Kraken g10 Sli i Define R4 på gtx 780 ti

Permalänk
Medlem

Kraken g10 Sli i Define R4 på gtx 780 ti

Hej!

jag har precis skaffat mig ett andra gtx 780 Ti(asus gtx 780 ti directcu ii oc) som jag ska köra i Sli med mitt första. Dock så har jag varit lite missnöjd med värmen från det första kortet (gigabyte referens) och har därför börjat fundera på att köpa kraken g10 och vattenkyla korten. Jag har dock några frågor jag har försökt hitta svaret på som jag tänkte höra om någon annan känner till.

1. är det någon som har kört kraken g10 i sli på asus z87-pro och fungerar det bra?
2. är det någon som använder sig av kraken g10 i ett define R4 och har sin/sina radiatorer i fronten? vilken kylare använder ni isf? vet ni vilka kylare av de som fungerar som har tillräckligt långa slangar för att nå fronten?
3. kommer resten av datorn klara sig bra om jag sätter två radiatorer i fronten som är kopplade till gpu och en radiator där bak som är kopplad till cpu? Eller bör jag installera fler fläktar?
4. Är det någon som känner till någon som har satt på en kraken g10 på ett asus gtx 780 ti directcu ii oc tidigare?

tack på förhand