Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Det verkar vara rätt många som har problem med TG789vn och uPnP.

Har du provat att slå på uPnP och slå av extended security? http://downloads.thomson.net/telecom/documentation/TG546vv7/R...

Edit:
Det finns en tråd om just detta modem här på Sweclockers:
http://www.sweclockers.com/forum/14-natverk-och-uppkoppling/1...

Verkar som bryggning till en redig router är ett alternativ...

Nej jag har inte testat något alls faktiskt, inte så hajj på modem/router svängen men ska kika på detta!

Jo funderar på och köpa en riktigt router istället för en lan-adapter, dyrare men löser det problemet så lägger jag faktiskt hellre pengarna på en router och slipper lan-adaptern tror jag.

EDIT: UPnP var på och extended security var avstängd.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Men inte vår blåa vän eller? Jag har ärligt talat inte provat (mer än att skjuta skal bakåt då).

http://1.media.dorkly.cvcdn.com/61/91/473e622eaea8b9f1331917d...

Blåa skal är det bara böja dig framåt och ta emot.
Inget man kan rå över

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Blåa skal är det bara böja dig framåt och ta emot.
Inget man kan rå över

Tutan funkar ju iaf

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Avstängd

Adda mig " ninjakalle " som nintendo id. Kommer köra .hela lördagen ^^

Tipps mk8

1 håll bakåt för att få objekt tex skal som skydd för röven
2 glöm ej hoppknappen var hopp (även mindre förhöjningar)
3 samla guldmynten (man åker snabbare)
4 den röda boxen är enda försvaret mot blåa skalen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Blåa skal är det bara böja dig framåt och ta emot.
Inget man kan rå över

Frugan kom på ett prima sätt att undvika blåa skal:

Använd tutan så fort du ser skalet ovanför ditt huvud! Har man inte en sådan, kan man alltid försöka få andra spelare att stryka med i smällen : )

Dold text
Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag är väldigt off-topic men..

Jag och min sambo köpte MK8 och skulle vilja spela med en kompis över nätet, problemet är att vi inte kan joina varandras rum.. Är det någon som vet vad problemet kan vara?

Permalänk
Avstängd

Precis. Den röda boxen dödar blåa skal

Permalänk
Medlem
Skrivet av rippmaster:

Adda mig " ninjaskalle " som nintendo id. Kommer köra .hela lördagen ^^

Hittar dig ej när jag söker på "ninjaskalle", förövrigt om någon vill spela så kan ni adda mig också har samma namn här som där "Pelleboj".

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Avstängd

Crap mitt nintendo id är ninjakalle adda.

In på sweclockerstuneringen nu tkrjag

Permalänk

Adda: Tossitoker Mariokart 8.

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk

Hej!
Jag har lite frågor kring Wii U.
Är menyerna sega som man har läst?
Tar det lång tid att starta ett spel?
Vilka spel rekommenderar ni?
Hur är online spelandet och är det gratis?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av profbergvall:

Hej!
Jag har lite frågor kring Wii U.
Är menyerna sega som man har läst?
Tar det lång tid att starta ett spel?
Vilka spel rekommenderar ni?
Hur är online spelandet och är det gratis?

Skickades från m.sweclockers.com

Menyerna har blivit snabbare än tidigare, även om det förmodligen borde gå att snabba upp lite till. Quickstart-menyn som kom med i förra veckans Wii U-uppdatering tycker jag personligen löst de flesta laddningsproblem. Så fort du trycker på power-knappen på Gamepaden så dyker snabbstartsmenyn upp som listar lite olika saker, blandannat det man använt senast, vilket gör att man kan hoppa in mer eller mindre direkt i spel.

De flesta spel jag har till min Wii U startar fort. Jag brukar föredra digitala versioner för att slippa hantera skivor så jag är inte helt säker på hur de skivbaserade spelen presterar. Borde inte vara någon större skillnad. Observera att man mer eller mindre måste ha en extern hårddisk om man skaffar digitala Wii U-titlar. Modellen med 32GB är något för liten när spel kan vara uppåt 25GB (vilket är max per lager i det Bluray-liknande optiska mediat Nintendo använder).

