Iphone 5 med spräckt skärm och fuktskada, kostnad att laga?

Permalänk
Avstängd

Iphone 5 med spräckt skärm och fuktskada, kostnad att laga?

Tjena!

Har en iPhone 5 men skärmen har spruckit och det finns vattenskada (svarta cirklar runt om på skärmen. Mobilen funkar ju bra men går det att fixa mobilen och hur mycket pengar går reparationen på?

Tack

Redigerat rubrik enligt §3.1
Permalänk
Moderator
Forumledare

*rubrik redigerad*

Tänk på att ge trådar så tydliga rubriker som möjligt. Då blir forumet överskådligare och trevligare att använda, samtidigt som ens chanser att få bra svar ökar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Om det är svarta cirklar runtom på skärmen så behöver det inte vara vattenskada, det är antagligen efter att du tappade telefonen och LCDn har gått sönder. Byte av skärm + LCD borde du kunna komma undan under 1000-lappen definitivt. Kolla din lokala serviceverkstad, annars kan du skicka in telefonen till t.ex Stockholm som har ett antal.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Jag frågade av annan anledning vad priset för en reparation av en iPhone 5:a hos apple skulle vara.
De har maxpris på 2300kr på sina reparationer.

Men givetvis kommer det nog bli billigare att köpa en "ny" begagnad i det fallet.
Kollar du runt på vad det kostar att byta glas kostar det från 1000kr och uppåt om man lämnar in.

Edit: Får nog ändra mig lite. Från 700 och uppåt: http://www.comparerepair.se/hitta/iphone_5/change_glass_and_l...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |