Permalänk
Medlem

nexus 5

Om man har en samsung galaxy s3 lte nu är det värt att köpa en nexus 5 eller ska man vänta på nåt bättre?

Kan inte bestämma mig vilken telefon jag vill ha. Men min s3a håller på att ge upp helt.

Permalänk
Medlem

Vad står det på 4 och 5 bokstav/siffran i ditt Serienummer? Känns som att du fortfarande borde ha garanti kvar?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Kör på nexus 5, mycket bättre snabbare snyggare. totalt nöjd min min Och en riktigt bra stor skärm som funkar för twitch mm.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Måste du köpa en ny så är en Nexus 5:a ett väldigt bra och prisvärt alternativ , jo jag har en själv.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vad står det på 4 och 5 bokstav/siffran i ditt Serienummer? Känns som att du fortfarande borde ha garanti kvar?

C9

Permalänk
Medlem

Det känns ju bara så gammal.. Men just nu kan jag inte bestämma mig. Vill ha en bättre telefon än vad jag har. Vill inte köpa nåt sämre.

Permalänk

Köpte idag en Nexus 5. Jag är oerhört nöjd! Den väger väldigt lite men kvalitetskänslan är hög(inte som en iPhone eller HTC One, men man måste tänka på vad den kostar också jämfört med de dubbelt dyrare enheterna).

Jag har ju bara använt den i 2 timmar men det känns som ett bra köp!

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motofinne:

Köpte idag en Nexus 5. Jag är oerhört nöjd! Den väger väldigt lite men kvalitetskänslan är hög(inte som en iPhone eller HTC One, men man måste tänka på vad den kostar också jämfört med de dubbelt dyrare enheterna).

Jag har ju bara använt den i 2 timmar men det känns som ett bra köp!

Ja det är sant. Men som sagt, man vill ju inte byta ner sig. Köper via Telia så det blir en förhöjdmånadskostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finesse_:

Garanti i 3 månader till då. Om inte kvitto finns det vill säga

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Jag köpte den i okt-12 men jag har tappat den å spräckt hela glaset...

Permalänk
Medlem

1300+frakt hos en verkstad så då kan jag förstå att du tittar på en ny telefon

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Det är inte värt att spendera dom pengarna på den.

Nån som vet vad det kan tänka komma sig för mobiler till hösten då?

Permalänk
Skrivet av finesse_:

Det är inte värt att spendera dom pengarna på den.

Nån som vet vad det kan tänka komma sig för mobiler till hösten då?

Kollat på oppo find 7a? Väldigt bra mobil som jag själv tänker köpa!:)
http://europe.oppostyle.com/

Visa signatur

Loxus: Varför ska man ha en överklocksvänlig CPU i en HTPC?
Flamso: Varför inte? Tror du att du är inne på Stockclockers eller? ;)

Permalänk
Medlem

One plus one kanske lyckas på en ordentlig produktion på sina lurar till hösten, Bara kanske dock...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningGladiator:

Kollat på oppo find 7a? Väldigt bra mobil som jag själv tänker köpa!:)
http://europe.oppostyle.com/

Nej, går den använda i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

One plus one kanske lyckas på en ordentlig produktion på sina lurar till hösten, Bara kanske dock...

Den verkade så svår att få tag på!

Permalänk
Skrivet av finesse_:

Nej, går den använda i Sverige?

Jadå, man beställer från oppostyle.

Visa signatur

Loxus: Varför ska man ha en överklocksvänlig CPU i en HTPC?
Flamso: Varför inte? Tror du att du är inne på Stockclockers eller? ;)

Permalänk
Medlem

Tror jag håller mig till att beställa inom sverige

Permalänk
Medlem

Nån som isf vet var man får tag i en vit nexus men abonnemang via Telia.

Permalänk
Skrivet av finesse_:

Nån som isf vet var man får tag i en vit nexus men abonnemang via Telia.

Playstore? Google.se/nexus sen beställer du bara ett abonnemang?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Playstore? Google.se/nexus sen beställer du bara ett abonnemang?

Om jag beställer en svart 16 gb betalar jag 2400:- på Telia men jag vill ha en vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av finesse_:

Om man har en samsung galaxy s3 lte nu är det värt att köpa en nexus 5 eller ska man vänta på nåt bättre?

Kan inte bestämma mig vilken telefon jag vill ha. Men min s3a håller på att ge upp helt.

Det är en stor uppgradering från S3.
Den enda telefonen som har en chans att konkurrera med Nexus 5 i den prisklassen är ju Oneplus One. Men denna lär du få vänta på i månader.

Skrivet av finesse_:

Om jag beställer en svart 16 gb betalar jag 2400:- på Telia men jag vill ha en vit

Du menar att du sparar 600kr på att du binder upp dig? Hur länge?

Permalänk
Medlem

Har alltid haft Telia så jag kommer ju inte byta.. Så det spelar ju som ingen roll. Bättre att binda upp sig då tycker jag.

Permalänk
Medlem

Har spanat in htc E8 nån som vet om den ens kommer till Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av finesse_:

Har alltid haft Telia så jag kommer ju inte byta.. Så det spelar ju som ingen roll. Bättre att binda upp sig då tycker jag.

Verkligen inte. Byt till kontantkort. Halebop (Halebop ägs av Telia och använder samma nät) och Comviq (ägs av Tele2) kontantkort är mycket billigare än abonnemang hos Telia. Du sparar lätt in 600kr på under ett år.

Comviq Kompis har bättre priser om du använder telefonen medel-mycket, medan Halebop Hallå är bättre om du använder den mycket eller lite då du får billigare priser ju mer du laddar och minimum-laddningen är 50kr, medan Comviq har 95kr minimum för bra priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Verkligen inte. Byt till kontantkort. Halebop (Halebop ägs av Telia och använder samma nät) och Comviq (ägs av Tele2) kontantkort är mycket billigare än abonnemang hos Telia. Du sparar lätt in 600kr på under ett år.

Comviq Kompis har bättre priser om du använder telefonen medel-mycket, medan Halebop Hallå är bättre om du använder den mycket eller lite då du får billigare priser ju mer du laddar och minimum-laddningen är 50kr, medan Comviq har 95kr minimum för bra priser.

Jag ringer ca 2000 min per månad.. och smsar 200. Betalar 149:-/månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finesse_:

Jag ringer ca 2000 min per månad.. och smsar 200. Betalar 149:-/månad.

Men detta är ju bara månadspriset.. Du måste ju inkludera trafikkostnaderna. Vad står det på dina räkningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Men detta är ju bara månadspriset.. Du måste ju inkludera trafikkostnaderna. Vad står det på dina räkningar?

Det är månadskosnaden. Fria samtal och fria sms.. jag betalar 149:- min man 299:-... sen är det 6 gb surf. För oss är det jättebra då vi inte har fast telefon.

Permalänk
Medlem

Så eg betalar jag väl 224:- för fria samtal, fria sms och 3 gb surf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av finesse_:

Det är månadskosnaden. Fria samtal och fria sms.. jag betalar 149:- min man 299:-... sen är det 6 gb surf. För oss är det jättebra då vi inte har fast telefon.

Vänta, mer än 2000fria minuter och fria SMS, samt 6GB(eller är det 3GB var hos du och din man?) surf för 150kr i månaden? O.o
Detta låter för bra för att vara sant. Jag aldrig sett ett så bra erbjudande från Telia, och jag har vait kund hos dem i flera år. Kan du länka till abonnemanget?