Onlineåtkomsten är gratis till skillnad från Xbox 360 och One samt PS4. Hur onlinestöd och funktionalitet ser ut beror helt på spel.

Vid det här laget finns det ganska mycket spel att välja på. Många titlar är plattformare så gillar man inte dessa så blir det lite mer begränsat.

Personliga favoriter: New Super Mario Bros U, ZombiU, Zelda: Wind Waker HD, Super Mario 3D World, Rayman Legends, Pikmin 3, Wonderful 101, Nintendoland, Donkey Kong Country: Tropical Freeze, Sonic: All Stars Racing Transformed och framförallt...

Mario Kart 8!

Sedan finns det en del tredjepartstitlar/multiplattformstitlar exempelvis Assassins Creed men dessa brukar jag personligen föredra på PC. Senare i år dyker nya Smash Bros spelet upp och nu i veckan sätter E3 igång och med lite tur dyker det upp någon stortitel då. Nintendo själva ska ha 3-4 titlar de ska visa upp vad jag förstått.

Permalänk
Avstängd

Vill man ha 4 player splitscreen och 4 player partyspel finns det ingen annan konsol än wii u att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ares_Logoth:

Tänkte höra om någon här förbokade mario kart 8 på game.co.uk?

Jag gjorde det och spelet skickades enligt dem den 27:e/28:e och har fortfarande inte sett röken av det.

Så är det någon annan här som förbokade det därifrån och som fått det?
Såhär i efterhand var det dumt att köpa därifrån, lesson learned

Mitt spel skickades den 28:e och jag har inte heller sett röken av det. Jag fick intrycket att man skulle få med en ratt från game.co.uk, så det var delvis därför jag la min order där. Men så var inte fallet, tydligen är det erbjudandet bara för UK.

Nästa gång blir det att handla från en svensk återförsäljare.

Vi får hoppas att vi får våra spel idag.

Permalänk

Är det någon som vet var den hemliga karaktären #5 är på Street U?

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

110a;14657457]Mitt spel skickades den 28:e och jag har inte heller sett röken av det. Jag fick intrycket att man skulle få med en ratt från game.co.uk, så det var delvis därför jag la min order där. Men så var inte fallet, tydligen är det erbjudandet bara för UK.

Nästa gång blir det att handla från en svensk återförsäljare.

Vi får hoppas att vi får våra spel idag.[/QUOTE]

Inget spel idag heller. Första och sista gången jag beställer från game.co.uk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Frugan kom på ett prima sätt att undvika blåa skal:

Använd tutan så fort du ser skalet ovanför ditt huvud! Har man inte en sådan, kan man alltid försöka få andra spelare att stryka med i smällen : )

http://mariopartylegacy.com/wp-content/uploads/2014/04/mk8ite...

Dold text
Skrivet av Sweede:

Tutan funkar ju iaf

Sällan fått tutan, så det var ren slump att man testade den idag
Kalas att den fungerar hehe

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

110a;14659482]Inget spel idag heller. Första och sista gången jag beställer från game.co.uk[/QUOTE]

Hej!

Glad att jag inte är ensam. Då de har problem med teckenkodningen för åäö på hemsidan började jag fundera på om det var detta som ställde till det då både min ort och stad innehåller 'ö'

Hade jag vetat att det skulle ta mer än 2 gånger så lång tid som de anger på sin hemsida (3-5 business days) hade jag aldrig beställt därifrån. Enda fördelen är väl att man får med en sån där ratt. Jag förutsätter också att vi kan använda koden som medföljer för att få ett gratis spel. Såvitt jag förstått är det nog med att man har ett engelskt club nintendo konto (eventuellt på en engelsk adress).

Men men, jag skriver här igen när/om spelet kommer. Först 45 dagar senare kommer game återbetala pengarna eller skicka en ny utgåva om denna inte dyker upp. Great.......

Permalänk
Medlem

Så ryktena om ett Open World Zelda spel stämde ganska så bra det då, dock långt kvar innan det kommer ut, kommer vara jobbigt att vänta tills 2015.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Så ryktena om ett Open World Zelda spel stämde ganska så bra det då, dock långt kvar innan det kommer ut, kommer vara jobbigt att vänta tills 2015.

Halva 2014 har ju gått å andra sidan. Jag är sjukt taggad definitivt ett måste-köp. Likaså Yoshi Yarn med. OMG!

Riktigt trevligt att första Bayonetta ingår i Bayonetta 2. Osäker på köp där men mer troligt att Hyrule Warriors köps samt det där Toad-spelet.

EDIT: X!!!!

Permalänk
Medlem

Så de har döpt X till Xenoblade Cronicle? Dvs inte ens 2????? Ganska rejält förvirrande är det.... Riktigt tydligt inte en remake men ändå.

Om något dock så känns det som många av deras ider av Xenogares/Xenosaga har dumpats in i spelet, speciellt med tanken på storyn spelet tog upp, men aja orkar själv inte vänta på spelet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Helt ok spel och för det priset! Gillar ni ett "riktigt" survival horror så är ni rätt ute. köp!

Jag köpte Zombie U för runt 500kr! Var inte alls värt det då kontrollerna suger. Annars är det säkert ett trevligt spel då jag gillar sådana spel, men kontrollerna förstör allt tyvärr.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Inaktiv

Lite synd att allt kommer tidigast 2015. Inte ens Mario Maker dyker upp i år. Det verkar som att det ska dyka upp mer senare, nya Star Fox-titelen det skrivits om tidigare under dagen har inte presenterats officiellt exempelvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lite synd att allt kommer tidigast 2015. Inte ens Mario Maker dyker upp i år. Det verkar som att det ska dyka upp mer senare, nya Star Fox-titelen det skrivits om tidigare under dagen har inte presenterats officiellt exempelvis.

Ja man kan ju tycka att om Nintendo vill sälja mycket konsoler redan från start när de släpper en ny konsol så borde topptitlarna finnas ganska snart efter släpp. Zelda är ett sånt spel som alltid kommit nåt eller några år efter konsolsläppet och Zelda är mångas favorit, så även min. Mariokart, Mario, Metroid är andra titlar. Har också skapat mig en liten kärlek till Donkey kong och sonic trots att jag inte spelade de usprungliga spelen från början som kom till Nintendo och Sega. Har dock spelar Donkey Kong Country rätt mycket via datorn och emulator och det har jag haft mycket skoj med.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Konsolgrävare

okej! Nintendo vann E3 iår! sjukt taggad inför 2015! Hyrule Warriors, Zelda, Mario Maker, Mario Party 10, Yoshi's Woolly, Captain Toad’s Treasure Tracker, Bayonetta, Xenoblade Cronicle <3

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bejje:

Ja man kan ju tycka att om Nintendo vill sälja mycket konsoler redan från start när de släpper en ny konsol så borde topptitlarna finnas ganska snart efter släpp. Zelda är ett sånt spel som alltid kommit nåt eller några år efter konsolsläppet och Zelda är mångas favorit, så även min. Mariokart, Mario, Metroid är andra titlar. Har också skapat mig en liten kärlek till Donkey kong och sonic trots att jag inte spelade de usprungliga spelen från början som kom till Nintendo och Sega. Har dock spelar Donkey Kong Country rätt mycket via datorn och emulator och det har jag haft mycket skoj med.

De borde helt klart ha haft fler starka titlar vid lanseringen. Ett av flera misstag var också att de faktiskt litade på tredjeparts spelföretagen som såklart svek. Personligen är jag lite förvånad över att ZombiU inte lyckades sälja fler konsoller men så blev lanseringen av Wii U ungefär samtidigt som MS och Sony tillslut avslöjade specifikationer på PS4 och XO. Wii U's låg dessutom på knappt 4000kr då och när Sony pratar om 400 dollar och MS 500 dollar och med bättre prestanda så blir det ju inte lätt.

