Permalänk
Medlem

Problem med att göra AP av ny router

Hej!

Första inlägget i detta forum!

Hårdvara:

Huawei B593-s 4g-router
ASUS RT-N56U Router
Acer Laptop
iMac mid 2011

Problemet:

Köpte igår denna router (ASUS) för att använda som AP. Den är inställd som AP och kopplad med sladd in i LAN1 på min 4G router samt in i WAN på Asus routern.

När jag använder det nya trådlösa nätverket fungerar det på mina Apple produkter, men när jag försöker använda min pc är det EXTREMT slö hastighet. Jag har provat både 2,4g och 5g. *Tillägg* det fungerar inte alls lika bra längre på mina apple produkter heller märkte jag. Så fort jag kopplar ur och stänger Asusen fungerar allt som vanligt igen.

Någon?

Permalänk
Skrivet av xxeed:

Hej!

Första inlägget i detta forum!

Hårdvara:

Huawei B593-s 4g-router
ASUS RT-N56U Router
Acer Laptop
iMac mid 2011

Problemet:

Köpte igår denna router (ASUS) för att använda som AP. Den är inställd som AP och kopplad med sladd in i LAN1 på min 4G router samt in i WAN på Asus routern.

När jag använder det nya trådlösa nätverket fungerar det på mina Apple produkter, men när jag försöker använda min pc är det EXTREMT slö hastighet. Jag har provat både 2,4g och 5g. *Tillägg* det fungerar inte alls lika bra längre på mina apple produkter heller märkte jag. Så fort jag kopplar ur och stänger Asusen fungerar allt som vanligt igen.

Någon?

Går det att ställa in så AP använder både 2,4 och 5gzh nätet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor-93:

Går det att ställa in så AP använder både 2,4 och 5gzh nätet?

Japp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxeed:

Hej!

Första inlägget i detta forum!

Hårdvara:

Huawei B593-s 4g-router
ASUS RT-N56U Router
Acer Laptop
iMac mid 2011

Problemet:

Köpte igår denna router (ASUS) för att använda som AP. Den är inställd som AP och kopplad med sladd in i LAN1 på min 4G router samt in i WAN på Asus routern.

När jag använder det nya trådlösa nätverket fungerar det på mina Apple produkter, men när jag försöker använda min pc är det EXTREMT slö hastighet. Jag har provat både 2,4g och 5g. *Tillägg* det fungerar inte alls lika bra längre på mina apple produkter heller märkte jag. Så fort jag kopplar ur och stänger Asusen fungerar allt som vanligt igen.

Någon?

Som alltid så är 3/4G sk best effort. Det finns ingen garanterad bandbredd och allt beror på omgivningen; andra abonnenter i området, mottagning etc.
Delas denna 4G-router med ytterligare två enheter minskar nyttjandegraden i motsvarande grad. Sist men inte minst, vilken operatör har du? De flesta ISP stryper bandbredden efter x-antal MB, då kan du inte räkna med någon vidare hastighet över huvud taget.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

prova att sätta en statisk ip på den, stänga av dhcp. och sedan sätta internet sladden i någon av dens lan portar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Som alltid så är 3/4G sk best effort. Det finns ingen garanterad bandbredd och allt beror på omgivningen; andra abonnenter i området, mottagning etc.
Delas denna 4G-router med ytterligare två enheter minskar nyttjandegraden i motsvarande grad. Sist men inte minst, vilken operatör har du? De flesta ISP stryper bandbredden efter x-antal MB, då kan du inte räkna med någon vidare hastighet över huvud taget.

Tack, men du har svarat på ett problem jag inte har. Det har ingenting med 4g att göra utan själva routerfunktionen. Jag delar långsamt mellan datorer på nätverket också och det har väl inte med täckningen för 4g att göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

prova att sätta en statisk ip på den, stänga av dhcp. och sedan sätta internet sladden i någon av dens lan portar.

När jag sätter routern i AP mode gör den detta själv . Ställer sedan in ipn i min 4g routern så sen delar ut samma ip hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem