Patch 2.1 imorgon Diablo III

Permalänk
Medlem

Patch 2.1 imorgon Diablo III

Från diablofans.com

2.1 Releases Tomorrow! Patch 2.1 Roundup!
With the 2.1 patch now up on their patch servers, and Blizzard just updating the breaking news confirming that the patch is tomorrow - it looks like it is time for the great 2.1 roundup!

Also don't forget to be ready for 2.1 with the latest builds! Our tool is already up to date with the 2.1 abilities and runes, so you can start making new builds right away to share!

source: http://www.diablofans.com/

http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-class-forums/wiza...

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem

Season på fredag först också.

"Greetings, nephalem!

We're pleased to announce that our first Diablo III Season is scheduled to begin this Friday, August 29th. To ensure the roll-out process goes as smoothly as possible for all players, we're planning both a delayed and staggered release, with different gameplay regions launching the season at different times after patch 2.1.0 ships.

For reference, below are the current launch times for Season 1:

Asia: 9:00 a.m. PDT (1:00 a.m. KST, UTC +9)
Europe: 12:00 p.m. PDT (9:00 p.m. CEST, UTC +2)
Americas: 6:00 p.m. PDT (UTC -10)

For time zone assistance, visit: http://everytimezone.com/
To learn more about Seasons, visit: http://bit.ly/1rBFf9D

Please note that these times are tentative and subject to change. If they do, we will be sure to update this thread.

Thanks!"

http://www.diablofans.com/blizz-tracker/topic/55916-season-1-...

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Nice, blev lite orolig och så när dom sa att season inte skulle komma samma dag som Patch 2.1.
Trodde dom skulle köra med "Kommer snart" och man får vänta tills 2015 innan det händer, eller som med PvP i D3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Har tagit på tok för länge, var extremt taggad för 2.1 för typ 2-3 månader sedan men just nu liras POE igen då den nya ligan precis satt igång i förra veckan
Men lär ta mig in i Greater Rifts inom kort också, hoppas bara att man kan skapa seasonal characters utanför den character limit man har på kontot annars lär de inte bli nå seasons för min del då alla mina slots fylls av en av varje char på maxlevel i både HC och SC.
Har inga planer på att börja plocka bort gearade och maxade chars bara för att kunna köra Seasons.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Keystone of Trials var inte så lätt att få tag i, visserligen bara kört 3 rifts än men ingen lycka, vad äre för droprate på dom?

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Skrivet av ditx:

Keystone of Trials var inte så lätt att få tag i, visserligen bara kört 3 rifts än men ingen lycka, vad äre för droprate på dom?

/d

Fick den på mitt 3:e rift. Alla i gruppen fick den.

Permalänk
Medlem

tog mig 10 försök att få första ... sen fick jag 2 till direkt efter ... så 3 på 12 försök ... T1!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Har tagit på tok för länge, var extremt taggad för 2.1 för typ 2-3 månader sedan men just nu liras POE igen då den nya ligan precis satt igång i förra veckan
Men lär ta mig in i Greater Rifts inom kort också, hoppas bara att man kan skapa seasonal characters utanför den character limit man har på kontot annars lär de inte bli nå seasons för min del då alla mina slots fylls av en av varje char på maxlevel i både HC och SC.
Har inga planer på att börja plocka bort gearade och maxade chars bara för att kunna köra Seasons.

Char limit har inte förändrats om dom inte smög med nåt i natt utan att skriva ut det.

Permalänk
Skrivet av ditx:

Keystone of Trials var inte så lätt att få tag i, visserligen bara kört 3 rifts än men ingen lycka, vad äre för droprate på dom?

/d

Har fått 4a på 4 tier3 rifts, trodde de var 100% men antar jag hade tur.

Någon annan som märkt att det tar MYCKET längre tid att rensa en vanlig rift nu. Första jag körde var en enorm level där jag dödade över 40 elite pack utspridda över en map stor som desolate sands x3 typ.
Nästa rift var med rätt normalstora banor men kom ner till level 6 (alltså ingen bana på vägen var liten) innan bossen osv.

Permalänk
Medlem

min sheet dmg tokdök med nya gems..

från 1,45m till 800k =P DH btw

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Hehe, är gems ens bra att använda? Lär ju inte vara värt och rolla bort nån stat på t.ex. stone for jordan för att få in socket. Sedan lägga in en sådan gem.
Någon som vet om Torment nivån du spelar på påverkar ranken på din Greater Rift du spelar? T.ex. om jag har en rank 26 sten och startar ett T5 game. Blir det lika svårt som om jag skulle startat ett normal game med en rank 26 sten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Hehe, är gems ens bra att använda? Lär ju inte vara värt och rolla bort nån stat på t.ex. stone for jordan för att få in socket. Sedan lägga in en sådan gem.
Någon som vet om Torment nivån du spelar på påverkar ranken på din Greater Rift du spelar? T.ex. om jag har en rank 26 sten och startar ett T5 game. Blir det lika svårt som om jag skulle startat ett normal game med en rank 26 sten?

Grift går efter en egen svårighetsgrad så spelar ingen roll vilken Torment du har när du öppnar en.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

nya gemsen är extremt bra.
Kör med gemset som ger dig effekten av conduit.
Gör extremt bra dmg när den ligger på 780% wpn dmg.
Proccar väldigt ofta och skadar allt runt dig

Permalänk
Medlem

HYPAD till max inför season ikväll. Blir en allnighter for sure.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Season blir trevligt, vilken tid körs det igång?

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

Så det blir klockan 21:00 för oss?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av ditx:

Keystone of Trials var inte så lätt att få tag i, visserligen bara kört 3 rifts än men ingen lycka, vad äre för droprate på dom?

/d

100% på T6

Skrivet av Geckod:

Hehe, är gems ens bra att använda? Lär ju inte vara värt och rolla bort nån stat på t.ex. stone for jordan för att få in socket. Sedan lägga in en sådan gem.
Någon som vet om Torment nivån du spelar på påverkar ranken på din Greater Rift du spelar? T.ex. om jag har en rank 26 sten och startar ett T5 game. Blir det lika svårt som om jag skulle startat ett normal game med en rank 26 sten?

Gemsen är extremt bra. Som DH kör man, gemmet som ger mer dmg till slowade targets, elite damage/damage när man dödar en elite + pet damage.

Skrivet av Hzup:

Så det blir klockan 21:00 för oss?

Yes, tagga! Får inte spela förens imorgon dock

Permalänk
Medlem

hoppas inte servrana dör eller något ikväll när season drar igång.
Verkar som flera kommer tillbaka till D3 med detta, många för att jaga world first och annat

Permalänk

20 min till det börjar om jag räknat rätt på tidszonerna

Permalänk
Medlem

Tog inte länge tills en hade tagit lvl 70. Hur fan lyckas man?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Tog inte länge tills en hade tagit lvl 70. Hur fan lyckas man?

finns ett litet exploit i ACT 2 bounty som dem kör på Torment 6 då det bara är att springa runt till timern är slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

nya gemsen är extremt bra.
Kör med gemset som ger dig effekten av conduit.
Gör extremt bra dmg när den ligger på 780% wpn dmg.
Proccar väldigt ofta och skadar allt runt dig

Detta var ju intressant , Jag har nog alla leg gems nu utom (gissa vilken).

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Detta var ju intressant , Jag har nog alla leg gems nu utom (gissa vilken).

va, har du inte hälsat på hos madam greed än?

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

va, har du inte hälsat på hos madam greed än?

Madam Greed ? Är det där man kan komma om man klipper en treasure goblin ? I så fall nä-

Har bara sett goblins i rifts.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att portal till The Vault/Greed inte kommer i rifts.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Madam Greed ? Är det där man kan komma om man klipper en treasure goblin ? I så fall nä-

Har bara sett goblins i rifts.

Precis, tänkte att det var kanske den specifika leg gem som droppar hos henne som du inte hade än ... men då låter det ju som att du kanske saknar 2 isåfall? Det finns ju 13 i grifts och sen 1 i greeds domain! Sen för övrigt så är det ju lätt att få de 13 som droppar grifts, om nån inte visste så är det bara att samla på sig, de droppar ju efter varje guardian, tills man har allihopa! Minst en varje kill och vid alla svårightesgrader! Så det räcker med en trial key och sen uppgraderar man nyckeln varje gång istället för gems ... så efter 13 uppgraderingar av nyckeln så har man sina gems och sen är det bara att börja uppgradera de som man vill köra med sen! Och vill man ha fler gems så bara flyttar man över den man vill hitta till en annan char så är det ju den som droppar vid nästa grift

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Precis, tänkte att det var kanske den specifika leg gem som droppar hos henne som du inte hade än ... men då låter det ju som att du kanske saknar 2 isåfall? Det finns ju 13 i grifts och sen 1 i greeds domain! Sen för övrigt så är det ju lätt att få de 13 som droppar grifts, om nån inte visste så är det bara att samla på sig, de droppar ju efter varje guardian, tills man har allihopa! Minst en varje kill och vid alla svårightesgrader! Så det räcker med en trial key och sen uppgraderar man nyckeln varje gång istället för gems ... så efter 13 uppgraderingar av nyckeln så har man sina gems och sen är det bara att börja uppgradera de som man vill köra med sen! Och vill man ha fler gems så bara flyttar man över den man vill hitta till en annan char så är det ju den som droppar vid nästa grift

Det var inte Madam Greeds gem som jag menade utan Wreath of Lightning. Men att där var en speciell gem hos henne har jag nog missat helt.

(Har hittat Wreath of Lightning nu som sista gem)

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

34 goblins ingen greed

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Angående gems, om jag lägger en gem i en ring. Kan jag uppgradera det fortfarande eller måste jag uppgradera den till "högsta" rank och sedan lägga den i ringen?

Edit: Kan man ta ut gemen efter man satt den i en ring också förresten?