Permalänk

Problem med usb portar

Hej jag visste inte vars jag skulle vända mig men sweclockers verkar kunniga så jag hoppas att någon snäll själ kan hjälpa mig. Det är så här att jag köpte en dator för ca ett år sen. För 20 lök, kan skriva vad jag har för saker i datorn när jag kommer hem och kan kolla vad allt heter. Men iaf till problemet, notera att jag har aldrig haft det här problemet under dem ca första 8:a månaderna. När jag sitter och spelar så kan helt plötsligt tangentbordet lägga av och blir svart i ca 3-4 sekunder sen går det igång igen. Sen till headsetet så om vi tar t.ex att jag sitter och spelar ett spel t.ex cs med mina kompisar och sitter med dem i skype, då kan man mick sluta fungera och då hör dem inte mig, då måste jag koppla ur usb porten till headsetet och sätta in den igen så hör dem mig. Men då lägger ljudet av i spelet istället? Då måste jag slå på och av ljudet i spelet och då funkar ljudet men då hör inte kompisarna mig igen... Så det är sjukt irriterande. Och headsetet och tangentbordet är ca 5 månader gamla. Spelade med dem i nån månad utan problem. Provade köpa nytt headset samma sak iallfall. Så jag antar att det skulle kunna vara mitt moderkort och att det har med usb portarna att göra? Vi har provat omformatera flera gånger fast det blir samma resultat. Senaste drivrutinerna på allt och det står att allt funkar som det ska? Spelar ingen roll om i vilken usb port jag kopplar in varken fram eller bak. Ber om ursäkt för att det blev så lång text. Mvh Kim Jonsson

Permalänk

Testa utan grafikkort annars kan du testa utan ljudkort, det är mina förslag just nu. Är ingen expert på området men är förslag iaf ^^. Annars kan du testa att ändra spelets grafikinställningar om det skulle bero på det. MVH Perry

Permalänk

Ska prova det så fort jag slutat jobba. Men alltså grafikinställningarna kan det inte bero på då det även händer när jag inte spelar men mest då. Sen så spelar det ju ingen roll vilket spel jag spelar heller utan det är samma sak på alla spel. Tackar för svar iaf ska prova senare.

Permalänk
Medlem

låter som du har kortis i någon av dina usb portar eller glapp om det är frontpanels anslutningen.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk

Som sagt det är samma på alla mina portar både fram och bak!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Prova o uppdatera/ominstallera drivrutinerna för usb portarna

Visa signatur

asus b350 strix, 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB, Ryzen 1600 , corsair 16 GB 2666 Mhz, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Fractal Design Define R4 Svart,ocz 700w semimod, windows 10 , asus 24 vg248qe 144hz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Ändra trådrubriken snarast enligt reglerna, tack på förhand.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Låter lite som kortis men kan även vara nätdelen som spökar.

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB Raid 0 | 16" IPS 240Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dusken912:

Prova o uppdatera/ominstallera drivrutinerna för usb portarna

Om man kör senaste så kan det även vara värt att prova äldre versioner av drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Det problem du har fick jag när jag testade en bildskärm som jag kopplade in med Displayport. Kör jag med DVI fungerar allt hur bra som helst men inte med Displayport, då beter sig vissa usb-anslutningar (tangentbord) konstigt dvs dör och kommer tillbaka.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Skrivet av KeyPakt:

Det problem du har fick jag när jag testade en bildskärm som jag kopplade in med Displayport. Kör jag med DVI fungerar allt hur bra som helst men inte med Displayport, då beter sig vissa usb-anslutningar (tangentbord) konstigt dvs dör och kommer tillbaka.

Jaha men dvi kör jag redan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hur vet man om man har kortis där? Är ingen jätte höjdare på data komponenter osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimjonsson:

Jaha men dvi kör jag redan!

Skickades från m.sweclockers.com

en annan sak, bumpa inte
bara så du vet om det i framtiden

Här kan du läsa lite, så du vet: http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk

Okej så du menar alltså att jag försöker flytta tråden högre upp? haha snälla du... Jag försöker få hjälp här vad skulle meningen vara med att få tråden högre upp? Det känns ju värt det.

Permalänk

Hur vet man om det är kortis eller ska man lämna in datorn till nått dataföretag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimjonsson:

Hur vet man om det är kortis eller ska man lämna in datorn till nått dataföretag?

Börja med att koppla ur kontakterna till fronten av datorn och se om problemet försvinner. Du kan även okulärt kontrollera usb-portarna ser okey ut.

Permalänk
Skrivet av mattoys:

Börja med att koppla ur kontakterna till fronten av datorn och se om problemet försvinner. Du kan även okulärt kontrollera usb-portarna ser okey ut.

Okej tackar för svar, ska prova det sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimjonsson:

Okej så du menar alltså att jag försöker flytta tråden högre upp? haha snälla du... Jag försöker få hjälp här vad skulle meningen vara med att få tråden högre upp? Det känns ju värt det.

Spelar ingen roll vad du försöker/ inte försöker med. Jag försökte vara hjälpsam att tipsa dig att inte bumpa då det står i reglerna att det inte är tillåtet och samtidigt länka till reglerna så att du inte gör om samma misstag, med tydligen så blir man sur istället? mjotack.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk

Jaha ja men då ska jag inte svara till dem som skriver och försöker hjälpa då? Eller hur menar du? I så fall kan dom skriva och ändra i reglerna skriv inte för många inlägg i ditt egna forum för då är det bumping? Och för det andra så lät det inte som att du tipsade utan du skrev bumpa inte?

Skickades från m.sweclockers.com