Logitech släpper Multi-Device K480 Keyboard för telefoner, surfplattor och datorer

Permalänk
Melding Plague

Logitech släpper Multi-Device K480 Keyboard för telefoner, surfplattor och datorer

Schweiziska Logitechs senaste tangentbord kan användas för att styra upp till tre samtida enheter, där stöd finns för allt från smarta telefoner till surfplattor och persondatorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ful ut men kan vara funktionell för vissa

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Ser ganska intressant ut även ifall jag själv inte har användning av sådana funktioner just nu. Det kan nog vara ganska användbart på vissa jobb, om man inte redan synkroniserar allt sitt arbete automatiskt.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Blev förvånad över priset, trodde en sån här sak skulle kosta några hundralappar ytterligare. Verkar smidig och med målgruppen platta och telefon i första hand förstår jag att de inte har någon mus-lösning även om jag saknar den. Hade passat bra på vardagsrumsbordet så man kunde skriva på telefonen och sen koppla över till HTPC och styra TVn, men saknar integrerad mus-lösning då som sagt.

EDIT: Hur står sig kompatibiliteten med WinRT och WP? Mest en intressefråga..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad man ska säga... När kommer mus/touchpad och voila så har vi en laptop?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Thomaseron approves!

Gillar idén, och ser det inte som ett omöjlig framtida inköp.
Verkar väldigt smidigt.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd

De släppte ju K811 förra året. Klarar också tre enheter men har ingen färgglad ränna. 363kr
Jag skulle ju hellre vilja ha ett i full size. Men det verkar inte finnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

De släppte ju K811 förra året. Klarar också tre enheter men har ingen färgglad ränna. 363kr
Jag skulle ju hellre vilja ha ett i full size. Men det verkar inte finnas.
http://s3.pji.nu/product/front/800/1577499.jpg

Och K810 året innan dess som är Windows varianten. K811 är anpassad för Mac.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1525270

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon179444:

De släppte ju K811 förra året. Klarar också tre enheter men har ingen färgglad ränna. 363kr
Jag skulle ju hellre vilja ha ett i full size. Men det verkar inte finnas.
http://s3.pji.nu/product/front/800/1577499.jpg

Skulle vilja ha denna eller pc varianten med kabel.

Permalänk
Medlem

Riktigt intressant och oväntat bra pris.
Jag irriterar mig alltid när folk envisas med att kommunicera via sms, whatsapp eller andra mer mobilbundna medel och jag måste svara på mobilen trots att jag sitter vid datorn med ett bekvämt tangentbord.

Synd bara att det inte verkar bekvämt nog att ha till min stationära dator så jag hade varit tvungen att ha det separat...

Permalänk
Avstängd

Coolt!
Kul att se innovation. Intressant funktion.

Permalänk

Väldigt fräsig. Hade väntat mig ett pris på 1500 spänn men detta var mer överkomligt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Bra idé. Men även jag skulle vilja se ett fullskaligt tangentbord som man kan använda på riktigt till en stationär dator.

Visa signatur

Yoshi-HTPC
ASUS Z97-AR | i7-4790K | ADATA 2x8GB CL9 1600MHz XPG | Sapphire Radeon R9 290 | NZXT H440 vitt | Samsung 850 Pro 256GB SSD | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Raptor K50 Gaming Keyboard | Steelseries Rival | Sennheiser G4ME One
Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoNamesWayne:

Och K810 året innan dess som är Windows varianten. K811 är anpassad för Mac.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1525270

Oh my bad, jag menade K810, läste inte så noga när jag letade upp den på prisjakt. Det är väl samma tangentbord förutom Kringla/winknapp.

Skrivet av compaqoffer:

Skulle vilja ha denna eller pc varianten med kabel.

