Permalänk
Medlem

fast dom måste ju typ bygga om hela loot systemet för att det ska bli bra, man vill förfan att det ska droppa loot när man dödar inte när man sitter i menyn......... + varför i hela helvete ska man åka tillbaka till staden för att öppna ett iteme.. helt sjukt 10 min loading för att titta på ett iteme, idioti

Permalänk
Skrivet av xarl:

fast dom måste ju typ bygga om hela loot systemet för att det ska bli bra, man vill förfan att det ska droppa loot när man dödar inte när man sitter i menyn......... + varför i hela helvete ska man åka tillbaka till staden för att öppna ett iteme.. helt sjukt 10 min loading för att titta på ett iteme, idioti

Ha en bunke items då? Du behöver ju inte åka till tower för varje item
Sen lootsystemet fungerar bra i grunden, är väl inte så stor skillnad på att få loot på slutbossen som när man completeat striken bara
Tcyker faktiskt är bra att det droppar lite när man dödar, då blir man mer fokuserad på att döda än o leta loot^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

fast dom måste ju typ bygga om hela loot systemet för att det ska bli bra, man vill förfan att det ska droppa loot när man dödar inte när man sitter i menyn......... + varför i hela helvete ska man åka tillbaka till staden för att öppna ett iteme.. helt sjukt 10 min loading för att titta på ett iteme, idioti

Att åka till en stad är inget problem men däremot laddningstiderna är det värsta jag varit med om och då har jag genomlidigt mig spel som Mass Effect 2 och The Witcher men det här tar ju alla sorters pris. Vilken blådåre har programmerat det här?

Permalänk
Medlem

Är det så dåligt som många här säger? Fastnade inte för det direkt från början men nu vid level 5 är jag helt såld. Får se lite senare in i spelet hur det artar sig.

Tror jag kommer spela rätt mycket PvP innan jag blir mätt på det iallafall, påminner en del om Halo men samtidigt en del nytänk.

Sen att det är "fruktansvärt" långa laddningstider är jag inte beredd att hålla med om, cirka 15 sekunder när man åker mellan planeter, det tycker jag inte man kan klaga på.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att man kan prata med folk om man möter någon ute i världen. Eller måste man vara i party med varandra?

Permalänk
Skrivet av Maacus:

Är det så dåligt som många här säger? Fastnade inte för det direkt från början men nu vid level 5 är jag helt såld. Får se lite senare in i spelet hur det artar sig.

Tror jag kommer spela rätt mycket PvP innan jag blir mätt på det iallafall, påminner en del om Halo men samtidigt en del nytänk.

Sen att det är "fruktansvärt" långa laddningstider är jag inte beredd att hålla med om, cirka 15 sekunder när man åker mellan planeter, det tycker jag inte man kan klaga på.

Är väl PvP som är den starka sida just nu, är lite tamt i PvE som många säger, iaf om man spelar lite mer än vanliga casual
PvP är underbar i spelet..

Samma här, långa laddningstider tycker jag inte det är precis Dock hatar jag att man inte kan avbryta cut-scenc

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Tycker det är svårt att hitta grupp till att spela lite PvE med. Är det enda sättet att bjuda in till grupp? Saknas det groupfinder?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maacus:

Är det så dåligt som många här säger? Fastnade inte för det direkt från början men nu vid level 5 är jag helt såld. Får se lite senare in i spelet hur det artar sig.

Tror jag kommer spela rätt mycket PvP innan jag blir mätt på det iallafall, påminner en del om Halo men samtidigt en del nytänk.

Sen att det är "fruktansvärt" långa laddningstider är jag inte beredd att hålla med om, cirka 15 sekunder när man åker mellan planeter, det tycker jag inte man kan klaga på.

Spelar du på PS3 eller har du tryckt in en SSD i din spelkonsol? Om inte måste min PS4 vara defekt för det tar då minst 5min att komma från en PvP match till en annan och uppemot 10min om man ska via staden och identifiera ett item.

Och vad gör spelet medans man väntar? Jo den byter mellan några jpeg bakgrunder och laddar in mitt rymdskepp...... helt absurt att det kan ta sån lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Spelar du på PS3 eller har du tryckt in en SSD i din spelkonsol? Om inte måste min PS4 vara defekt för det tar då minst 5min att komma från en PvP match till en annan och uppemot 10min om man ska via staden och identifiera ett item.

Och vad gör spelet medans man väntar? Jo den byter mellan några jpeg bakgrunder och laddar in mitt rymdskepp...... helt absurt att det kan ta sån lång tid.

Kör på Xbone, men tycker att PS4 borde vara ännu snabbare då den har vassare komponenter.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Skrivet av Maximo:

Spelar du på PS3 eller har du tryckt in en SSD i din spelkonsol? Om inte måste min PS4 vara defekt för det tar då minst 5min att komma från en PvP match till en annan och uppemot 10min om man ska via staden och identifiera ett item.

Och vad gör spelet medans man väntar? Jo den byter mellan några jpeg bakgrunder och laddar in mitt rymdskepp...... helt absurt att det kan ta sån lång tid.

Skrivet av Maacus:

Kör på Xbone, men tycker att PS4 borde vara ännu snabbare då den har vassare komponenter.

Jag spelar på xbox360 o längsta, absolut längsta jag fått vänta är typ1min... oftast är det 20-30sekunder loadtime

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Jag spelar på xbox360 o längsta, absolut längsta jag fått vänta är typ1min... oftast är det 20-30sekunder loadtime

Jag har hört att det är mycket kortare laddningstid på dom gamla konsolerna ps3 och xbox360 eftersom det är lägre upplösning på texturerna som laddas in. Men tydligen laddar det snabbt på Xbone också, bara på ps4 man får vänta i evigheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maacus:

Kör på Xbone, men tycker att PS4 borde vara ännu snabbare då den har vassare komponenter.

Nja det var ju samma skillnad i flera spel mellan PS3 och Xbox 360 också till 360 fördel, en del multi-plattformsspel hade sjukt långa laddtider på PS3 jämfört med Xbox 360 tyvärr. Tror mer det beror på programvaran(OS) än hårdvaran och att det tyvärr följde med över generationsbyte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om man vill köra en raid. Där man väljer på kartan villken man vill köra. Kan man inte söka efter folk där o köra med som man gör på multiplayer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Hmm... dessa två meddelanden poppade upp idag när jag loggade in i Destiny:
"Use of user-generated media is not allowed for your account."
"Use of in-game messaging features and chat is not allowed for your account."

Sedan verkade den ha svårt att ansluta till servern, då en ruta att den höll på att ansluta kom upp under laddningen. Efter det kunde jag helt plötsligt inte välja level 24 Strike längre och fick ett meddelande om att skaffa PS+ för att komma åt den. Hoppade ur menyn och tillbaka och vipps så fanns level 24 Strike igen dock.

Satt i menyn medan jag skrev detta och blev nu DC med koden "caterpillar". :S

Någon annan som har problem med Destiny idag?

EDIT:
Nu kan jag inte logga in längre (felkod "cattle"). :/

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Skrivet av Teh Daniel:

Hmm... dessa två meddelanden poppade upp idag när jag loggade in i Destiny:
"Use of user-generated media is not allowed for your account."
"Use of in-game messaging features and chat is not allowed for your account."

Sedan verkade den ha svårt att ansluta till servern, då en ruta att den höll på att ansluta kom upp under laddningen. Efter det kunde jag helt plötsligt inte välja level 24 Strike längre och fick ett meddelande om att skaffa PS+ för att komma åt den. Hoppade ur menyn och tillbaka och vipps så fanns level 24 Strike igen dock.

Satt i menyn medan jag skrev detta och blev nu DC med koden "caterpillar". :S

Någon annan som har problem med Destiny idag?

EDIT:
Nu kan jag inte logga in längre (felkod "cattle"). :/

caterpillar o cattle är felmeddelanden jag fått ofta. Har för mig att cattle är något problem med deras servrar :=
Dock har det fungerar perfekt för mig idag än så länge (x360)

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christoffer1989:

caterpillar o cattle är felmeddelanden jag fått ofta. Har för mig att cattle är något problem med deras servrar :=
Dock har det fungerar perfekt för mig idag än så länge (x360)

Jo, det verkar fungera nu. Måste varit något strul med deras servrar innan.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Skrivet av Teh Daniel:

Jo, det verkar fungera nu. Måste varit något strul med deras servrar innan.

Deras servrar är skit

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Soloade veckans weekly heroic och nightfall strike. Väldigt enkelt sätt att få reputation. Letar dock efter en klan som kanske kommer köra lite raids.

Lirar en lvl25 Warlock

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Kör gärna raids och nightfall, PMa isåfall.

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Soloade veckans weekly heroic och nightfall strike. Väldigt enkelt sätt att få reputation. Letar dock efter en klan som kanske kommer köra lite raids.

Lirar en lvl25 Warlock

Ja eller hur. Typ mycket enklare än bountys å patrol. Specciellt med tanke på att nightfallen är lvl 28.

Permalänk
Medlem

Nu när man börjat spela FIFA 15 så kan man inte hålla sig från fotboll i Destiny heller

Är det någon som skapat en SweC klan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Ja eller hur. Typ mycket enklare än bountys å patrol. Specciellt med tanke på att nightfallen är lvl 28.

Tar 10-15minuter solo var för några hundra rep från Heroic och Nightfall plus strange coins med veckans weekly. Ishtar Sink striken är ju den absolut lättaste striken man kan köra solo

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Roligt att man lär sig att cap på marks är 200 den hårda vägen... Vet inte hur många jag förlorat ville ju spara tills jag rankat upp ny faction =/

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Någon på PS4 som har lust att dra mig igenom Nightfall + Strike ikväll eller i helgen? Lvl 25 (snart 26) warlock, utan några vettiga solar vapen.
Skriv till mig på Pm eller på PSN, heter Beinerfelt där också.

Edit: ingen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Avstängd

Här kommer jag med lite kommentarer på loot igen...

Nu var det så att jag bara hade hittat ett enda legendary drop under en ganska lång period efter jag börjat spela. Jag upplever det som att man nästan aldrig får de där lila orben. Men så idag när jag farmade den lättaste instansen på Jorden för att klara en Exotic Bounty lite snabbt så får jag ganska snabbt 2-3 legendary drops. Jag får sedan ett till legendary drop när jag springer runt och gör en patrol på Jorden. Vi pratar alltså om level 20 items här.

Är det alltså så man skall farma legendarys? Att springa runt och göra låg-level instanser? Har spelat mängder av level 24 strikes och om det droppat något där så är det nog bara en enda.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh Daniel:

Här kommer jag med lite kommentarer på loot igen...

Nu var det så att jag bara hade hittat ett enda legendary drop under en ganska lång period efter jag börjat spela. Jag upplever det som att man nästan aldrig får de där lila orben. Men så idag när jag farmade den lättaste instansen på Jorden för att klara en Exotic Bounty lite snabbt så får jag ganska snabbt 2-3 legendary drops. Jag får sedan ett till legendary drop när jag springer runt och gör en patrol på Jorden. Vi pratar alltså om level 20 items här.

Är det alltså så man skall farma legendarys? Att springa runt och göra låg-level instanser? Har spelat mängder av level 24 strikes och om det droppat något där så är det nog bara en enda.

Upplever samma sak. Själv är jag bara level 17 så får inga lila ännu, men de enda blåa jag fått har varit nu i de senare levlarna när jag sprang omkring på jorden.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Skrivet av Teh Daniel:

Här kommer jag med lite kommentarer på loot igen...

Nu var det så att jag bara hade hittat ett enda legendary drop under en ganska lång period efter jag börjat spela. Jag upplever det som att man nästan aldrig får de där lila orben. Men så idag när jag farmade den lättaste instansen på Jorden för att klara en Exotic Bounty lite snabbt så får jag ganska snabbt 2-3 legendary drops. Jag får sedan ett till legendary drop när jag springer runt och gör en patrol på Jorden. Vi pratar alltså om level 20 items här.

Är det alltså så man skall farma legendarys? Att springa runt och göra låg-level instanser? Har spelat mängder av level 24 strikes och om det droppat något där så är det nog bara en enda.

Grottan på jorden ska du farma. Youtubea typ destiny cave farm så hittar du den lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Grottan på jorden ska du farma. Youtubea typ destiny cave farm så hittar du den lätt.

Den gubben går inte, denna exploit är åtgärdad med dagens hotfix.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk

Någon/några som spelar Destiny på Xbox360 som skulle kunna vara intresserad av att dra ihop en raid på söndag kväll eller alternativt redan ikväll tillsammans med mig och en kompis?
Jag spelar Titan, level26 (har inte orkat bry mig om att levla upp gearet mer då jag har tillräckligt med light för det jag gör + har bonusar) med en hel hög legendery vapen + Bad Muju. Maxade subclasses
Kompisen spelar Warlock, level27, han saknar dock legendery vapen men har Bad Muju han också. Har maxat Sunslinger och även det han spelar helst men har andra subclassen hög-level också

Skulle vara roligt att kunna få ihop 4 till som skulle kunna tänka sig o dra genom raiden för loot osv. Borde inte vara några problem så länge alla kan spelet och är level26+

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

För er som inte hittar Xûr (Exotic gear snubben) så är han under (längst in) Dead Orbit och Future War Cult i Tower Hangar, se karta. Han säljer bland annat en grym Exotic Auto Rifle!

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD