Permalänk
Inaktiv

Ny Mus, Vad Rekommenderas?

Halloj!

Ska köpa ny dator mus. Har just nu en Corsair Vengeance M65, men en kompis ska köpa den jag har, skulle aldrig slänga en Corsair produkt :P.
Några rekommendationer? Har ingen specifik budget men kanske 500-700 kronor som högst.

Tacksam för svar /Noah

Permalänk
Medlem

Det bästa är nog att åka till t.ex Inet och klämma på några möss och se vilken som passar dig bäst.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Noah01:

Halloj!

Ska köpa ny dator mus. Har just nu en Corsair Vengeance M65, men en kompis ska köpa den jag har, skulle aldrig slänga en Corsair produkt :P.
Några rekommendationer? Har ingen specifik budget men kanske 500-700 kronor som högst.

Tacksam för svar /Noah

Menar alltså högst 400-700, får givetvis kosta mindre

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vimsig:

Det bästa är nog att åka till t.ex Inet och klämma på några möss och se vilken som passar dig bäst.

Men, undrar bara om någon har förslag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noah01:

Men, undrar bara om någon har förslag...

Och jag rekommenderar att du testar dig fram. Ingen som vet vilken mus som passar din hand bäst.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

Min röst faller på denna:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1498461

Är ingen spec. stor mus, men trots det väldigt bra komfort imo. Haft min i ca: ett år och fungerar utmärkt.

Permalänk

Logitech G500s

Logitechs prylar går aldrig sönder! Sitter fortfarande på min Logitech MX518 från 2006 och den funkar prima!

Permalänk
Medlem

Är du nöjd med storlek/etc med den du har kanske du ska ta en titt på storebröderna till din M65:a - exempelvis M95 perf.
Jag gillar logitech och kan rekommendera deras spelmöss, kanske en G502 vore något?
Innan jag blev med logitech gillade jag Razer (förbeställde Boomslang, den gamla med kula - så gammal är jag) - deras Ouroboros kanske vore något?

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Logitech G500s

Logitechs prylar går aldrig sönder! Sitter fortfarande på min Logitech MX518 från 2006 och den funkar prima!

G9* och ett par andra har ett snygg bugg i sladden precis vid musen där foliet för skärmningen kan släppa.
Det positiva var att när jag felanmälde till logitech fick jag en ny, pga livstidsgarantin... bara det är värt att titta på logitech.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Logitech G500s

Logitechs prylar går aldrig sönder! Sitter fortfarande på min Logitech MX518 från 2006 och den funkar prima!

Tur för dig! Min MX 510 glappade efter 6mån..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av burto:

Tur för dig! Min MX 510 glappade efter 6mån..

Skrivet av Gurk:

G9* och ett par andra har ett snygg bugg i sladden precis vid musen där foliet för skärmningen kan släppa.
Det positiva var att när jag felanmälde till logitech fick jag en ny, pga livstidsgarantin... bara det är värt att titta på logitech.

Skrivet av Gurk:

Är du nöjd med storlek/etc med den du har kanske du ska ta en titt på storebröderna till din M65:a - exempelvis M95 perf.
Jag gillar logitech och kan rekommendera deras spelmöss, kanske en G502 vore något?
Innan jag blev med logitech gillade jag Razer (förbeställde Boomslang, den gamla med kula - så gammal är jag) - deras Ouroboros kanske vore något?

/G

Skrivet av GreenSoap:

Logitech G500s

Logitechs prylar går aldrig sönder! Sitter fortfarande på min Logitech MX518 från 2006 och den funkar prima!

Skrivet av burto:

Min röst faller på denna:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1498461

Är ingen spec. stor mus, men trots det väldigt bra komfort imo. Haft min i ca: ett år och fungerar utmärkt.

Skrivet av Vimsig:

Och jag rekommenderar att du testar dig fram. Ingen som vet vilken mus som passar din hand bäst.

det är bra möss, ska kolla närmare på båda. men då jag bor uppe i hälsingland så kommer man bara till stockholm nåra gånger om året för att hälsa på vänner

Permalänk
Inaktiv

är nog så sjukt tråkig så jag köper en ny corsair mus som är rgb kanske m65

Permalänk

Tycker du ska kika på Mionix möss är riktigt trevliga och svenska dessutom!

Skrivet av Noah01:

Halloj!

Ska köpa ny dator mus. Har just nu en Corsair Vengeance M65, men en kompis ska köpa den jag har, skulle aldrig slänga en Corsair produkt :P.
Några rekommendationer? Har ingen specifik budget men kanske 500-700 kronor som högst.

Tacksam för svar /Noah

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Darkreaver:

Tycker du ska kika på Mionix möss är riktigt trevliga och svenska dessutom!

Okej, har hört att d är väldigt ergonomiska rhat i like

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Logitech G500s

Logitechs prylar går aldrig sönder! Sitter fortfarande på min Logitech MX518 från 2006 och den funkar prima!

Hade precis tänkt länka denna jag med. Har kört Logitech-möss med denna formen sedan den första modellen kom, har aldrig haft någon anledning att lämna ett så vinnande koncept.

Min mx500 blev faktiskt utsliten efter många år och en råkade jag krossa i min väska, annars så har jag flera stycken olika som funkar bra än idag. Här på jobbet kör jag en vanlig G500 med de största tyngderna i.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wooe:

Hade precis tänkt länka denna jag med. Har kört Logitech-möss med denna formen sedan den första modellen kom, har aldrig haft någon anledning att lämna ett så vinnande koncept.

Min mx500 blev faktiskt utsliten efter många år och en råkade jag krossa i min väska, annars så har jag flera stycken olika som funkar bra än idag. Här på jobbet kör jag en vanlig G500 med de största tyngderna i.

Riktigt bra mus! Använder den själv och den är extremt bekväm

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

Bytte nyligen till en Qpad 5K. Måste säga att jag blev överraskad över hur trevligt den sitter i min hand.
Samt att den har stöd för lillfingret för mig vilket är guld värt i mina ögon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noah01:

Halloj!

Ska köpa ny dator mus. Har just nu en Corsair Vengeance M65, men en kompis ska köpa den jag har, skulle aldrig slänga en Corsair produkt :P.
Några rekommendationer? Har ingen specifik budget men kanske 500-700 kronor som högst.

Tacksam för svar /Noah

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=944691

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarynoth:

Bytte nyligen till en Qpad 5K. Måste säga att jag blev överraskad över hur trevligt den sitter i min hand.
Samt att den har stöd för lillfingret för mig vilket är guld värt i mina ögon!

Säger samma som ovan. Oerhört skön och ergonomisk mus!

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag kör Logitech G400, men den har utgått ifrån mer kända butiker så jag skulle nog snegla mot Logitech G400s som är uppföljaren.
Har kört Logitech väldigt länge, deras möss håller otroligt hög kvalite.
Min gamla MX500 höll i nästan 10år.
Den är egentligen inte ens trasig, men den ser lite sliten/ledsen ut så jag kännde att det var dags för en uppgradering.