Både 810 och 811 har möjligheten att ansluta kabel. Eller finns det något annat bord med den här funktionen? *Hoppfull*

Permalänk
Avstängd

Tack nu kommer ja ha den låten på huvudet hela dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

De släppte ju K811 förra året. Klarar också tre enheter men har ingen färgglad ränna. 363kr
Jag skulle ju hellre vilja ha ett i full size. Men det verkar inte finnas.
http://s3.pji.nu/product/front/800/1577499.jpg

Har Windows-varianten av det t-bordet (mörkare metall och Windows-anpassade tangenter). Funkar skitsmidigt för att hoppa mellan PS4:an och PC:n

Fattar inte riktigt vad K480 fyller för funktion då den där rännan verkar vara väldigt överflödig om man ska hoppa mellan flera enheter (ex. dator med monitor etc). Då kommer väl bara rännan vara i vägen om man lägger plattan där och om man inte fyller rännan så är det ju bara massa dödvikt. Dom flesta plattorna har väl ändå olika sorts stöd med olika cover-lösningar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pålis:

Har Windows-varianten av det t-bordet (mörkare metall och Windows-anpassade tangenter). Funkar skitsmidigt för att hoppa mellan PS4:an och PC:n

Fattar inte riktigt vad K480 fyller för funktion då den där rännan verkar vara väldigt överflödig om man ska hoppa mellan flera enheter (ex. dator med monitor etc). Då kommer väl bara rännan vara i vägen om man lägger plattan där och om man inte fyller rännan så är det ju bara massa dödvikt. Dom flesta plattorna har väl ändå olika sorts stöd med olika cover-lösningar.

Hur är tangenterna? Ä de sköna att skriva med?

Ang rännan så är väl den för att få allt samlat. Men jag håller med. Jag har hellre mobilen liggande och plattan stående i eget stöd.

Önskefunktionen nu är möjligheten att copy pastea mellan de anslutna enheterna...

Permalänk
Medlem

Funkar stället till iPad mini?

Permalänk
Medlem

Ännu ett skäl på att traditionella laptops inte behövs.

Blir kanske ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Både 810 och 811 har möjligheten att ansluta kabel. Eller finns det något annat bord med den här funktionen? *Hoppfull*

Kabeln är bara där för att ladda batterierna, all datatrafik går via Bluetooth. Samma setup som Logitech använder till sina uppladdningsbara möss, det är riktigt smidigt att kunna använda prylarna medans de laddas.

Skrivet av anon179444:

Hur är tangenterna? Ä de sköna att skriva med?

Ang rännan så är väl den för att få allt samlat. Men jag håller med. Jag har hellre mobilen liggande och plattan stående i eget stöd.

Önskefunktionen nu är möjligheten att copy pastea mellan de anslutna enheterna...

Har också ett K810, och få säga att det är riktigt skönt att skriva på, känslan är mycket likt mitt gamla Illuminated som blev obrukbart efter spillnings olycka

Får säga att det är jäkligt smidigt att ändra mellan datorn och plattan, helst om man vill svara på något meddelande på plattan istället för på datorn.
Och jag som du ser ingen nytta med detta nya tangentbord, då min platta ändå har ett vikfodral på sig hela tiden så gör inte rännan på detta nya tangentbord något så att jag ångrar mig att att jag skaffade mig K810 istället för denna nya version. Sen att K810 och K811 är mycket snyggare gör ju inte saken sämre

Jo det hade varit rätt gött om det hade funnits något minne i tangentbordet för att kunna kopiera text mellan enheter, men finns det inte något program som kan göra liknande saker?

Skrivet av Xlave:

Funkar stället till iPad mini?

Har den bara Bluetooth så funkar det fint, då all data från tangentbordet körs trådlöst.

Permalänk
Medlem

Vill ha ett som funkar med Windows, ps3 och xbox.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Men varför är K480 så tjock? 2 cm är ju mycket tjockare än förra årets K810...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av holmberg:

Vill ha ett som funkar med Windows, ps3 och xbox.

K810

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Hur är tangenterna? Ä de sköna att skriva med?

Ang rännan så är väl den för att få allt samlat. Men jag håller med. Jag har hellre mobilen liggande och plattan stående i eget stöd.

Önskefunktionen nu är möjligheten att copy pastea mellan de anslutna enheterna...

Är inte särskilt kräsen med t-bord men jag gillar verkligen k810. Dom vanliga bokstavstangenterna har en trevlig inåtbuktning medan de mer sparsamt använda tangenterna såsom alt och win är utåtbuktande. Trevlig detalj.Tror även tangenterna är coatade med nåt oleofobiskt filter för dom blir inte lika skitiga som tidigare t-bord jag använt (även om tangenterna blir skitiga tillslut). Overall är det ett väldigt stabilt t-bord som jag verkligen rekommenderar Minuset är att bluetooth-kopplingen kan spöka i Windows ibland så att t-bordet spammar bokstäver och laggar. Stänger man av/på t-bordet ett par gånger så brukar det börja funka normalt igen. Händer kanske nån gång i månaden.Tror det har att göra med att Windows inte är optimerat för att använda t-bord och möss via just BT. Man kan inte komma in i bios heller via BT t-bord då dom inte börjar funka förrän Windows är igång.

Skrivet av anon179444:

Oklart vilken Xbox-modell det gällde men varken 360 eller Xbone har väl BT? Isf kan man inte använda K810 med dom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pålis:

Är inte särskilt kräsen med t-bord men jag gillar verkligen k810. Dom vanliga bokstavstangenterna har en trevlig inåtbuktning medan de mer sparsamt använda tangenterna såsom alt och win är utåtbuktande. Trevlig detalj.Tror även tangenterna är coatade med nåt oleofobiskt filter för dom blir inte lika skitiga som tidigare t-bord jag använt (även om tangenterna blir skitiga tillslut). Overall är det ett väldigt stabilt t-bord som jag verkligen rekommenderar Minuset är att bluetooth-kopplingen kan spöka i Windows ibland så att t-bordet spammar bokstäver och laggar. Stänger man av/på t-bordet ett par gånger så brukar det börja funka normalt igen. Händer kanske nån gång i månaden.Tror det har att göra med att Windows inte är optimerat för att använda t-bord och möss via just BT. Man kan inte komma in i bios heller via BT t-bord då dom inte börjar funka förrän Windows är igång.

Oklart vilken Xbox-modell det gällde men varken 360 eller Xbone har väl BT? Isf kan man inte använda K810 med dom.

Hur är det när man switchar mellan enheterna då? Är det ögonblickligen eller tar det någon sekund? Om jag har pairat det med min Asticka/htpc tidigare men använder bordet till min stationära, kopplar den då ihop sig med htpcn direkt när jag startar den eller kopplar den ihop sig först när jag väljer den nya enheten? Är det någon fördröjning?

Ang Xbox. Kan man inte köra BT/Usb dongle? Jag har kört på det sättet på 360. Det var iofs pairat från fabrik. Noname dongle kanske behöver drivers? *unsure*

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Minuset är att bluetooth-kopplingen kan spöka i Windows ibland så att t-bordet spammar bokstäver och laggar. Stänger man av/på t-bordet ett par gånger så brukar det börja funka normalt igen. Händer kanske nån gång i månaden.Tror det har att göra med att Windows inte är optimerat för att använda t-bord och möss via just BT.

Hade groteska problem med mitt när jag fick det, men det hela löstes genom att flytta på dongeln. Den gillade inte att sitta nära min dongeln till min mus, och efter jag flyttade på den så har jag inte haft några problem över huvud taget.
Så testa det om du har möjlighet.

Skrivet av anon179444:

Hur är det när man switchar mellan enheterna då? Är det ögonblickligen eller tar det någon sekund? Om jag har pairat det med min Asticka/htpc tidigare men använder bordet till min stationära, kopplar den då ihop sig med htpcn direkt när jag startar den eller kopplar den ihop sig först när jag väljer den nya enheten? Är det någon fördröjning?

