det ju bulletdrop osv. Du får sikta lite framför gubben om han springer, över skallen om han är en bit ifrån. Inte skjuta full auto om det är medium range, t.om i close range kan det vara effektivare att dra iväg några snabba bursts.

Är väl bara kul att det är någon form av inlärningskurva. Vill du inte ha någon rekyl och kunna kötta på från första sekunden är det nog bättre du går tillbaka till antingen cod eller titanfall.

Självklart är det kul med lite inlärningskurva, men man borde väl iaf ana sina skills vid start? Jag fick ju minus i de flesta matcherna, du känner ju mig, jag är ingen minus människa! I Titanfall spelade jag också dåligt i början, men inte fan fick jag minus, hade jätte gärna gått tillbaka til CoD, tycker fortfarande det är roligast. Men jag kan inte spela Ghosts längre, det laggar så jag håller på och bli galen, på alla settings jag provar...

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

I bf är det ju bulletdrop osv. Du får sikta lite framför gubben om han springer, över skallen om han är en bit ifrån. Inte skjuta full auto om det är medium range, t.om i close range kan det vara effektivare att dra iväg några snabba bursts.

Är väl bara kul att det är någon form av inlärningskurva. Vill du inte ha någon rekyl och kunna kötta på från första sekunden är det nog bättre du går tillbaka till antingen cod eller titanfall.

En annan rolig sak med rekylen i Bf4 är ju att den inte "syns" vet inte hur jag ska förklara.

Om du skjuter full auto på nära håll, så har jag märkt att ibland dör fienden inte, just därför gillade jag inte detta spel i början, close-up, one-on-one var ju min styrka trodde jag. Men iaf, om du skjuter full auto, då går rekylen direkt upp och sätter sig någon millimeter över gubben och stannar där, alltså har den ingen rekyl alls när den väl har stannat.

Men sedan går det ju inte att häva den, helt omöjligt, som att spela med en verklig datanörd som helt enkelt inte orkar hålla ner ett litet vapen!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Vissa vapen är rätt värdelösa att träffa med så gäller att hitta nått man lirar bra med/passar ens stil så ge inte upp för fort.
Själv blir jag en lat spelare efter jag lirat spelen ett par månader så nu orkar jag bar köra rörlig sniper typ. Hände samma sak i BF3 för mig. Blir en mer avkopplande spelstil antar jag hehe. Gillar dock inte att campa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

En annan rolig sak med rekylen i Bf4 är ju att den inte "syns" vet inte hur jag ska förklara.

Om du skjuter full auto på nära håll, så har jag märkt att ibland dör fienden inte, just därför gillade jag inte detta spel i början, close-up, one-on-one var ju min styrka trodde jag. Men iaf, om du skjuter full auto, då går rekylen direkt upp och sätter sig någon millimeter över gubben och stannar där, alltså hmnar den ingen rekyl alls när den väl har stannat.

Men sedan går det ju inte att häva den, helt omöjligt, som att spela med en verklig datanörd som helt enkelt inte orkar hålla ner ett litet vapen!

1. Du kan inte jämföra cod o bf. Det är som att jämföra mc Donalds och valfritt Michelin vinnande restaurang.
2. Bf har realistiskt vapembeteende, så börjar vapnet dra upp får du kompensera med.att dra ner, använd attachments för och hjälpa dig med det.
3. Bara för att du är bra i cod och titanfall betyder det inte att du blir bra på bf. Inte samma.spel.
4. Skjut inte full auto någonsin, så vidare du inte måste för att hålla fienden nere. (tex som support med lmg)

Glöm allt cod har lärt dig.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Har du bf3 också ? Det är det som gör problemet... installera bf3, ska du se att det försvinner. Fina grejor Dice har kokat ihop...

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KRQKAN:

1. Du kan inte jämföra cod o bf. Det är som att jämföra mc Donalds och valfritt Michelin vinnande restaurang.
2. Bf har realistiskt vapembeteende, så börjar vapnet dra upp får du kompensera med.att dra ner, använd attachments för och hjälpa dig med det.
3. Bara för att du är bra i cod och titanfall betyder det inte att du blir bra på bf. Inte samma.spel.
4. Skjut inte full auto någonsin, så vidare du inte måste för att hålla fienden nere. (tex som support med lmg)

Glöm allt cod har lärt dig.

Haha, lol! Att du tycker Bf är sjukt mycket bättre fattar jag inte alls. Grafiken är mycket sämre, spelarkontrollen (alltså hur gubben rör sig och hur man gör olika saker i spelet) är mycket sämre, det ser lite ut som CS, fast lite, lite smidigare.

Som jag ser det finns det bara en egentlig fördel med Bf som skulle kunna få mig att spela det istället för CoD och det är just att grafiken är så dålig så flyter spelet bättre.

Ser det precis tvärtom mot vad du gör det. Men då Ghosts inte går att spela, det laggar som fan för mig, så letar jag nu vidare. Glömer aldrig vad jag lärt mig i CoD, spawnsen i Bf är också helt värdelösa. Det känns helt enkelt som ett 10 år äldre spel än CoD. Ledsen, fattar inte varför inte du ser det, ser man ju direkt när man hoppar in i spelet.

CoD är den där fina restaurangen där allt är fint, Bf är ett gammalt McDonalds. Det du menar med verklighet finns i CoD också, har du skjutit mycket vapen själv i dina dagar? Snarare tvärt om, Bf hade varit verkligt, fast 1924 kanske, idag finns det så mycket teknik som gör att du inte behöver oroa dig för tex bulletdrop med snipersikten, det som Bf är så jävla stolta att ha.

Ett skott skjuts med kanske 2000 m/s eller hur? Tror du verkligen det spelar roll om en gubbe rör sig med 1 m/s för att jag ska behöva skjuta 1 meter framför honom? Kanske om jag stod just 2 km därifrån då, 2000 m/s. Att man måste göra burstfire på nära håll, ledsen men det är inte verkligt, en vuxen man, speciellt en topptränad elitsoldat, orkar hålla nere fullauto på nära håll.

Kan säga att efter 3 dagar Bf4 nu har jag plus i K/D som jag borde haft direkt men också insett att Bf4 inte är ett spel för mig, antingen ändrar dom spelet tills nästa, eller nästa och blir tillslut bättre än CoD, eller så är det precis som CS, de har fastnat i sitt mönster, kan bara bli "så" bra när man har kvar hela sitt uråldriga koncept.

Kolla hur gubbarna springer med sina vapen, det ser ut som de håller i bandyklubbor, grafiken ser ut som den kom från 97. Kolla nära på detaljerna, finns inga, ett golv är helt tomt, alla hus är tomma, kanske fint lite glasväggar och nått annat trams, men det ser absolut inte verkligt ut.

Trodde det fanns en fördel till förutom att grafiken är dålig och att det flyter bra, att det skulle vara många som spelade, i princip hela SWEclockers verkar ju spela, men icke, varje morgon när jag spelar är det kanske 2-4 online på alla servers.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Haha, lol! Att du tycker Bf är sjukt mycket bättre fattar jag inte alls. Grafiken är mycket sämre, spelarkontrollen (alltså hur gubben rör sig och hur man gör olika saker i spelet) är mycket sämre, det ser lite ut som CS, fast lite, lite smidigare.

Som jag ser det finns det bara en egentlig fördel med Bf som skulle kunna få mig att spela det istället för CoD och det är just att grafiken är så dålig så flyter spelet bättre.

Ser det precis tvärtom mot vad du gör det. Men då Ghosts inte går att spela, det laggar som fan för mig, så letar jag nu vidare. Glömer aldrig vad jag lärt mig i CoD, spawnsen i Bf är också helt värdelösa. Det känns helt enkelt som ett 10 år äldre spel än CoD. Ledsen, fattar inte varför inte du ser det, ser man ju direkt när man hoppar in i spelet.

CoD är den där fina restaurangen där allt är fint, Bf är ett gammalt McDonalds. Det du menar med verklighet finns i CoD också, har du skjutit mycket vapen själv i dina dagar? Snarare tvärt om, Bf hade varit verkligt, fast 1924 kanske, idag finns det så mycket teknik som gör att du inte behöver oroa dig för tex bulletdrop med snipersikten, det som Bf är så jävla stolta att ha.

Ett skott skjuts med kanske 2000 m/s eller hur? Tror du verkligen det spelar roll om en gubbe rör sig med 1 m/s för att jag ska behöva skjuta 1 meter framför honom? Kanske om jag stod just 2 km därifrån då, 2000 m/s. Att man måste göra burstfire på nära håll, ledsen men det är inte verkligt, en vuxen man, speciellt en topptränad elitsoldat, orkar hålla nere fullauto på nära håll.

Kan säga att efter 3 dagar Bf4 nu har jag plus i K/D som jag borde haft direkt men också insett att Bf4 inte är ett spel för mig, antingen ändrar dom spelet tills nästa, eller nästa och blir tillslut bättre än CoD, eller så är det precis som CS, de har fastnat i sitt mönster, kan bara bli "så" bra när man har kvar hela sitt uråldriga koncept.

