Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Videobloggare testar safirglas från Iphone 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av afterburned:

För mig och väldigt många andra är det relevant. Jag har nycklarna och telefonen i samma ficka då det är skönt att ha plånboken ensam.

Om man medvetet lägger något som kan repa skärmen i samma ficka som telefonen så får man skylla sig själv. Lite svårare med sand eller stenmjöl som kommer in i alla vrår utan att man kan påverka det så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Äntligen hoppas att detta är lösningen
På problemet vet ej hur många glas jag bytt på iPhones säkert 7-8 stycken ...

Skickades från m.sweclockers.com

Detta förstår jag inte, folk som envisas med att ha iPhone trots att de går sönder MYCKET enklare än genomsnittlig annan telefon. Oavsett hur mycket jag gillade iOS hade jag inte gått med på att laga min telefon så mycket. Vad det kostar att köpa och byta 7-8 glas kan du köpa (minst) 1 telefon till för.

Fler har börjat tänka som jag och tydligen har Apple insett det. Att de byter till detta glaset är garanterat för att ta bort en av de största nackdelarna med iPhone, tåligheten.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Detta förstår jag inte, folk som envisas med att ha iPhone trots att de går sönder MYCKET enklare än genomsnittlig annan telefon. Oavsett hur mycket jag gillade iOS hade jag inte gått med på att laga min telefon så mycket. Vad det kostar att köpa och byta 7-8 glas kan du köpa (minst) 1 telefon till för.

Fler har börjat tänka som jag och tydligen har Apple insett det. Att de byter till detta glaset är garanterat för att ta bort en av de största nackdelarna med iPhone, tåligheten.

Fast det där är rent skitsnack. De går inte sönder oftare än andra. De har samma glas som alla andra Smartphone dvs, "Gorilla Glas". Tvärt om så visa "drop tests" att iPhones oftast håller bättre än många andra (exempelvis SGS4 som det finns drösvis med jämförelser mot). Bara för att förtydliga, menar inte att iPhone med säkerhet är mer hållbara, bara att de inte är mindre tåliga än andra som du och många andra påstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av afterburned:

För mig och väldigt många andra är det relevant. Jag har nycklarna och telefonen i samma ficka då det är skönt att ha plånboken ensam.

Skrivet av Prodigys:

Om man medvetet lägger något som kan repa skärmen i samma ficka som telefonen så får man skylla sig själv. Lite svårare med sand eller stenmjöl som kommer in i alla vrår utan att man kan påverka det så mycket.

Precis. Håller med. Sen har man väl i alla fall fyra fickor på ett par byxor? En för mobilen, en för nycklar och en för plånboken? Sen bör det vara en ficka ledig!

Skrivet av Fltoig:

Detta förstår jag inte, folk som envisas med att ha iPhone trots att de går sönder MYCKET enklare än genomsnittlig annan telefon. Oavsett hur mycket jag gillade iOS hade jag inte gått med på att laga min telefon så mycket. Vad det kostar att köpa och byta 7-8 glas kan du köpa (minst) 1 telefon till för.

Fler har börjat tänka som jag och tydligen har Apple insett det. Att de byter till detta glaset är garanterat för att ta bort en av de största nackdelarna med iPhone, tåligheten.

Eller så tänker de att vi gör ett dyrare glas som kostar mer att laga = mer pengar in per såld enhet i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Detta förstår jag inte, folk som envisas med att ha iPhone trots att de går sönder MYCKET enklare än genomsnittlig annan telefon. Oavsett hur mycket jag gillade iOS hade jag inte gått med på att laga min telefon så mycket. Vad det kostar att köpa och byta 7-8 glas kan du köpa (minst) 1 telefon till för.

Fler har börjat tänka som jag och tydligen har Apple insett det. Att de byter till detta glaset är garanterat för att ta bort en av de största nackdelarna med iPhone, tåligheten.

Har haft min i 2 år och har inte en spricka, förstår inte hur man lyckas ta i sönder telefoner. Jag har tappat min nån gång, inte en repa.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Skrivet av Bulan75:

Äntligen hoppas att detta är lösningen
På problemet vet ej hur många glas jag bytt på iPhones säkert 7-8 stycken ...

Verkar som att det är DU som är problemet om du bytt glas 7-8 på dina iPhones... Du kanske ska ha den hängandes i en snara runt halsen?

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Detta förstår jag inte, folk som envisas med att ha iPhone trots att de går sönder MYCKET enklare än genomsnittlig annan telefon. Oavsett hur mycket jag gillade iOS hade jag inte gått med på att laga min telefon så mycket. Vad det kostar att köpa och byta 7-8 glas kan du köpa (minst) 1 telefon till för.

Fler har börjat tänka som jag och tydligen har Apple insett det. Att de byter till detta glaset är garanterat för att ta bort en av de största nackdelarna med iPhone, tåligheten.

Om man tar sönder en mobil 7-8 gånger är det nog inte mobilen det är fel på. Förstår inte hur folk lyckas...

Själv har jag haft min iPhone 4 sen den släpptes... Så ungefär 4 år skulle jag tro. Har en liten repa som jag inte har sett förrän jag undersökte den nu. Jag använder inte den för mer än att ringa och smsa längre, så en iPhone 6 lär jag inte köpa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av afterburned:

För mig och väldigt många andra är det relevant. Jag har nycklarna och telefonen i samma ficka då det är skönt att ha plånboken ensam.

Själv lägger jag nycklarna i den lilla fickan på jeansen som är mer eller mindre perfekt för det. Personligen kan jag inte tänka mig att det är skönare med telefon + nycklar än plånbok + nycklar.

Videon i fråga: han tar ju för fan inte ens i. Skulle inte bli repor på de flesta moderna telefoner med den "kraften" han använde.

Jag har själv haft sönder en enda telefon, HTC Desire som jag råkade kasta i väggen istället för sängen. Brukar dessutom åka inlines/skateboard samt andra flängiga aktiviteter utan att ens ha så mycket som repat mina telefoner. Vad personer som ideligen har sönder dem gör är bortom min fantasi.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

iphone reparatörers värsta mardröm:p

Permalänk
Medlem

Jag har safirglas på min klocka, den är över 10 år och inga repor.
Så ja det ÄR repfritt, har även åkt i marken några gånger. En gång från cykel i rörelse och gled över asfalt.

Min telefon är en SG2, inga repor på skärmen, finns repor på "listen" vid sidan om då den har tappats flera gånger.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

haft iphones i ett par år nu, aldrig haft problem med att de har gått sönder eller blivit repiga osv. Har den bara i en ficka utan en massa skrot i. sandlådan håller jag mig ifrån också när jag har telefonen i fickan.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

Jag är ofta på stranden på sommaren och då får jag sand lite över allt, jag lyckas alltid med att få sand under displayen eller inuti telefonen. Tur att jag aldrig köpt något dyrare.

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Fast det där är rent skitsnack. De går inte sönder oftare än andra. De har samma glas som alla andra Smartphone dvs, "Gorilla Glas". Tvärt om så visa "drop tests" att iPhones oftast håller bättre än många andra (exempelvis SGS4 som det finns drösvis med jämförelser mot). Bara för att förtydliga, menar inte att iPhone med säkerhet är mer hållbara, bara att de inte är mindre tåliga än andra som du och många andra påstår.

Iaf så har jag aldrig lyckats ta sönder min telefon och i min omgivning har knappt någon annan telefon än just iPhone gått sönder - sprucket glas osv.
Jag kan inte med säkerhet säga att de ÄR mindre hållbara, men enligt erfarenheter och intryck så går de sönder betydligt oftare.

Typen av glas är inte det enda som spelar roll. Även om de har samma sorts glas kan den ena telefonen vara känsligare än den andra.
Glas är i stort sett alltid svagare och mer känsligt i kanterna än i mitten och missen Apple har gjort är att glaset ÄR kanterna. Tappar man telefonen så tar glasbiten en rejäl stöt precis där den är som svagast = spricker lättare och oftare.
Men men, det är bara min teori.

Skrivet av leyer32:

Har haft min i 2 år och har inte en spricka, förstår inte hur man lyckas ta i sönder telefoner. Jag har tappat min nån gång, inte en repa.

Skrivet av jocks123:

Om man tar sönder en mobil 7-8 gånger är det nog inte mobilen det är fel på. Förstår inte hur folk lyckas...

Själv har jag haft min iPhone 4 sen den släpptes... Så ungefär 4 år skulle jag tro. Har en liten repa som jag inte har sett förrän jag undersökte den nu. Jag använder inte den för mer än att ringa och smsa längre, så en iPhone 6 lär jag inte köpa.

Haha, i just detta fallet låter det helt klart som ägaren till telefonen är skyldig...

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Avstängd

Har efterfrågat safirglas länge, kostnaden att ha ett helt safirglas är 25 dollar per enhet, men här kör man laminat som är betydligt billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Säkert 50% av alla tappskador på Iphone 5/5s beror på att ett av de rent ut sagt veka aluminiumhörnen bucklas in och pressar in glaset mellan detta och de andra hörnen, inte helt säker på att annat glas förbättrar detta något. Apple borde fokusera på att inte göra mobiltelefonen av pressat aluminiumfolie.

Permalänk
Medlem

Tycker video visar alltid bra..... Tills någon tappar ner den och inser att, hm... Oj då?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Delerium:

Metall är inte särskilt hårt jämfört med sten. Hade varit mer intressant om han tog lite stenmjöl och gnodde runt, det var det som repade min iPhone4.

Ja, för stenmjöl är så vanligt förekommande i samhället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Om man medvetet lägger något som kan repa skärmen i samma ficka som telefonen så får man skylla sig själv. Lite svårare med sand eller stenmjöl som kommer in i alla vrår utan att man kan påverka det så mycket.

Om man medvetet lägger sand, något som kan repa skärmen i samma ficka som telefonen så får man skylla sig själv. Lite svårare med nycklar och mynt som alla behöver ha, och som oftast hamnar i fickan utan att man kan påverka det så mycket.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Musikälskare

Apple alltid i framkant, bra video med!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=ZdRaQhLD4x8
Verkar va brutalt starkt. Men undrar verkligen vad den kommer kosta...

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Medlem

Detta kommer enligt Apple motivera ett pris på 8k för 4,7" och 10k för 5,5''.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

En av fördelarna med Apple man vågar släppa produkter med lite högre komponent kvalitet eftersom man vet att kunderna inte är så känsliga vad gäller pris. Blir dock lite konstigt när glaset är den del som är minst känslig på telefonen, resten kommer väl precis som vanligt behöva skyddas mha fula gummiskydd.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Detta förstår jag inte, folk som envisas med att ha iPhone trots att de går sönder MYCKET enklare än genomsnittlig annan telefon. Oavsett hur mycket jag gillade iOS hade jag inte gått med på att laga min telefon så mycket. Vad det kostar att köpa och byta 7-8 glas kan du köpa (minst) 1 telefon till för.

Fler har börjat tänka som jag och tydligen har Apple insett det. Att de byter till detta glaset är garanterat för att ta bort en av de största nackdelarna med iPhone, tåligheten.

Ska tillägga att ungarna har två styck också ..
Tur att man kan beställa glas från Kina

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Glaset är bara laminerat med safir afaik. Rent safirglas går inte att böja sådär.

Några av mina dyraste klockor har rent safirglas som är böjda/välvda, så jag förstår inte varför det inte skulle gå på mobilglas. Då principen är detsamma.

Skrivet av S_Z:

Exakt. Kan inte påstå att jag är övertygad om att det där faktiskt är sapfirglas. Samma sak går ju att göra med "Gorilla Glass". Hade varit mer intressant att se hur den stod emot exempelvis sand som du säger, sånt som faktiskt kan repa "Gorilla Glass".

Och varför skulle dom gå ut med att det inte är just safirglas?
Förstår du vilken katastrof det hade blivit om det inte hade varit safirglas?

Jag tror inte dom är så dumma som du tror.

Lite som om Omega skulle skita sig själv i munnen

Skrivet av Bulan75:

Äntligen hoppas att detta är lösningen
På problemet vet ej hur många glas jag bytt på iPhones säkert 7-8 stycken ...
Skickades från m.sweclockers.com

7- 8 stycken

Jag klev på Iphonetåget så tidigt som 2G. Och har ägt 3G, 3Gs, 4:an & 4S! Men har aldrig haft en sprucken skärm. Tvärtom så har jag sålt dom begagnade i väldigt fint skick

Så jag fattar inte hur du lyckats, du måste vara bra klumpig och väldigt oförsiktig.

Eller så bara trollar du o hittar på (för det är exakt så jag tolkar dig)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ColinZeal:

Verkar som att det är DU som är problemet om du bytt glas 7-8 på dina iPhones... Du kanske ska ha den hängandes i en snara runt halsen?

Har två ungar ned varsin telefon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Har två ungar ned varsin telefon

Skickades från m.sweclockers.com

Får man fråga hur gamla "ungarna" är ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Större skärm, nytt glas.. Apple kommer verkligen med revolutionerande nyheter och finesser.. och som alltid är dom först !

Ny extra lång laddkabel också kanske ?
http://www.dn.se/ekonomi/forbes-klent-batteri-i-ny-iphone/

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Några av mina dyraste klockor har rent safirglas som är böjda/välvda, så jag förstår inte varför det inte skulle gå på mobilglas. Då principen är detsamma.

Glasen i klockor är gjutna/slipade till den formen. De böjs inte i efterhand. De är även normalt tjockare än denna iPhone skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Och varför skulle dom gå ut med att det inte är just safirglas?
Förstår du vilken katastrof det hade blivit om det inte hade varit safirglas?

Jag tror inte dom är så dumma som du tror.

Apple har ju ingenting med detta videoklipp att göra. Det är en läckt del som sägs komma från en iPhone 6. Jag förväntar mig inte att Apple säger ett ord gällande detta. Vad jag menade var att han som gjort klippet borde göra en test (med sand exempelvis) för att kolla om det verkligen rör sig om en ny typ av glas de använder eller om det fortfarande rör sig om "gorilla glas".

Permalänk
Desk Master

alla har ju safirglas på arbandsuret förstår inte vad hypen handlar om:D

Visa signatur