Hoppas Zelda U verkligen är en 2015-titel och inte 2016 som jag faktiskt läser det som. Nu har de säkert arbetat länge på denna titel och kanske kan lansera den om tidigast ett år, troligen lagom till julhandeln.

Hade personligen gärna sett lite planer för Virtual Console med. Kommer Gamecube och kanske rent av Wii till VC och mer detaljer om den där Gamecube-adaptern var sådant jag saknade. Men i övrigt? Klart överlägset allt annat som visats för min del.

Skrivet av tyvar1:

okej! Nintendo vann E3 iår! sjukt taggad inför 2015! Hyrule Warriors, Zelda, Mario Maker, Mario Party 10, Yoshi's Woolly, Captain Toad’s Treasure Tracker, Bayonetta, Xenoblade Cronicle <3

Jag instämmer, detta var riktigt bra faktiskt.
Möjligen något hårdvarusläpp eller liknande men 3DS XL är fortfarande relativt färsk samt 2DS. Möjligen en uppdaterad Wii U med mer inbyggt minne eller något. De nuvarande modellerna närmar sig två år och ser man på Xboxar och Playstations så har dessa fått mindre uppdateringar med tiden också.

Permalänk
Konsolgrävare

Nintendo E3 Videos:

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag blev helt chockad och tårögd när han knäppte med fingrarna och Zelda dök upp bakom honom. Jösses om det verkligen kommer se ut så. ÄNTLIGEN blir det open world igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jag blev helt chockad och tårögd när han knäppte med fingrarna och Zelda dök upp bakom honom. Jösses om det verkligen kommer se ut så. ÄNTLIGEN blir det open world igen.

Finns inget jag längtar mer efter än Zelda. Hade det inte varit för Zelda hade jag inte ens köpt ett Wii U.
Men nu var det också så att jag stog under julruschen i julas och tänkte köpa ett PS4 till mig och sambon och tänkte att det är ju lugnt eftersom PS4 hade ju kommit ut i Sverige redan, men inte en enda jävla butik hade det i lager! Alla sa att det var slut eller så hade dom inte ens fått tag i några exemplar.
Fattar inte varför tillverkarna alltid gör så där!? Dom släpper en konsol som är väldigt efterlängtad som dom vet kommer sälja som iskall öl i solsken, men ändå gör dom för få ex, så att endast några få lyckliga hinner köpa och sedan får resten vänta flera månader innan nya ex finns att köpa.

Varför då inte vänta lite på lanseringen istället och skapa fler ex så att när den lanseras så finns det gott om ex till alla eller nästan alla?
Nåja, att det inte fanns några på lager och inte skulle komma in på flera månader var anledningen att jag köpte Wii U. Ångrar det inte direkt då det finns många bra spel och kommer komma flera till, men ska jag nu också lägga ut för ett PS4 plus spel så blir det lite saftigt med pengar...

Så där förlorade ju ony en hel del pengar på mig då jag annars troligen inte hade köpt ett Wii U förrän Zelda hade kommit ut och köpt alla andra spel till Sony istället... men men

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

och mer detaljer om den där Gamecube-adaptern

"Nintendo GameCube controller for Super Smash Bros.: Many Super Smash Bros. fans grew up playing Super Smash Bros. Melee for the Nintendo GameCube system, and some will always prefer that system's controller. The Nintendo GameCube controller also could be used in Super Smash Bros. Brawl for Wii. To honor that devoted loyalty to a classic way to play, Nintendo is introducing an adapter that lets up to four original Nintendo GameCube or WaveBird controllers work with Wii U. The adapter will be available at a suggested retail price of $19.99. Nintendo is also launching a retro Nintendo GameCube controller with Super Smash Bros. markings at a suggested retail price of $29.99. Additionally, Nintendo is offering a special bundle that includes Super Smash Bros. for Wii U, one special Nintendo GameCube controller and one adapter at a suggested retail price of $99.99. All of these items are scheduled to launch the same day as Super Smash Bros. for Wii U this holiday season."

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |