Permalänk
Skrivet av Barren Wuffet:

Vänta på iPhone 6. Det är en iPhone du vill ha, så köp för guds skull ingen androidlur.

Säger du det objektivt eller ej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Jag har även en kompis som upplever samma problem. Då jämför han med en S4. Hans iPhone 5 är privat och Galaxy 4 är jobbtelefon, båda har han på sig hela tiden.
Själv så upplever jag inget problem förutom om jag reser, då problemen alltid uppstår i stort sett.

Kanske en dum fråga, men är det med samma operatör?
Min 4S har sämre täckning sen jag satte i jobb-simkortet (tele2, hade telenor innan), orkade inte med S3'an jag fick från jobbet när jag uppgraderade till 5S privat.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Kanske en dum fråga, men är det med samma operatör?
Min 4S har sämre täckning sen jag satte i jobb-simkortet (tele2, hade telenor innan), orkade inte med S3'an jag fick från jobbet när jag uppgraderade till 5S privat.

Förstod inte riktigt meningen. Menar du S3>4S>5S?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xGreenRed:

Säger du det objektivt eller ej?

Jag får androidtelefoner via jobbet och den senate var en S3:a. Bara skit!

Permalänk
Inaktiv

Vänta på iPhone 6. Det är en iPhone du vill ha, så köp för guds skull ingen androidlur.

Lyssna inte på hen. Har haft iphone i alla år och köpt mig en Nexus 5.
Blir ingen mer iphone detta liv kan jag säga, vilken grym lur.

Permalänk

Eftersom du inte förklarar varför så antar jag att det inte var objektivt.

Skrivet av Decimal:

Lyssna inte på hen. Har haft iphone i alla år och köpt mig en Nexus 5.
Blir ingen mer iphone detta liv kan jag säga, vilken grym lur.

Lutar åt G3. Det är Nexus 5, G3 och S5 som jag jämför, kan bli S5 trots priset.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av xGreenRed:

Eftersom du inte förklarar varför så antar jag att det inte var objektivt.

Testat Nexus 5, G3, S5 och iPhone 5S.

Kör Lumia 930 och älskar allt
Och inte allt för dyr.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill

S3:a är gammal telefon.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Testat Nexus 5, G3, S5 och iPhone 5S.

Kör Lumia 930 och älskar allt
Och inte allt för dyr.

Som ungdom så vill jag gärna ta del av Instagram och Snapchat, och jag förlitar mig inte allt för mycket på de klienterna som är skapade av andra. Det var ett alternativ från början dock.
Lumia är inte vattentät va? För annars får det nog bli en G3

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av xGreenRed:

Som ungdom så vill jag gärna ta del av Instagram och Snapchat, och jag förlitar mig inte allt för mycket på de klienterna som är skapade av andra. Det var ett alternativ från början dock.

Nej ej vattentät lumia.

Men vadå Instagram och Snapchat finns för alla nu så vad har det med detta att göra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Ytterst osannolikt om de kör med deras ultratunna design (vilket verkar väldigt troligt). De kan helt enkelt inte få plats med ett stort batteri om de har en så tunn telefon och den större skärmen samt upplösningen kommer ju att dra mer batteri.
Samt så kommer telefonen att vara väldigt stor för att ha en 4,7tums skärm. Den kommer att vara större än många Android mobiler med skärm på över 5tum. Jag är inte imponerad av det jag sett hittills.

Först och främst så om telefonen blir större så lär det ju få plats ett större batteri om inte tjockare så iaf bredare och kanske längre. Det har ryktats om 21xx mAh istället för nuvarande 18xx . I vilket fall så spelar det ingen som helst roll egentligen för det är batteri optimeringen i operativsystemet och apparna som påverkar mer. Kolla bara vilken strömtjuv som Windows är kontra OSX . Sen hur vet du nu att 4,7" iPhonen som sägs komma kommer att bli större än 5" android lurar då det inte finns en enda faktiskt ärlig och erkänt äkta bild av kommande modell än?

Problem med mottagning har ofta att göra med metallchassin som inte är helt genomtänkta. iPhone 4 tappade signalen om man nuddade det vänstra botten hörnet.
"One solution to this problem is as simple as applying black tape to the iPhone 4. Apple’s recommendation? 'Avoid gripping it in the lower left corner.'"
Sedan är väl Apple inte kända för att göra telefoner med bra mottagning, men generellt sett så ska det inte vara problem med det i alla fall.

Ja metallchassi ger sämre täckning per automatik men så dålig är inte iPhone 5 i min mening . Min sambo har en Sony Xperia V eller vad det nu heter och hon har samma operatör som mig och har nästan alltid sämre täckning än mig.

För övrigt så anser jag det bättre att gå och känna själv. Det har förespråkats många telefoner här som är större än 4" i vissa fall uppemot 5" och om det är godtagbart för en android men nu TS har haft iOS tidigare så hade nog jag iaf väntat på iPhone (6 eller vad det nu blir) i 4,7" utförande som förväntas släppas om man skall tro rykten den 16-19 September och presenteras den 9 September innan man köper något helt annat.

Själv är jag med skeptisk till större skärm än 4" men jag får helt enkelt motvilligt släppa det och ta en större nu till hösten då jag vägrar köpa en gammal modell. Däremot så är jag inte sugen på den ryktade 5,5" modellen som sägs släppas i vår.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Nej ej vattentät lumia.

Men vadå Instagram och Snapchat finns för alla nu så vad har det med detta att göra

Så det är Snapchat och Instagram som har släppt klienterna nu till 8.1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Förstod inte riktigt meningen. Menar du S3>4S>5S?

Nej, jag fick en S3 av jobbet, hade en 4S privat.
När jag köpte mig en 5S privat satte jag sim-kortet från jobb-telefonen i 4S och lade S3 i hyllan.

Visa signatur

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Json_81:

Nej, jag fick en S3 av jobbet, hade en 4S privat.
När jag köpte mig en 5S privat satte jag sim-kortet från jobb-telefonen i 4S och lade S3 i hyllan.

Konstigt att 5S är bättre än S3 ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Konstigt att 5S är bättre än S3 ^^

Nej, men det sa jag inte heller.
Det är 4S jag använder istället för S3'an.

Visa signatur

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Json_81:

Nej, men det sa jag inte heller.
Det är 4S jag använder istället för S3'an.

Ja det är smartare ha 2 iPhone en olika så.

Visa signatur

Permalänk

ASUS ZenFone 6

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja det är smartare ha 2 iPhone en olika så.

Det är det, särskilt med tanke på hur dåligt android funkar med exchange etc på jobbet.
Jag har använt android från 1.5 fram till 4.4 till och från, men jag ser inga fördelar för det jag använder telefonerna till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur du än gör så är det bäst att vänta till efter IFA i september. Då har höstens nyheter presenterats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Jo, täckningen är dålig på iPhones (jämfört med andra), det gäller telefonnätet liksom wifi. Batteriet är bra när jag bara gör småsaker, men när jag håller på med surf och annat så blir den sjukt varm (ibland så att man knappt kan hålla i den).

Det låter ju som att någonting är fel. Att någonting får processorn att gå bärsärk. För så ska det helt enkelt inte vara.
Du ska kunna få ut runt 4timmar med skärmen på och resten av dagen med skärmen av i fickan utan att batteriet tar slut. (nu vet jag inte om iPhones har möjligheten att kolla skärmtid i deras batteristatistik dock, försök annars bara att räkna själv )

Skrivet av xGreenRed:

Men det är bara att det känns lite VÄL stort, samt är QHD verkligen najs på telefonen?

Jag skulle ärligt talat avråda dig från att skaffa G3. 1440p har mer nackdelar än fördelar i dagsläget. Batteritid och prestanda går ner. Snapdragon 801 är inte gjord för 1440p (eller 4K filmning för den delen, men alla tillverkare kör med det ändå..). 1440p ger även upphov till sämre ljusstyrka än de flesta 1080p skärmarna. För att inte tala om de överdrivna färgmättnaderna som ger upphov till mättnadskompression.
Men 1440p är inte den enda nackdelen, LG kör även med artificiell "sharpening" på deras skärm. Detta ger upphov till märkbara "halos" på skärmen. I spoilern nedan kan du se vad detta innebär och ett exempel på det:

Dold text

Men vänta, det finns mer. LG kör med extremt tung post-processing på bilderna kameran tar. Detta gör att bildkvaliteten på bilderna kameran tar går ner ganska rejält. Detaljer i bilder ser väldigt artificiella ut. G3 är det näst sämsta flaggskeppet just nu när det kommer till bildkvalitet, bara HTC One M8 ligger efter. G3 använder till och med samma kamera sensor som sitter i G2, en nu gammal sensor från 2012.. Trots att det finns en nyare version som är märkbart bättre. G3 är ju i alla fall bra på autofokus, så det är inte bara nackdelar. Men som sagt så skulle jag inte rekommendera G3 även om den har ett antal goda punkter också.

Skrivet av xGreenRed:

Jag hörde rykten om Z3, men att det i stort sett skulle vara en liknande telefon?

Jag tror inte det är värt att leka vänteleken med Z3. I så fall så är nog Z3 Compact mer intressant.

Permalänk
Skrivet av Sears:

Det låter ju som att någonting är fel. Att någonting får processorn att gå bärsärk. För så ska det helt enkelt inte vara.
Du ska kunna få ut runt 4timmar med skärmen på och resten av dagen med skärmen av i fickan utan att batteriet tar slut. (nu vet jag inte om iPhones har möjligheten att kolla skärmtid i deras batteristatistik dock, försök annars bara att räkna själv )

Jag skulle ärligt talat avråda dig från att skaffa G3. 1440p har mer nackdelar än fördelar i dagsläget. Batteritid och prestanda går ner. Snapdragon 801 är inte gjord för 1440p (eller 4K filmning för den delen, men alla tillverkare kör med det ändå..). 1440p ger även upphov till sämre ljusstyrka än de flesta 1080p skärmarna. För att inte tala om de överdrivna färgmättnaderna som ger upphov till mättnadskompression.
Men 1440p är inte den enda nackdelen, LG kör även med artificiell "sharpening" på deras skärm. Detta ger upphov till märkbara "halos" på skärmen. I spoilern nedan kan du se vad detta innebär och ett exempel på det:

Men vänta, det finns mer. LG kör med extremt tung post-processing på bilderna kameran tar. Detta gör att bildkvaliteten på bilderna kameran tar går ner ganska rejält. Detaljer i bilder ser väldigt artificiella ut. G3 är det näst sämsta flaggskeppet just nu när det kommer till bildkvalitet, bara HTC One M8 ligger efter. G3 använder till och med samma kamera sensor som sitter i G2, en nu gammal sensor från 2012.. Trots att det finns en nyare version som är märkbart bättre. G3 är ju i alla fall bra på autofokus, så det är inte bara nackdelar. Men som sagt så skulle jag inte rekommendera G3 även om den har ett antal goda punkter också.

Jag tror inte det är värt att leka vänteleken med Z3. I så fall så är nog Z3 Compact mer intressant.

Tack för all info! Vilken skulle DU köpt/vänta på?

Permalänk

Eftersom du nämner flyt och fåtal appar.
WP är valet för dig.
Jag hade exakt dessa krav när jag gick över till WP för 2 år sedan. Blev nöjd.
Det funkar helt enkelt. Nu har ju dessutom WP hunnit mogna Mycket sedan WP7.

Skrivet av xGreenRed:

6tag (instagram, finns även en från instagram själva) och 6snap fungerar, om något, bättre än de officiella apparna.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Eftersom du nämner flyt och fåtal appar.
WP är valet för dig.
Jag hade exakt dessa krav när jag gick över till WP för 2 år sedan. Blev nöjd.
Det funkar helt enkelt. Nu har ju dessutom WP hunnit mogna Mycket sedan WP7.

6tag (instagram, finns även en från instagram själva) och 6snap fungerar, om något, bättre än de officiella apparna.

Så 6snap, fungerar mystory och chat korrekt? Är bara fundersam då de är ganska nya funktioner..
Men samtidigt så kostar ju 930 en del. Nexus 5 verkar mest attraktiv just nu, då S5 är väldigt dyr.

Permalänk
Medlem

Ska du ha Android och hyfsat laggfri upplevelse så är Nexus 5 vägen att gå annars säger jag som någon annan har sagt, vänta på Iphone 6. Har själv Nexus 4 och den fungerar utmärkt bortsett från en den mindre buggar, men har väldigt stort sug nu efter iPhone iom iOS 8 som kommer, många bra funktioner kommer att implementeras.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Hej! Söker efter en ny mobil för att ersätta min iPhone 5.
De funktioner jag behöver: Snapchat, Instagram, Twitter och Spotify. Kräver även att telefonen har liknande flyt som iPhones. Alla androider jag har känt på har någon typ av lag. Notera dock att det inte är många jag har kännt på.

Jag föredrar mobiler med mindre skärmar, men det kanske kommer till att ändras
Preferenser är iallafall vattentålig, skön form och simpel design både mjukvaru mässigt såsom hårdvaru (dvs inte massa skit som man i slutändan aldrig använder).

Anledningen till bytet är för den dåliga teckningen som iPhone har samt batteriet.

Windows 8.1 samt Android L låter intressanta. Det spelar inte så jättestor roll om telefonen finns i dagsläget eller inom de kommande månaderna.

Tack för era synpunkter!
Albin

Tror jag har hittat nåt som borde passa dig perfaaa. Samsung Galaxy alpha

Tunn,vattentätt, osv

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Tack för all info! Vilken skulle DU köpt/vänta på?

HTC One M8 eller Nexus 5.
De är de Android mobiler som flyter bäst just nu. M8 har lägre touch respons, men Nexus 5 har ett aningen bättre optimerat system.
Överlag är generellt Nexus telefoner de som flyter bäst då de kör vanilla Android, utan en massa extra funktioner och flashiga saker som tynger ner systemet.
De har även båda två riktigt bra skärmar.

Nexus 5 är överlag en riktigt bra telefon med de enda nackdelarna att den har en dålig högtalare(men ljudet ur uttaget är bra) och medioker batteritid. Batteritiden är väldigt jämförbar med en fungerande iPhone (förutsatt att din krånglar). D.v.s. 4timmar lätt användning med skärmen på och resten av dagen på standby i fickan. Spel och andra tyngre saker gör ju självklart att batteriet tar slut snabbare.

M8 har otroligt bra högtalare. Ingen annan telefon kommer nära. Den är även bättre på batteritiden än Nexus 5. Jämförelsevis så klarar den runt 5timmar användning (25% mer) med resten av dagen i fickan under samma användning.
Nackdelar med M8 är onekligen placeringen av power-knappen (du placerar inte power-knappen i toppen av en lång telefon..) och kameran, vilken inte är så bra. Din iPhone har sannolikt bättre kamera.

Vill du ha en bra kamera så är Nexus 5 sannolikt det bättre valet. Den kan inte mäta sig med Galaxy S5 och Xperia Z2 (som just nu ligger i topp när det kommer till kamera), men den är bra och blir sannolikt ännu bättre när Google äntligen kommer med deras nya kamera API i Android L. Du kan även vänta dig lite bättre batteritid i och med Android L.

Permalänk
Skrivet av sigge002:

Tror jag har hittat nåt som borde passa dig perfaaa. Samsung Galaxy alpha

Tunn,vattentätt, osv

Skrivet av Sears:

De är de Android mobiler som flyter bäst just nu. M8 har lägre touch respons, men Nexus 5 har ett aningen bättre optimerat system.
Överlag är generellt Nexus telefoner de som flyter bäst då de kör vanilla Android, utan en massa extra funktioner och flashiga saker som tynger ner systemet.

Nexus 5 är överlag en riktigt bra telefon med de enda nackdelarna att den har en dålig högtalare(men ljudet ur uttaget är bra) och medioker batteritid. Batteritiden är väldigt jämförbar med en fungerande iPhone (förutsatt att din krånglar). D.v.s. 4timmar lätt användning med skärmen på och resten av dagen på standby i fickan. Spel och andra tyngre saker gör ju självklart att batteriet tar slut snabbare.

M8 har otroligt bra högtalare. Ingen annan telefon kommer nära. Den är även bättre på batteritiden än Nexus 5. Jämförelsevis så klarar den runt 5timmar användning (25% mer) med resten av dagen i fickan under samma användning.
Nackdelar med M8 är onekligen placeringen av power-knappen (du placerar inte power-knappen i toppen av en lång telefon..) och kameran, vilken inte är så bra. Din iPhone har sannolikt bättre kamera.

Vill du ha en bra kamera så är Nexus 5 sannolikt det bättre valet. Den kan inte mäta sig med Galaxy S5 och Xperia Z2 (som just nu ligger i topp när det kommer till kamera), men den är bra och blir sannolikt ännu bättre när Google äntligen kommer med deras nya kamera API i Android L. Du kan även vänta dig lite bättre batteritid i och med Android L.

Just nu har jag ett lågt bud på Lumia 930 på eBay. Ifall det går igenom så blir det den, annars så väntar jag tills Galaxy Alpha kommer ut för att välja mellan den eller Nexus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sears:

Batteriet på min Nexus 5 håller ca 1.5 dygn, Laddar den på natten och använder den dagtid sedan står den standby under nästkommande natt och använder den en dag till innan jag laddar den under andra natten.
Android 4.4.4 i den.

Permalänk
Medlem

Om TS kan vänta så är det väl värt att göra det. Om inte och vill ha en ny i väntan på en ny kan jag rekomendera Lumia 520, helt klart prisvärd med sina 690 kr.

Visa signatur

Citera gärna så jag hittar tillbaka,

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om du kör stock, så groteskt tungt touchwiz är på den mobilen. ren vanlija är det faktiskt användbar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar