Bärbar dator för videoredigering och spelande.

Permalänk

Bärbar dator för videoredigering och spelande.

Går det att få en bärbar om man har en budget på 7000kr, som klarar av följande:

Redigera videor i sony vegas, 1080p 50-60fps.

Spela spel som cs:go, wow och call of duty black ops 2.

Om någon kunde hjälpa mig att hitta en laptop som kostar ca. 7000kr (8000kr är nog ok om den är mycket bättre än en som är värd 7000kr) och klarar av dem kravena jag har!

Permalänk
Medlem

Inte jätte lätt att hitta spel laptop i den prisklassen men dessa tycks efter en snabb koll vara vettiga alternativ.

Acer Aspire v3-772g med 850M

samt

MSI GP60 med 850M

De borde vara ganska likvärdiga, och jag tycker absolut du skall gå på dessa som har 850M.

Tyvärr är inte processorn den roligaste men inte mycket att göra åt det. om du ska ha något som är bättre på båda fronter är vi uppe i 11k för en bra maskin från T.ex. www.mysn.eu eller CDONs Thor maskiner.

EDIT: Såklart försvann Webbhallens dator ur sortimentet medans jag skrev, så kör på CDOn alternativet med acer om inte någon annan är bättre på att rådfråga oraklet google

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk

Had e kollat på den msi datorn men den kostar ju 10k i Finland så blir att skaffa en från sverige!

Den msi datorn verkar vara helt nice och hade lite funderingar på att ha en 15tumms dagor som man kopplar i hemma till en 24tumms skärm!
Senså är mitt spelande inte allt för seriöst så detdär grafikkortet borde nog klara av spelena på så bra grafik att jag kan nöjja mig.
Videoredigering så är inte heller världens mesta seriösa nåmera då jag har en som gör allt sånnt till mig! (Inte spel videos utom något helt annat) menn jag vill ändå kunna redigera lite själv.

Så tror nog båda datorerna du länkat fungerar bra och funderar gå på msi datorn, ifall ingen kommer med någon 100gånger bättre!