Skapa en online katalog utav en existerande PDF?

Permalänk

Skapa en online katalog utav en existerande PDF?

Hej!

Jag sommarjobbar åt min fars företag, just nu jobbar jag med den som är IT-ansvarig och vi håller då på att uppdatera hemsidan.

Det vi har problem med just nu är att vi har lanserat en ny katalog som vi har i PDF-format. Vi vill lägga upp den på vår hemsida så man ska kunna läsa den via _ALLA_ möjliga telefoner, PC's, ipads och macs osv. Det vi vill ha är en simpel "bläddringsfunktion" så att man gärna ska kunna "dra" i sidorna. Vi jobbar i Dw och jag tror att det är HTML baserat. (Är inte så haj på kodning). Vi vill gärna ha det gratis om det är möjligt. Just nu har vi tjänsten hos issuu.com men då får vi massa reklam vilket ser oproffsigt ut.

Det vi har testat är:
* Exportera som SWF i InDesign = Flash och då får vissa iPads/iPhones problem
* eMagStudio = En converter som fungerade skitbra men sen visade det sig att den endast funkade i 2 min innan man behövde refresha hemsidan
* issuu.com's gratisfunktion.

Nu vänder jag mig till er som jag vet besitter en enorm kunskap. Är det möjligt att få fram detta på något sätt? Vi vill gärna också att våra "handla" knappar i PDF'en ska vara klickbara och dirigera läsaren till vår webshop.

TL;DR:
Eftersöker en funktion som gör att alla användare oavsett vilken komponent man använder ska kunna läsa vår katalog utan att behöva ladda ner flash och slippa all reklam.

Eftersöker även en chatt-funktion till hemsidan, är det någon som skulle veta något bra skulle det uppskattas!

Tack på förhand!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | XFX SPEEDSTER SWFT RX 6800 | MSI B650 Gaming Plus WIFI | G. SKILL Flare x5 6000mhz 32GB (CL30) | Phanteks Glacier One 240 | Seasonic Focus GX750 | Crucial P3 Plus 1 TB

Play hard, go pro

Permalänk

Ingen som besitter någon bra lösning på problemet?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | XFX SPEEDSTER SWFT RX 6800 | MSI B650 Gaming Plus WIFI | G. SKILL Flare x5 6000mhz 32GB (CL30) | Phanteks Glacier One 240 | Seasonic Focus GX750 | Crucial P3 Plus 1 TB

Play hard, go pro

Permalänk
Medlem

Tror inte man kan länka från denna, men jag har inte undersökt så noga:

http://np.netpublicator.com/netpublication/n99624930

http://www.netpublicator.com/

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Rekordmedlem

Kan du inte utnyttja orignaldokumentet som pdffilen gjordes ifrån, det brukar ju gå att exportera det som html i stället.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

mrgaffes lösning var det jag tänkte på också. Skit i att konvertera från pdf till nåt. Kör ursprungsdokumentet som html helt enkelt.

Visa signatur

i9 13900HX | 64GB DDR5 | RTX4080

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Kan du inte utnyttja orignaldokumentet som pdffilen gjordes ifrån, det brukar ju gå att exportera det som html i stället.

Ska undersöka detta. Vi har fått filerna från det reklambolag vi arbetar med och därför tror jag att vi endast fått en PDF-fil men jag ska kika närmare på detta. Blir det isåfall i "katalog format"? Som att man kan bläddra osv.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | XFX SPEEDSTER SWFT RX 6800 | MSI B650 Gaming Plus WIFI | G. SKILL Flare x5 6000mhz 32GB (CL30) | Phanteks Glacier One 240 | Seasonic Focus GX750 | Crucial P3 Plus 1 TB

Play hard, go pro

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av mirrenator:

Ska undersöka detta. Vi har fått filerna från det reklambolag vi arbetar med och därför tror jag att vi endast fått en PDF-fil men jag ska kika närmare på detta. Blir det isåfall i "katalog format"? Som att man kan bläddra osv.

De blir i html, sedan får du bläddra mellan sidorna som vilka webbsidor som helst, själv föredrar jag nog normala webbsidor eller att ladda hem pdfer och läsa dem i en lokal läsare, inbäddade läsare av olika typer är mest jobbigt om det är mer än ett fåtal sidor.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

De blir i html, sedan får du bläddra mellan sidorna som vilka webbsidor som helst, själv föredrar jag nog normala webbsidor eller att ladda hem pdfer och läsa dem i en lokal läsare, inbäddade läsare av olika typer är mest jobbigt om det är mer än ett fåtal sidor.

Det är endast 20 sidor. Det är också en produktkatalog så det är bra om man kan få se det på ett sånt sätt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | XFX SPEEDSTER SWFT RX 6800 | MSI B650 Gaming Plus WIFI | G. SKILL Flare x5 6000mhz 32GB (CL30) | Phanteks Glacier One 240 | Seasonic Focus GX750 | Crucial P3 Plus 1 TB

Play hard, go pro