Microsoft släpper drivrutiner för Xbox One-kontrollen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Den kommer tyvärr inte att fungera, det är varken Bluetooth eller Wifi protokoll dom använder sig av. Det enda som skulle kunna fungera är om Microsoft släpper en dongle specifikt för att köra Xbone kontrollen på PC men det har dom inte gjort och om du frågar mig så gissar jag att dom aldrig kommer att göra det heller.

Det finns alldeles för mycket pengar att håva in för att INTE släppa en trådlös dongel. Av vilken anledning skulle dem inte göra en? Det är säkert samma hårdvara som dongeln till 360 dosan. Bara att ändra frekvens eller något liknande.

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem

Priset känns lite väl högt just nu, ca 500. Borde man vänta på lanseringen i Sverige och se om priserna går ner, eller tror ni de kommer vara kvar på runt 500 kr?

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Ni som använt båda, hur är den(XBONE) i jämnförelse(känslan) med Xbox 360?

personligen så känns kontrollen för liten i mina händer. det roliga är att den minimalt mindre än 360 kontrollen men lutningen på xbox one kontrollen gör så att den känns svin liten i handen. personligen så är den smästa kontrollen den här generation. wiiu pro kontroller är best sen DS4 och sist XB1.

men den är långt ifrån dålig och funkar fint för dom spelen du behöver spela med kontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Microsoft använder sig av något eget mumbujumbo som dom hävdar har snabbare responstid än bluetooth men det kan ju tas med en skopa salt...

edit: PS4 kontrollen fungerar utmärkt med en bluetooth dongle.

Är väl IR om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag spelar med handkontroll på de spel där det är bättre än mus och tangentbord.

Skrivet av trickysaer:

Hur många som spelar med en kontroll på PC? Väldigt många, mig själv inkluderad.

Skrivet av ALBiiJONzz:

Brukar spela på de spel som är bäst med handkontroll, t.ex. bilspel och fifa

Skrivet av limaxophobiac:

Har gått igenom en del krångel för att få min ps3 kontroll att funka till datorn för Dark Souls, ospelbart med mus + tangentbord. Big picture mode på steam är faktiskt ganska angenämt, kommer att spela fler spel gjorda för kontroller så här.

Jag som trode att det var en minoritet...

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

i en perfekt värld skulle man kunna ansluta 360 och ONE kontrollen till samma trådlösa källa men det kan man väl fet glömma.

BTW

och den handlar om, antar jag att det ska stå.

oj

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Är väl IR om jag inte minns helt fel.

Det tvivlar jag på. Kinect använder sig utav en hel del utav ir men det skulle vara en opraktisk teknik för handkontroller.

Permalänk
Snusfri

Kommer garanterat komma donglar på dx.com och eBay snart.
Jag spelar bla Watch_Dogs, FIFA och bilspel med min XB360 trådlösa kontroller med en dongel från dx.com.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Jag som trode att det var en minoritet...

Folk spelar fler spel än Battlefield. Bilspel är inte så kul med tbord och alla har inte ratt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Enligt mig går inte jämföra.

Menar du då att dom är exakt likadana?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av The-Architect:

Menar du då att dom är exakt likadana?

Nej att Xbox One är grymt mycket bättre.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nej att Xbox One är grymt mycket bättre.

Hur kan du mena det om det inte går att jämföra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nej att Xbox One är grymt mycket bättre.

Det är väl en jämförelse?

Jag testade bara en som hastigast och tyckte den kändes ungefär likadan, men svårt bilda sig en uppfattning utan att använda den "på riktigt".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av THB:

Kommer garanterat komma donglar på dx.com och eBay snart.
Jag spelar bla Watch_Dogs, FIFA och bilspel med min XB360 trådlösa kontroller med en dongel från dx.com.

Tar tillbaka det jag skrev.. Bara vänta på att M$ ska släppa trådlöst dongel.......

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2