Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Förlängnindssladd där stickproppen ger ett "nytt" uttag?

Permalänk

Förlängnindssladd där stickproppen ger ett "nytt" uttag?

Skulle vilja ha en förlängningssladd som fungerar lite som propparna som ger nätverk via eluttagen, alltså att propparna som man stoppar in i ett vägguttag ger ett nytt uttag, se länkad bild.

Nån som vet om det finns och vart det går få tag på?

Visa signatur

“There is surely nothing quite so useless as doing with great efficiency what should not be done at all.”

Permalänk
Permalänk
Medlem

Alla förlängningssladdar ger 'ett nytt uttag', förstår således inte vad du menar.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Om jag förstår dig rätt så vill du ha ett uttag på stickproppen samtidigt som du har en kabel som går till ett grenuttag. Stämmer det?

Visa signatur

PC1: Prime Z390-P I5 9400F 32GB RTX2060 MP510 W10Pro
PC2: P7H55E I5 760 Radeon 6870 1GB XMS3 16GB W10Pro

Permalänk
Permalänk
Avstängd

så här menar du,fast för 220?

http://www.clasohlson.com/se/Mellanpropp/32-3523

Nu vart det"Classe O" ist

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk

Skulle gissa på att det när något sådant här du får köra på. Har aldrig sett en förlägningssladd/förgreningsdosa ge ett uttag som på vanliga telefonkontakter eller nu nätverksdosor som du länka bild på, då dom är tänkta att ha i serie eftervarandra.
Men skulle vara intressant om du hittar någon, skulle ev behövas här också där man inte får plats med en 1-2 direkt i väggen eller liknande

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Tack för alla förslag!

Ja det får nog bli en grenpropp som produkt.varsel tipsade om.
Jag skulle helst velat ha en förlängningssladd med en grenpropp i ena änden istället för den vanliga kontakten. Kanske kan modda en förlängningssladd och en grenpropp för att få vad jag vill ha.

Anledningen är att jag vill på snyggaste sätt ha ett nytt uttag där et upptagna är, helst med så lite "påbyggnad" som möjligt.

Visa signatur

“There is surely nothing quite so useless as doing with great efficiency what should not be done at all.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av polarbear1971:

Jag skulle helst velat ha en förlängningssladd med en grenpropp i ena änden istället för den vanliga kontakten. Kanske kan modda en förlängningssladd och en grenpropp för att få vad jag vill ha.

Anledningen är att jag vill på snyggaste sätt ha ett nytt uttag där et upptagna är, helst med så lite "påbyggnad" som möjligt.

Jag missförstår dig antagligen men i mitt huvud låter det som om du beskriver dessa:

Permalänk
Skrivet av Wh1sp:

Jag missförstår dig antagligen men i mitt huvud låter det som om du beskriver dessa:

http://www.kjell.com/image/Product_130399749598981485/full/1

Är rätt säker att han menar en blandning av den där och en liknande lösning: http://www.clasohlson.com/se/Mellanpropp/32-3523 fast för vanlig elkabel (och minus telefonkabeln)
Dvs att man kan koppla en kontakt på "förlängningskontakten" som sitter i väggen. För att spara plats lixom.

Vanligast är ju bara en 1->3 grendosa eller liknande men denna ideen är inte dum, extremt bra där man inte vill ha en hel grendosa eller liknanade för att kunna koppla in en lampa eller liknanade där en förlägningskabel är inkopplad

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod