Permalänk
Medlem

Överklocka Sapphire 290 tri x

Tjena. Jag har nyligen byggt ihop min första dator och är väldigt ny inom detta område. Vilket överklockiningsprogram skulle ni rekommendera till detta kort och vilka temps ska mitt grafikkort ej överstiga/när ska jag sluta överklocka

All hjälp mottages tacksamt då jag inte har testat detta innan.

Visa signatur

MSI Z97-S02, Core Intel Core i7 4790K, Cooler Master Hyper 212 EVO, Kingston 16GB 1600MHz, Sapphire Radeon R9 290 Tri-X, 160GB SSD, 3TB Seagate Barracuda, Corsair RM750W, Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Sapphire Trixx möjligtvis.
80 grader, typ. Ditt kort kommer dock "aldrig" överhetta, fläktarna kommer snurra på som tusan innan det händer.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Sitter på ett Tri-x själv och medans Sapphires egna Trixx-klient definitivt håller rekommenderar jag MSI Afterburner eller kanske t.o.m Överklock genom Catalyst Control center. Afterburner ger temperaturer, minnesanvänding, klockhastigheter som man kan utläsa lätt och Catalysts överklockning är idiotsäker så länge man har ett hum om vad man håller på med.

Visa signatur

Mobo: AsRock B75M-ITX | GPU: Sapphire 290 Tri-x | CPU: Intel i5 2500k | HDD: 1.5TB diverse | SSD: Corsair Force GT 128GB | RAM: 8GB 1600Mhz Corsair | OS: Win 8.1 Pro 64 | Chassi: Fractal Design Node 304, Vitt |
Varför köper du sådana dyra komponenter när du inte har ens en fönsterlucka sidan? Ingen ser ju vad du har för saker i datorn - mw3gamer