Kolla hur gubbarna springer med sina vapen, det ser ut som de håller i bandyklubbor, grafiken ser ut som den kom från 97. Kolla nära på detaljerna, finns inga, ett golv är helt tomt, alla hus är tomma, kanske fint lite glasväggar och nått annat trams, men det ser absolut inte verkligt ut.

Trodde det fanns en fördel till förutom att grafiken är dålig och att det flyter bra, att det skulle vara många som spelade, i princip hela SWEclockers verkar ju spela, men icke, varje morgon när jag spelar är det kanske 2-4 online på alla servers.

Okej, lite fakta.

VI börjar från toppen.

1. Att du tycker att CoD ser bättre ut och dylika skiter jag i, det får du göra om du vill.

2. Har skjutigt några fåtal vapen. Hagelbrakare av diverse modeller. Skjutit .22:a och vanliga jaktgevärer. Och även testat C7.

3. Hastigheter på olika vapen:
M24 - 790 m/s
AK5C - 870 m/s
M16 - 948 m/s
AK-47 - 715 m/s
M98B - 940 m/s
120 mm kanontorn på en M1A1 - ~ 1600 m/s

4.
Där finns lagg mellan din mus och dator, din dator och spelet, spelet och servern, servern och din fiende. (Net code etc.)
Vilket gör att du ibland måste sikta framför fienden.
Kolla bara på cod slowmo quickscopes o liknande. De siktar typ 5 meter brevid spelaren och träffar ändå.

5. Bullet drop är kanske inte super realistiskt i BF, men det gör så det ändå krävs lite skills för och kunna skjuta på långt avståd (Och förstår att det finns folk som inte gillar detta pga de inte kan skjuta i spelet för 5 öre.)

6. Det är inte problem med att hålla nere vapnet när man skjuter full auto, utan det är att när geväret slår tillbaka och går upp och soldaten drar ner så kanske han drar ner det för mycket eller för lite då alla skott är olika i kraft.

Kvitar hur "elit" en soldat är, kickback är ett problem för alla.

7. Det krävs inte 10+ skott för att döda (förvisso gör det det i normal mode och i CoD. Men spela istället Hardcore då. Det är inte som i CoDs hardcore där du dör av en 9mm i foten).

8. "Kan säga att efter 3 dagar Bf4 nu har jag plus i K/D som jag borde haft direkt... " Serriöst? Är du en sådan l33tpwnstar4lajf p12? Det är ett helt nytt spel, du kan inte banorna/vapnen/taktiker.

9. Vem fan bryr sig om de springer fult?
Elitsoldaterna (som du kallar de) i cod kan ju inte springa i mer än 5 sekunder.
Och sen att grafiken skulle vara sämre än cod och från 97 är ju bara tramsigt. ***bort/moderator***

10. Hittar jävla massa servrar. Kolla dina filtersettings.

Tagit bort otrevligheter/meme
Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

4. Där finns lagg mellan din mus och dator, din dator och spelet, spelet och servern, servern och din fiende. (Net code etc.)
Vilket gör att du ibland måste sikta framför fienden.
Kolla bara på cod slowmo quickscopes o liknande. De siktar typ 5 meter brevid spelaren och träffar ändå.

Att man måste sikta framför spelaren är väl pga att kulorna färdas med en viss hastighet och inte för lagg, även om det kan spela in?
Med olika vapen behöver man ju sikta olika långt framför om någon springer.

TS. Du kan liksom inte hålla full auto på range och tro att du kan hantera rekylen med musen, det funkar inte som i cod. Skjut snabba bursts istället.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Att man måste sikta framför spelaren är väl pga att kulorna färdas med en viss hastighet och inte för lagg, även om det kan spela in?
Med olika vapen behöver man ju sikta olika långt framför om någon springer.

TS. Du kan liksom inte hålla full auto på range och tro att du kan hantera rekylen med musen, det funkar inte som i cod. Skjut snabba bursts istället.

Ja, det stämmer. Tänkte bara inte på och skriva det. ^^

Men är man 2-5 meter ifrån så spelar det ingen roll. Men vet inte riktigt vilken range TS pratar om.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KRQKAN:

Okej, lite fakta.

VI börjar från toppen.

1. Att du tycker att CoD ser bättre ut och dylika skiter jag i, det får du göra om du vill.

2. Har skjutigt några fåtal vapen. Hagelbrakare av diverse modeller. Skjutit .22:a och vanliga jaktgevärer. Och även testat C7.

3. Hastigheter på olika vapen:
M24 - 790 m/s
AK5C - 870 m/s
M16 - 948 m/s
AK-47 - 715 m/s
M98B - 940 m/s
120 mm kanontorn på en M1A1 - ~ 1600 m/s

4.
Där finns lagg mellan din mus och dator, din dator och spelet, spelet och servern, servern och din fiende. (Net code etc.)
Vilket gör att du ibland måste sikta framför fienden.
Kolla bara på cod slowmo quickscopes o liknande. De siktar typ 5 meter brevid spelaren och träffar ändå.

5. Bullet drop är kanske inte super realistiskt i BF, men det gör så det ändå krävs lite skills för och kunna skjuta på långt avståd (Och förstår att det finns folk som inte gillar detta pga de inte kan skjuta i spelet för 5 öre.)

6. Det är inte problem med att hålla nere vapnet när man skjuter full auto, utan det är att när geväret slår tillbaka och går upp och soldaten drar ner så kanske han drar ner det för mycket eller för lite då alla skott är olika i kraft.

Kvitar hur "elit" en soldat är, kickback är ett problem för alla.

7. Det krävs inte 10+ skott för att döda (förvisso gör det det i normal mode och i CoD. Men spela istället Hardcore då. Det är inte som i CoDs hardcore där du dör av en 9mm i foten).

8. "Kan säga att efter 3 dagar Bf4 nu har jag plus i K/D som jag borde haft direkt... " Serriöst? Är du en sådan l33tpwnstar4lajf p12? Det är ett helt nytt spel, du kan inte banorna/vapnen/taktiker.

9. Vem fan bryr sig om de springer fult?
Elitsoldaterna (som du kallar de) i cod kan ju inte springa i mer än 5 sekunder.
Och sen att grafiken skulle vara sämre än cod och från 97 är ju bara tramsigt. ***bort/moderator***

10. Hittar jävla massa servrar. Kolla dina filtersettings.

Okej...

1. Bulletdrop var faktiskt det minst jobbiga av alla problem och gjorde faktiskt att det kändes lite roligare att snipa, jag träffade en hel del med min boltsniper.

2. Det är inte att jag är dålig som får mig avstå bf men mitt k/d borde bli högre då jag är bra på fpsspel, att de har bestämt sig för att vara helt annorlunda cod och alla andra spel är väl troligtvis bara ett försäljningsknep för att få folk att känna sig kassa i början men sen bli bättre och känna sig extra duktiga och stanna forever. Jag har inga problem när jag byter mellan andra spel, men cod till bf var extra svårt då i princip de är varandras motsatser, kartan sitter i nedre vänstra hörnet istället för över, stora banor i regel till skillnad från cod, osv.

***bort/moderator***

4. Grafiken är ren, klar, det blänker, skiner, osv. Den ser "bra" ut men jag menar inte på det sättet. Jag menar hur avancerad grafiken är, eller rättare sagt animeringen. Gå in i ett random hus i bf och se dig omkring, ser det ut som de jobbat länge med att få in många detaljer där inne? Det är ju detaljerna som gör det kämpigt för grafikkortet. Många olika 3d-objekt att rendera=pain in the gpu.

5. Listor är töntiga, tänkte google en bild på en lista och lägga upp, men sen kom jag på att jag hade bättre saker för mig.

Tagit bort otrevligheter i citat
Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort meningslösa inlägg/meme/trollförklaringar. Vänligen håll är till topic, otrevligheter undanbedes.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Ett skott skjuts med kanske 2000 m/s eller hur? Tror du verkligen det spelar roll om en gubbe rör sig med 1 m/s för att jag ska behöva skjuta 1 meter framför honom? Kanske om jag stod just 2 km därifrån då, 2000 m/s. Att man måste göra burstfire på nära håll, ledsen men det är inte verkligt, en vuxen man, speciellt en topptränad elitsoldat, orkar hålla nere fullauto på nära håll.

När man skjuter på älgbanan med studsare (jämförbart med något av sniperriflen i spelet) så får man sikta framför älgen när den springer för att träffa den och det är bara 80 meter. Så det är helt klart realistiskt i spelet.
Det enda vapnet som jag har skjutit full auto med är en ak4 och det var verkligen inte lätt att träffa sitt mål, iaf inte med flera skott. Full auto är mest till för att rensa rum eller för att hålla ner fienden. Skjuter man full auto med ett jämförbart vapen i spelet, typ scar h så är det betydligt lättare att träffa någon med full auto än det skulle vara i verkligheten.

Sen får man ju tänka på att detta inte är nån verklighetssimulator utan ett spel som är inspirerat av verkliga vapen och händelser, de har inte gjort spelet superealistiskt utan de har gjort det så att det ska vara balancerat och roligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av soulis:

När man skjuter på älgbanan med studsare (jämförbart med något av sniperriflen i spelet) så får man sikta framför älgen när den springer för att träffa den och det är bara 80 meter. Så det är helt klart realistiskt i spelet.
Det enda vapnet som jag har skjutit full auto med är en ak4 och det var verkligen inte lätt att träffa sitt mål, iaf inte med flera skott. Full auto är mest till för att rensa rum eller för att hålla ner fienden. Skjuter man full auto med ett jämförbart vapen i spelet, typ scar h så är det betydligt lättare att träffa någon med full auto än det skulle vara i verkligheten.

Sen får man ju tänka på att detta inte är nån verklighetssimulator utan ett spel som är inspirerat av verkliga vapen och händelser, de har inte gjort spelet superealistiskt utan de har gjort det så att det ska vara balancerat och roligt.

Har aldrig påstått att jag är något proffs på skjutvapen, men jag ungefär samma erfarenhet som dig av vapen och till och med kanske lite mindre... Men du får ändå tänka på att Ak4 (min morfar hade en sådan) och en älgstudsare är lite annat än moderna vapen och speciellt de som dem använder i armén?

Vet inte om du har spelat bilspel, men det har jag och Gran Turismo anses vara det "verkliga" spelet och typ Need for Speed anses vara det "arkadiska" av dem. Ser ungefär samma skillnad där, i Need for Speed har de överdrivit det orealistiska och i Gran Turismo tvärt om, överdrivit det realistiska. Man kan inte ens snudda på gasen utan att det spinner och kurvorna är jätte svåra att ta. Vissa gillar ju utmaningen, vissa det roliga i att allt är lite lättare. Jag själv gillar nog om det skulle kunna vara precis som på riktigt, kanske en väckarklocka att börja syssla med någon rolig IRL-hobby istället!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

offtopic. Har inte spelat GT på väldigt länge, inte sedan ps1. Men är inte GT ett simcade spel?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av soulis:

När man skjuter på älgbanan med studsare (jämförbart med något av sniperriflen i spelet) så får man sikta framför älgen när den springer för att träffa den och det är bara 80 meter. Så det är helt klart realistiskt i spelet.
Det enda vapnet som jag har skjutit full auto med är en ak4 och det var verkligen inte lätt att träffa sitt mål, iaf inte med flera skott. Full auto är mest till för att rensa rum eller för att hålla ner fienden. Skjuter man full auto med ett jämförbart vapen i spelet, typ scar h så är det betydligt lättare att träffa någon med full auto än det skulle vara i verkligheten.

Sen får man ju tänka på att detta inte är nån verklighetssimulator utan ett spel som är inspirerat av verkliga vapen och händelser, de har inte gjort spelet superealistiskt utan de har gjort det så att det ska vara balancerat och roligt.

För övrigt så talar jag inte om 80 meters bullshit, det värsta exemplet jag kommer på i Bf4 var när jag stod bakom en lastbil och ändå fick sikta en bra bit över gubben. Kanske var ungefär 10-15 meter, tycker att då ska det vara i princip rakt på som gäller. Kolla youtubeclip på de moderna vapnena, på nära håll kan man skjuta automatfire, på långt håll får man väl köra singelfire och på medium range, burst. Bf4 får du köra singelfire även om du avrätta någon campare med nackskott 1 meter framför dig, annars hoppar vapnet iväg och skjuter i taket.

En annan detalj som skiljer verklighet från spel är ju att det tar ett tag för mekaniken i vapnet att avfyras, ditt finger reagerar lika fort som på en mus men det gör inte avtryckaren. Min hjärna gillar inte att behöva vänta på att skotten ska avfyras bara för en otränad hobbyjägare inte kan trycka avtryckaren tillräckligt fort. Du kanske bara tar extra tid på dig att trycka av eftersom du inte är så stark och därför måste sikta framför?

Själv vet jag inte om att skjuta människor behöver kännas verkligt heller för mig, det ger mig inget IRL liksom, varför ska jag sträva efter att ha det så verkligt som mjöligt när jag aldrig i hela mitt liv skulle stå och kriga med vapen. Jag tycker också att krig rent allmänt är ganska töntigt och jag snackar aldrig om olika vapen och olika häfta saker med andra när jag är ute på stan.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+