Är det datorn som är inte är tillräckligt bra eller skärmen?

Permalänk
Medlem

Är det datorn som är inte är tillräckligt bra eller skärmen?

Tjena alla Sweclockers!
Link på datorn: https://www.inet.se/produkt/1970933/acer-aspire-v5-573g-i5-8gb-gt750m
Jag har en bärbar laptop som låg på värdet 8000 för ca ett halv år sedan, nu har laptopen utgått från Inet. Laptopen var tänkt för att kompensera min gamla stationära dator pga att den inte klarade det spelen jag vill lira och jag underpresterade eftersom min FPS var lite halvtaskig.

Personligen tycker jag det mesta har flytt på bra på dessa spel som WoW, LOL, Hearthstone med bärbara. Problemet jag stött på nu är att för några måndader sen så köpte jag CSGO till laptopen efter ett långt uppehåll från FPS spel så får man verkligen ingen inlevelse i spelet det känns som att lira på gamla burk, jag kan gå upp mot 200-fps. Kan det bero på skärmen som detta upplevs? för det gångerna jag prövat lirat CSGO på internetcafé med 144 HZ skärmar och en aning bättre datorer (stationära), så känns det helt annorlunda. Så vad tror ni det är? är det en skärm som behövs o investera eller ny dator? laptopen har inte den bästa processorn men tveksamt om den skulle påverka bekymret så värst mycket... Tacksam för allas hjälp!

Några screenshots på hur mina settings är och hur det ser ut ingame: http://imgur.com/a/tqZsr

Visa signatur

"Sleep is for people, without acces to the internet"

Permalänk

Det ser ju ut som skit för att du har ställt in inställningarna så att det ska se ut som skit... Höj upplösningen till 1920x1080 sätt alla andra inställningar på max. Det finns ju ingen anledning att ha 200 fps när du ändå har en skärm som har 60Hz i uppdateringsfrekvens... Du kommer utan tvekan komma över 60 fps på maxade inställningar i GO.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Avstängd

Förstår inte ditt problem :s.

Har du spelat på en skärm med 144Hz så kommer 60Hz kännas skit.

Permalänk
Medlem

Varför kör du 1280x720 när din skärm är gjord för 1920x1080?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Mitt förslag är att du börjar med att sätta fps_max 60, höjer till högsta upplösningen och sedan avslutar med att höja viewdistance samt kantujjämningen så gott det går utan att förstöra FPSn.

En skärm med högre Hz än 60 behövs för att få samma/liknade känsla.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v