Permalänk

Problem med internet vid tv-streaming

När jag har streamar netflex på tv'n så får jag problem med min laptops internetanslutning. Den försvinner inte direkt efter jag satt igång något på netflix, utan det dröjer 15-30 min innan problemet uppstår.

TV: ue40es6715 (trådlöst nätverk)
Router: technicolor TG789vn (bredbandsbolaget ca 30-40 mbit)

Är det någon som kan tänkas veta vad det är som inte fungerar som det ska?

Permalänk
Skrivet av bullenovitch:

När jag har streamar netflex på tv'n så får jag problem med min laptops internetanslutning. Den försvinner inte direkt efter jag satt igång något på netflix, utan det dröjer 15-30 min innan problemet uppstår.

TV: ue40es6715 (trådlöst nätverk)
Router: technicolor TG789vn (bredbandsbolaget ca 30-40 mbit)

Är det någon som kan tänkas veta vad det är som inte fungerar som det ska?

Kör du trådlöst mot din laptop också eller tappar du all internetanslutning, både med tråd och trådlöst?

Permalänk
Skrivet av Victor-93:

Kör du trådlöst mot din laptop också eller tappar du all internetanslutning, både med tråd och trådlöst?

Ja, jag kör trådlöst på laptopen. På min stationära, som jag kör trådat, har jag däremot inga problem med internetanslutningen medan streamingen på tv'n är igång.

Permalänk
Skrivet av bullenovitch:

Ja, jag kör trådlöst på laptopen. På min stationära, som jag kör trådat, har jag däremot inga problem med internetanslutningen medan streamingen på tv'n är igång.

Hm, okej, spontana känslan är ju att din TV stör ut din laptop av någon anledning eller om det går så sjukt mycket trafik trådlöst mellan din router och tv när du streamar så att din laptop inte får någon chans i vädret o vara med...men vad vet jag. Märkligt problem.

Permalänk

Har du fler enheter trådlöst kopplat? I såna fall, får du problem med dessa med eller är det bara din laptop som strular?