Dator för studier, film, musik och stream (EJ SPEL)

Permalänk
Medlem

Dator för studier, film, musik och stream (EJ SPEL)

Hej på er!

Tjejens laptop har lagt av, eller rättare sagt, laddaren har slutat att fungera och då det tydligen var någon ovanlig modell av laddare till hennes Samsung, gör det att hon tvingas införskaffa en ny.
I princip alla som ber om köpråd i samma prisklass letar efter en dator som går att spela någonting på. Här är det inget som ska ta i beaktande varav jag väljer att göra en ny tråd helt enkelt!

Hur som helst,
Jag/Vi/Hon letar efter bästa möjliga dator för maxpriset av 6000 svenska kronor. Möjligen att den får kosta några hundralappar till om det är motiverat!

Önskemål:
Datorn får gärna ha SSD eller åtminstone en HYBRID-DISK (Om det heter så?) eller i alla fall möjlighet att sätta i en extra SSD.
Gärna vara lätt (Inget krav)
Fin att titta på är alltid en bonus givetvis.
God kvalitet är också önskvärt då den gärna får hålla några år. ASUS och Lenovo ska vara kända för god byggkvalitet, eller?

Dator är tänkt att inhandlas snabbast möjligt vilket gör att hämtning/köp i butik är att föredra men inget måste. Det är självklart motiverat att vänta på eventuell leveranstid om man får mer valuta för pengarna!

Lyckades finna en på egen hand som verkade matcha några av kraven samtidigt som jag tror att det kan vara en hyfsat prisvärd dator, dock saknar den ssd/hybrid-disk vad jag kan se:
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Andra alternativ är dock önskvärda och jag ber er därför om er värdefulla tid för att göra det bästa möjliga köpet.

Stort tack på förhand!

//Gabriel