Permalänk
Medlem

PayPal hjälp

Hej! Jag är 16 årig kille som vill beställa från eBay. Men som alla vet så använder de antingen kreditkort eller Paypal. Paypal tar i sin tur också betalt genom kreditkort. Så nu undrar jag om det finns någon snäll människa i Halmstad som kan överföra pengar till mitt PayPal konto? Betalar kontant till dig!

Tråden kan verka som annons men tänkte att alla som har samma problem, kan just fråga efter någon här?

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre och lättare om du frågar någon i din familj om detta?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Det går att göra banköverföring till PayPal också.

Permalänk
Medlem

Du kan själv föra över pengar från ditt bankkonto till ditt paypal-konto. Det tar vanligtvis 1-3 arbetsdagar för pengarna att överföras.

Permalänk
Medlem

Om det finns ett 7/11 eller pressbyrån nära dig kan du testa att köpa ett SpendOn-kort, vilket är ett Mastercard som man fyller på med en valfri summa (precis som ett presentkort). Dock vet jag inte om de funkar på Internet, men du kan testa att Googla på det iallafall.

Permalänk
Medlem

Uteslut min familj, ingen hjälp de... Jag kan inte skicka från mitt Unga swedbankonto pga swedbanks skit regler om vilka minderåriga får skicka till... Jag ska kolla detta med Pressbyrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushoz:

Om det finns ett 7/11 eller pressbyrån nära dig kan du testa att köpa ett SpendOn-kort, vilket är ett Mastercard som man fyller på med en valfri summa (precis som ett presentkort). Dock vet jag inte om de funkar på Internet, men du kan testa att Googla på det iallafall.

Funkar att köpa på internet med, har gjort det själv flera gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essence:

Uteslut min familj, ingen hjälp de... Jag kan inte skicka från mitt Unga swedbankonto pga swedbanks skit regler om vilka minderåriga får skicka till... Jag ska kolla detta med Pressbyrån

Det är för att du är minderårig Swedbank har reglerna...sedan kan du tycka vad du vill om det...du är alltså omyndig...

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst tråden eftersom Sweclockers inte är det rätta forumet för den här typen av tjänster. Det står också tydligt i reglerna:

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

För att sedan svara på själva frågeställningen är det så att den omyndige har en överförmyndare, vanligen en förälder. Lagens syfte är att överförmyndaren tar på sig ansvaret att besluta och eventuellt hjälpa till när något kräver ett beslut av en myndig. Det gör i sig tråden olämplig, eftersom ingen här kan ta på sig det ansvaret.

/KimTjik