Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Kevlarheart:

Hur mycket låter den stora klossen "power bricken"?? Har ett xbox 360 slim och självaste konsollen är tyst som bara den, men ist så hör man den där förbannade "power bricken" som tjuter/coilwhinar o de får mig vilja slänga ut allt. Så är det likadant med xbox ONE så blir det utan tvekan en PS4.

Skrivet av Doktor_Krall:

Hörs inget från den jag har, sen om det är representativt för modellen vet jag inte

Den låter ingenting för mig.
Hela Xbox One -systemet är över lag väldigt tyst.

Jag satte upp min One på skrivbordet igår för att ha den kopplad till min Dell U2711 IPS skärm istället för TV'n (skönare stol vid datorn) och då sitter jag ~0,75-1m från själva lådan och fläkten (pratar om konsolen nu - inte agget), man hör ett lätt surr. Väligt lite DB där.

Själva powerbricken är tyst.

.. Orolig att du skall störas eller väcka grannarna mitt i natten med bricken?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Pinball FX2 kommer i slutet av denna månaden. Blir en given installation med Sorcerer's Lair bordet gratis. Kommer bli ett dyrt köp på lite längre sikt.

"The other launch-day tables — which range in price between $2.50 USD and $3 for single tables and up to $10 for table packs"

• Deadpool
• Star Wars Pinball: Heroes Within: Episode IV A New Hope, Han Solo, Droids, Masters of the Force
• Star Wars Pinball: Balance of the Force: Episode VI Return of the Jedi, Starfighter Assault, Darth Vader
• Star Wars Pinball Original pack: Episode V, Boba Fett, The Clone Wars
• Doctor Strange
• Zen Classics: Shaman, El Dorado, Tesla and V12
• Pinball FX2 Core pack: Biolab, Pasha, Rome, Secrets of the Deep
• Marvel Civil War
• Plants VS. Zombies
• Marvel Pinball pack: Spider-Man, Iron Man, Wolverine, and Blade
• Marvel Pinball Avengers Chronicles: World War Hulk, Infinity Gauntlet, The Avengers, and Fear Itself
• Marvel Pinball Vengeance and Virtue: Ghost Rider, Moon Knight, Thor, and X-Men
• Epic Quest
• Paranormal
• Captain America
• Fantastic Four
• Mars
• Earth Defense
• Excalibur

Trevligt! Det är ju en väldig stor torka på spel just nu.
Någon som har erfarenhet av dessa pinball spel på konsoll? Är spelkänslan ok?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av mickys:

Trevligt! Det är ju en väldig stor torka på spel just nu.
Någon som har erfarenhet av dessa pinball spel på konsoll? Är spelkänslan ok?

Jag har kört Pinball FX-2 på 360 och det sög tyckte jag..
Men jag är ju 30 också är uppväxt med Pinball Dreams och Pinball Fantasies, och anser att de faktiskt är de bästa Pinball spelen fortfarande.
Hade dem på PC när jag hade min 486'a och innan dess Amiga, finns även nu till iOS och dylikt - samma spel, bara portade.

Borde väl säga en del om ett och samma spel överlevt så många generationer?

.. Men sedan är det ju DICE i sina barndomsår som utvecklat dem med

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte Garden Warfare igår för 164kr! Var ju helt klart värt det! Och sjukt kul är det också ^_^

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Taft:

Köpte Garden Warfare igår för 164kr! Var ju helt klart värt det! Och sjukt kul är det också ^_^

Blir ett köp för mig med idag, såg notisen på Major Nelson... riktigt bra pris för ett spel, som jag iaf, redan tänkte köpa!

http://majornelson.com/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena! Tänkte handla Destiny från xbox store. Men lyckades inte hitta det? Jag som missat det eller? För låter väldigt lustigt ifall det inte finns på store när spelets beta börjar snart osv.

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk

Är du med i betan kommer du förmodligen kunna tanka ner det så fort betan börjar

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Är du med i betan kommer du förmodligen kunna tanka ner det så fort betan börjar

Är inte det jag menar, utan varför kan jag inte köpa Destiny på xbox store? (Sedan ska väl betan ingå när man förbokar spelet, vilket var det jag menade)

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Är inte det jag menar, utan varför kan jag inte köpa Destiny på xbox store? (Sedan ska väl betan ingå när man förbokar spelet, vilket var det jag menade)

ok, vad jag vet så börjar Xbox One betan först den 22 eller 23. Har inte brytt mig om det så mycket. Kanske kan hitta svaret på http://www.destinythegame.com/uk/en

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Jag beställde en vit sats. Såg även en grön sats som jag blev sugen på. Men börjar med vitt.

Skickades från m.sweclockers.com

http://m.ebay.com/itm/261465496573?nav=SEARCH

Fick mitt igår, är sjukt nöjd! Ser och känns riktigt bra! Schysst kvalité måste jag erkänna. Kommer definitivt att skaffa fler till framtida handkontroller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Fick mitt igår, är sjukt nöjd! Ser och känns riktigt bra! Schysst kvalité måste jag erkänna. Kommer definitivt att skaffa fler till framtida handkontroller.

http://i33.photobucket.com/albums/d96/Aurahead/Xbox%20One/GR_...

Jag väntar fortfarande på mitt. Beställde 5 juli. När ungefär beställde du, så man kan få en uppfattning om tid.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Jag väntar fortfarande på mitt. Beställde 5 juli. När ungefär beställde du, så man kan få en uppfattning om tid.

Mitt skickades den 29:e Juni, så det har ju tagit drygt 4 veckor. Lite lång leveranstid tycker jag. Brukar annars vara 2 veckor. Får testa en annan säljare nästa beställning. Men är då sjukt nöjd! Bra kvalité också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Mitt skickades den 29:e Juni, så det har ju tagit drygt 4 veckor. Lite lång leveranstid tycker jag. Brukar annars vara 2 veckor. Får testa en annan säljare nästa beställning. Men är då sjukt nöjd! Bra kvalité också.

Okej. Men är den glansig i plasten, eller matt?

Visa signatur

Permalänk

Köpte en Xbox One förra veckan efter att ha suktat efter en en väldigt lång tid. Fick väldigt länge tänkta till om jag skulle köpa en PS4 eller en XBONE. Men det gröna lager vann mitt hjärta.

Jag har växt upp med förutom Nintendo även Playstation sedan PS1. Dock i senare dagar har jag insett att Playstation inte levererar så många spel som intresserar mig. Köpte PS3an när den släpptes och spelade ganska lite, för det mesta stod den och samlade damm.

Sålde då min PS3a till brorsan med spel billigt. Sedan köpte jag tillbaka den endast för att spela Uncharted och The last of us (vilket är helt otroliga spel). Efter det sålde jag det igen. Istället köpte jag en Xbox 360 och vart kär direkt. Jag absolut älskar Xbox kontrollen och eftersom att jag är en gammal Halo fan så jag började köra igenom Halo spelen, Gears of War m.m. Använde min Xbox 360 mycket mer under den korta tiden än jag någonsin använt min PS3a under de många år jag ägde den.

Men som sagt det var svårt att välja mellan PS4 och Xbox One. PS4an är "billigare" och mer kraftfull. Två polare köpte varsin PS4a och jag testade den, den kändes kall och död som alla andra konsoler som funnits innan (detta känner jag speciellt nu när jag äger en xbox one). Grafik är inte superviktigt för mig men jag vart faktiskt väldigt besviken på den nya generationen när man fick reda på att alla spel inte var i Full HD och 60FPS. Tyckte att efter 5-6år så ska det vara en standard. Så jag väntade ett tag och funderade på om jag skulle bojkotta den nya generationen. Övervägde även en Wii U för att få lite annorlunda spel som endast Nintendo gör. Men jag kunde inte hålla mig längre.

Tillslut vart det en Xbox One pga dess mångsidighet, funktionalitet och spelutbud då som sagt har Xbox levererat fler spel som tilltalar mig än Playstation. Och jag ångrar mig inte.

Det är helt sjukt vad fint det är med att kunna "snapa" en annan app vid sidan av sitt spel. Ibland spelar jag Forza och har Internet Explorer med Soundcloud igång och lyssnar på musik. Ibland kör jag igång Twitch eller Youtube och kollar/lyssnar samtidigt som jag spelar. Detta fixar ett problem jag tyckt spelkonsoler haft tills nu, att de på något sätt känns döda. Dom kan bara göra en sak i taget och dom känns lite dumma. Speciellt när jag är lite av en PC master race kille men känner att jag fortfarande Måste ha en spelkonsol i hemmet. Det är skönt att ibland sitta i soffan och spela eller kolla på film via Netflix. 95% av mitt TV tittande är via Netflix och Youtube då jag tycker att dagens TV är katastrofalt dålig.

Och för att inte tala om Kinect! Röststyrningen är UNDERBAR! Jag kommer hem från jobbet. Säger Xbox on och den startar upp och slår på TVn. Sedan säger jag bara Xbox start netflix och netflix startar. Säger Xbox select och väljer en film, serie eller dokumentär. Allt detta medans jag springer runt i lägenheten och fixar i köket eller gör andra sysslor. Det är underbart!

Och sist men inte minst, kontrollen. Jag grät när jag höll i den fösta gången. Den nya funktionen att triggers vibrerar är det bästa sedan snus. I ett spel som Forza gör den funktionen otroligt mycket. Jämfört med PS4ans kontroll med en irriterande lampa på baksidan som jag troligtvis inte kommer att använda mig av, den enligt mig otroligt onödiga lilla högtalaren i kontrollen som förlorar sin funktionalitet om man kör med ett headset/hörlurar samt att den kan vara väldigt irriterande om man vill spela tyst och pekplattan som jag inte förstår mig på då den är så liten och konstigt placerad vinner Xbox kontrollen överlägset.

Jag tycker att det är så synd att Xboxen får så mycket skit för att den är dyrare och svagare än PS4an. Dock håller jag inte med om att den är dyrare då Kinect är enligt mig en seriös sak som kan göra otroligt mycket. Den är svagare ja men inte så mycket. Men med dessa funktioner jag nämn så gör den upp för allt. Xboxen känns verkligen som en smart apparat i hemmet!

Mina tankar från en väldigt nöjd Xbone ägare som väldigt länge tänkt och övervägt för och nackdelar mellan konsolerna och var väldigt nära på att bojkotta den nya generationen.

PS. Ber om ursäkt för texten då den skrevs väldigt snabbt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D, 32GB 3600MHz CL16 RAM, RTX 7900XTX, Fractal North

Permalänk
Medlem
Skrivet av omEn||LabZ:

Köpte en Xbox One förra veckan efter att ha suktat efter en en väldigt lång tid. Fick väldigt länge tänkta till om jag skulle köpa en PS4 eller en XBONE. Men det gröna lager vann mitt hjärta.

Jag har växt upp med förutom Nintendo även Playstation sedan PS1. Dock i senare dagar har jag insett att Playstation inte levererar så många spel som intresserar mig. Köpte PS3an när den släpptes och spelade ganska lite, för det mesta stod den och samlade damm.

Sålde då min PS3a till brorsan med spel billigt. Sedan köpte jag tillbaka den endast för att spela Uncharted och The last of us (vilket är helt otroliga spel). Efter det sålde jag det igen. Istället köpte jag en Xbox 360 och vart kär direkt. Jag absolut älskar Xbox kontrollen och eftersom att jag är en gammal Halo fan så jag började köra igenom Halo spelen, Gears of War m.m. Använde min Xbox 360 mycket mer under den korta tiden än jag någonsin använt min PS3a under de många år jag ägde den.

Men som sagt det var svårt att välja mellan PS4 och Xbox One. PS4an är "billigare" och mer kraftfull. Två polare köpte varsin PS4a och jag testade den, den kändes kall och död som alla andra konsoler som funnits innan (detta känner jag speciellt nu när jag äger en xbox one). Grafik är inte superviktigt för mig men jag vart faktiskt väldigt besviken på den nya generationen när man fick reda på att alla spel inte var i Full HD och 60FPS. Tyckte att efter 5-6år så ska det vara en standard. Så jag väntade ett tag och funderade på om jag skulle bojkotta den nya generationen. Övervägde även en Wii U för att få lite annorlunda spel som endast Nintendo gör. Men jag kunde inte hålla mig längre.

Tillslut vart det en Xbox One pga dess mångsidighet, funktionalitet och spelutbud då som sagt har Xbox levererat fler spel som tilltalar mig än Playstation. Och jag ångrar mig inte.

Det är helt sjukt vad fint det är med att kunna "snapa" en annan app vid sidan av sitt spel. Ibland spelar jag Forza och har Internet Explorer med Soundcloud igång och lyssnar på musik. Ibland kör jag igång Twitch eller Youtube och kollar/lyssnar samtidigt som jag spelar. Detta fixar ett problem jag tyckt spelkonsoler haft tills nu, att de på något sätt känns döda. Dom kan bara göra en sak i taget och dom känns lite dumma. Speciellt när jag är lite av en PC master race kille men känner att jag fortfarande Måste ha en spelkonsol i hemmet. Det är skönt att ibland sitta i soffan och spela eller kolla på film via Netflix. 95% av mitt TV tittande är via Netflix och Youtube då jag tycker att dagens TV är katastrofalt dålig.

Och för att inte tala om Kinect! Röststyrningen är UNDERBAR! Jag kommer hem från jobbet. Säger Xbox on och den startar upp och slår på TVn. Sedan säger jag bara Xbox start netflix och netflix startar. Säger Xbox select och väljer en film, serie eller dokumentär. Allt detta medans jag springer runt i lägenheten och fixar i köket eller gör andra sysslor. Det är underbart!

Och sist men inte minst, kontrollen. Jag grät när jag höll i den fösta gången. Den nya funktionen att triggers vibrerar är det bästa sedan snus. I ett spel som Forza gör den funktionen otroligt mycket. Jämfört med PS4ans kontroll med en irriterande lampa på baksidan som jag troligtvis inte kommer att använda mig av, den enligt mig otroligt onödiga lilla högtalaren i kontrollen som förlorar sin funktionalitet om man kör med ett headset/hörlurar samt att den kan vara väldigt irriterande om man vill spela tyst och pekplattan som jag inte förstår mig på då den är så liten och konstigt placerad vinner Xbox kontrollen överlägset.

Jag tycker att det är så synd att Xboxen får så mycket skit för att den är dyrare och svagare än PS4an. Dock håller jag inte med om att den är dyrare då Kinect är enligt mig en seriös sak som kan göra otroligt mycket. Den är svagare ja men inte så mycket. Men med dessa funktioner jag nämn så gör den upp för allt. Xboxen känns verkligen som en smart apparat i hemmet!

Mina tankar från en väldigt nöjd Xbone ägare som väldigt länge tänkt och övervägt för och nackdelar mellan konsolerna och var väldigt nära på att bojkotta den nya generationen.

Välkommen till X1-familjen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Okej. Men är den glansig i plasten, eller matt?

Lite glansig, inte riktigt matt. Trodde först att den skulle vara matt. Gillade inte riktigt glansig, men den känns och ser inte alls för glansig ut. Men riktigt matt är den inte.

https://www.dropbox.com/s/ioxhkoeuifums1j/DSC_2253.JPG

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kopplade in min gamla Boxer-digitalbox bara för att prova. Det funkade galant. Men är det så att "xbox one guide" inte går att få igång förrän xbox one är släppt officiellt i sverige? Man ska ju lägga in postnummer och grejer för att den ska kunna hitta kanalinfo och dylikt.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Lite glansig, inte riktigt matt. Trodde först att den skulle vara matt. Gillade inte riktigt glansig, men den känns och ser inte alls för glansig ut. Men riktigt matt är den inte.

https://www.dropbox.com/s/ioxhkoeuifums1j/DSC_2253.JPG

Snyggt som fan. Men hur känns den i jämförelse med originalet? Känns den halkig (eller hur jag nu ska förklara vad jag menar)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Kopplade in min gamla Boxer-digitalbox bara för att prova. Det funkade galant. Men är det så att "xbox one guide" inte går att få igång förrän xbox one är släppt officiellt i sverige? Man ska ju lägga in postnummer och grejer för att den ska kunna hitta kanalinfo och dylikt.

Antar att det är 5 september som gäller även för det. Men man kan välja svenska som språk nu. Märkte det när jag fick tillbaks mitt från service.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, då får vi väl vänta och se antar jag

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Snyggt som fan. Men hur känns den i jämförelse med originalet? Känns den halkig (eller hur jag nu ska förklara vad jag menar)

Jag älskar den, känns bra i handen. Var också små rädd först att det skulle glida runt i handen. Känns lyxig på nåt sätt haha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Jag älskar den, känns bra i handen. Var också små rädd först att det skulle glida runt i handen. Känns lyxig på nåt sätt haha.

Gott! Ah, jag går som sagt hör och väntar på mitt paket. Men jag beställde en vecka senare än dig, så det kommer väl nästa vecka då kanske.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Gott! Ah, jag går som sagt hör och väntar på mitt paket. Men jag beställde en vecka senare än dig, så det kommer väl nästa vecka då kanske.

Får hoppas de, funderar på och tjacka hem ex till. Bara för att ha de hemma. Är ju inte direkt dyr

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Får hoppas de, funderar på och tjacka hem ex till. Bara för att ha de hemma. Är ju inte direkt dyr

Nä men precis. Jag hittade ett i grönt, som jag gilla, får beställa ett sånt till den andra kontrollen. beställer hem några nya thumbsticks i samma veva också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.playseat.com/shop/eu/se/hidden-categories/xbox-one-game-seats/playseat-evolution-black-thrustmaster-tx-458-italia-edition.html

Mitt kommande inköp, blir även gear shift-stand, seat sliders. Sen försöka få tag i thrustmasters 3-pedalset och växelspaksset.

Visa signatur

Permalänk

Har två destiny beta nycklar över! Pma, de 2 första får varsin!

Permalänk
Medlem

Destiny beta. först till kvarn!

Båda tagna

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 - AMD Phenom II 1090T @ 4,4Ghz
Sapphire 6970 @ CrossFire 930/1410Mhz
120Gb OCZ-AGILITY3, 16Gb G.Skill Ripjaws X

Permalänk
Medlem

Första tagen. Tack så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonge:

Destiny beta. först till kvarn

PD7D3-G7P4G-XC9PY-3RQRW-PWVFZ

VK9PD-JRFCT-2DJK7-FYVM4-Y369Z

Tackar, den första var använd och den andra tog jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av omEn||LabZ:

Bra skrivet