Det tar ca en halv sekund att byta emellan enheter, så det går rätt fort.
Den andra delen kan jag inte svara på, men kan testa att starta om datorn snart så kan jag kolla...

EDIT: Så nu har jag testat, hade den kopplad till surfplattan (enhet 2) och startade om datorn, och den bytte inte tillbaka till datorn (enhet 1) när den startade upp Windows, utan jag fick byta själv. Tangentbordet kommer även ihåg vilken enhet som senast var ansluten när man startar det, om det nu har varit avstängt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pålis:
Skrivet av loefet:

Jag har funderat på att köpa ett sedan det kom. Tror jag ska göra slag i saken.
Tack så mycket för infon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Jag har funderat på att köpa ett sedan det kom. Tror jag ska göra slag i saken.
Tack så mycket för infon!

Najs, hoppas du blir lika nöjd som jag är med min Ang. switchning så går det, som loefet säger, väldigt fort.

Skrivet av loefet:

Hade groteska problem med mitt när jag fick det, men det hela löstes genom att flytta på dongeln. Den gillade inte att sitta nära min dongeln till min mus, och efter jag flyttade på den så har jag inte haft några problem över huvud taget.
Så testa det om du har möjlighet.

Just nu sitter BT-dongeln i datorn och mus-dongeln nån meter bort i en USB-hubb. Har iofs inte haft lika stora problem som när dom satt bredvid varandra så är nog mycket möjligt att dom stör varandras signaler. Hoppas det funkar felfritt när jag går över till att använda laptopen med inbyggd BT.

På tal om K810 igen (ursäkta allt off-topic), någon som vet hur man resettar minnet på t-bordet? Har haft lite problem med att para ihop nya enheter på en BT-kanal som jag tidigare använt till en annan enhet. Vet att jag har resettat den förut och att det löste problemet men har glömt vilken knapp-kombination man skulle trycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Jag har funderat på att köpa ett sedan det kom. Tror jag ska göra slag i saken.
Tack så mycket för infon!

Inga problem, enda egentliga bekymmret för mig är avsaknaden av en numpad, men det extra utrymmet på skrivbordet jämfört med mitt gamla Illuminated är klart värt det, för att inte tala om reduceringen av kablar
Kommer nog dock att skaffa mig en lös numpad så småningom, så det är egentligen inget riktigt problem.

Skrivet av pålis:

Just nu sitter BT-dongeln i datorn och mus-dongeln nån meter bort i en USB-hubb. Har iofs inte haft lika stora problem som när dom satt bredvid varandra så är nog mycket möjligt att dom stör varandras signaler. Hoppas det funkar felfritt när jag går över till att använda laptopen med inbyggd BT.

Hade just det problemet, tyckte det var smidigt att ha båda donglarna i en hubb nära skrivbordet för att få bra mottagning, men det fungerade inte alls. Så när BT-dongeln fick flytta till datorn så har det fungerat prima.
Jo får hoppas på det bästa, men en bärbar dator kan ju dock även vara lite mer optimerad för störningar än en billig BT-dongel.

Skrivet av pålis:

På tal om K810 igen (ursäkta allt off-topic), någon som vet hur man resettar minnet på t-bordet? Har haft lite problem med att para ihop nya enheter på en BT-kanal som jag tidigare använt till en annan enhet. Vet att jag har resettat den förut och att det löste problemet men har glömt vilken knapp-kombination man skulle trycka.

Det är kombinationen: "Esc" 'O' "Esc" 'O' "Esc" 'B' du skall använda dig av, OOB så som i Out Of the Box. Knappa in kombinationen i snabb följd och när du lyckas så skall alla tre BT-LED uppe i hörnet blinka två gånger tillsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Det är kombinationen: "Esc" 'O' "Esc" 'O' "Esc" 'B' du skall använda dig av, OOB så som i Out Of the Box. Knappa in kombinationen i snabb följd och när du lyckas så skall alla tre BT-LED uppe i hörnet blinka två gånger tillsammans.

Tack så mycket