Canon skrivares drivrutiner omöjliga att installera, hjälp!!!! (mystisk dator med dubbla operativsystem??)

Permalänk

Canon skrivares drivrutiner omöjliga att installera, hjälp!!!! (mystisk dator med dubbla operativsystem??)

Hej alla Sweclockers!

Jag har kört fast.
Jag har precis fått en äldre laptop av en vän som jag tänkte använda tillsdess jag fått mer pengar att införskaffa en ny
Jag har nu tillbringat 2 dagar med att försöka installera drivrutiner till min Canon pixma ip4200 som jag behöver för att skriva ut arbetsrelaterade dkument.
Vägarna jag har använt för att försöka uppnå mitt mål är bl.a följande:
Låta windows update göra det automatiskt. Vilken den då ett par gånger har lyckats ladda ned drivrutinerna men sedan miisslyckats med att installera.
Mannuellt med drivrutiner från Canons hemsida. Då allt går utmärkt tills mot slutet av installationen då det tar stop och efter ca 5 min väntan ett felmedelande säger : installationen avbröts medans filer kopierades.
Jag har även försökt gå igenom enhetshanteraren. då avbröts också installationen med felmedelande : det går inte att komma åt filerna för att de används av en annan process???
Vill här tilläga att antivirus program har varit avstängt.
Specs för datorn:
systemet är windows 7 32 bit och datorn är en ( Gammal men dyr vid inköstillfälle, host host ) toshiba qosmio med 1 gb ram.
intel pen. m processor 1,73 GHz 1,73 GHz hårddisk 149 gb

Om någon har nån ide om vari felet kan ligga så vore jag evigt tacksam då jag verkligen är i behov av att skriva ut!

Tack på förhand / Gudrun

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudrun gut:

Mannuellt med drivrutiner från Canons hemsida. Då allt går utmärkt tills mot slutet av installationen då det tar stop och efter ca 5 min väntan ett felmedelande säger : installationen avbröts medans filer kopierades.

systemet är windows 7 32 bit

Tjenixen,

Antar att du laddat ner drivrutinen för Windows 7 (inte x64)
Provat med den som heter Skrivardrivrutin?
Länk printer_driver_ip4200_v200_32bit

Prova det om inte annat.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk

Titane, tack för att du tog dig tid att svara!
Har alltså tidigare provat med skrivardrivrutin för windows 7 32 bit från diverse orter på internet (där ibland Canon ) om det var det du menade.
Provade även med din länk med exakt samma resultat.
regestring the program information failed!!
Funderar på om det kan ha med administratör rättigheter att göra.
Kan inte ändra UAC.
Väckte den sovande administratören genom kommandotolken och växlade till den användaren.
Ett annat skrivbord kom upp (ser ut som xp).
varningstext : Desktop refererar till en plats som inte är tillgänglig.
SPÄNNANDE....
Kan tillägga att operativsystemet en gång i tiden har ominstallerats.

Kanske överkurs!!
NÅGON som fattar något???
Är tacksam för allt vetande

Permalänk
Medlem

Förmodligen är ditt konto inte admin konto?

1. Testa boota upp i felsäkert läge och installera canons drivrutiner.
2. Aktivera gömda admin konto: http://www.askvg.com/how-to-enable-activate-hidden-administrator-account-in-windows-vista/
Installera canon skrivare drivrutiner och välj för ALLA.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

hmm nåt verkar skumt med installationen, testa installera om Windows 7 så försvinner nog problemet

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk

Tack för svaren:)

XPerion :
1. har provat, funkar ej.
2. som jag skrev då jag aktiverat och växlar till gömda (sovande) adm. kommer jag till den andra desktopen. Provade att ladda ner drivrutin på nytt då den inte fanns där men det gick inte ens att ladda ned.
Var menar du att jag ska välja för ALLA i installationsprocessen?

QWQ:
Hade nog varit enklast men har tyvärr ingen installations skiva.
Dessutom finns det ett par matnyttiga program som jag gärna behåller men det börjar vål luta mot det ändå.

Det konstiga är att jag lyckats installera drivrutiner (var dock bökigt) både för mobiltelefon och kamera (Canon) på datorn
Värför ska inte skrivaren fungera!!!!

Om ingen annan har någon idÈ så blir det väl ominstallation ( om jag hittar någon skiva någonstans) med programförlust nästa

Permalänk

EDIT:
1. Testa boota upp i felsäkert läge och installera canons drivrutiner.

detta gick inte, i felsäkert läge fick jag meddelande "Print spooler service has been stopped"
Provade att starta genom Services men fick svar "det gick inte att starta print spooler på lokal dator. fel 1068: det går inte att starta den överordnade tjänsten eller gruppen"????

HUVUDVÄRK!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudrun gut:

Tack för svaren:)

XPerion :
1. har provat, funkar ej.
2. som jag skrev då jag aktiverat och växlar till gömda (sovande) adm. kommer jag till den andra desktopen. Provade att ladda ner drivrutin på nytt då den inte fanns där men det gick inte ens att ladda ned.
Var menar du att jag ska välja för ALLA i installationsprocessen?

QWQ:
Hade nog varit enklast men har tyvärr ingen installations skiva.
Dessutom finns det ett par matnyttiga program som jag gärna behåller men det börjar vål luta mot det ändå.

Det konstiga är att jag lyckats installera drivrutiner (var dock bökigt) både för mobiltelefon och kamera (Canon) på datorn
Värför ska inte skrivaren fungera!!!!

Om ingen annan har någon idÈ så blir det väl ominstallation ( om jag hittar någon skiva någonstans) med programförlust nästa

har du licens är det bara att hitta rätt version och tanka
http://heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/14-wind...
länkarna leder till digital river som är en officiell samarbetspartner till Microsoft https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_River#cite_note-6

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym