Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Sony sa väl något om att Z3 skulle ha 12800 ISO eller något sådant?

Fast max ISOn är ofta inte en bra indikation på ISO-prestandan. Många kameror har max ISO på en nivå där bilderna blir så dåliga att man knappt ser vad de föreställer. (kolla Sony RX100 på 12800ISO i länken nedan)
ISO-prestanda är hur mycket brus du får vid olika nivåer av ISO, hur stark signalen blir, och ju mer sensor yta per pixel desto starkare signal och bättre ISO-prestanda. (det är ju självklart mer som spelar in, men detta är den del som gör störst skillnad)
Här kan du kolla in exempel på hur bilder påverkas av brus på olika ISO-nivåer: http://www.dpreview.com/reviews/sony-cybershot-dsc-rx100-m3/1...
Alla kameror nu för tiden har inbyggd brusreducering, så testa att justera inställningen för "NR" för hur det ser ut med brusreducering avstängt.
Du kan även skifta kamerorna genom att trycka på kamera namnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Jag funderar också på en Z3 Compact men vill ha dual sim, verkar som att det är Z3 som gäller då och tycker att Z3 compact är i största laget så :/

Vanliga Z3 är större än Compact Compact är 4,6 och Z3 5,2 tum

Permalänk

Här är första reviewn
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z3_compact-review-1135.php

Batteritiden är helt outstanding 😨

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DjSweetBazz:

Här är första reviewn
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z3_compact-review-1135.php

Batteritiden är helt outstanding 😨

Skickades från m.sweclockers.com

Satan i helvete.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Här är första reviewn
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z3_compact-review-1135.php

Batteritiden är helt outstanding 😨

Skickades från m.sweclockers.com

Sjuk batteritid som väntat, blir nog kanske ett köp om inte nya Nexus-luren eller något blir intressantare.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Ser bra ut

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Har haft en Xperia arc i snart 5? år och känner att det börjar bli dags för en ny lur, tänkte slå på ordentligt och köpa en z3c när marknaden öppnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibrax:

Har haft en Xperia arc i snart 5? år och känner att det börjar bli dags för en ny lur, tänkte slå på ordentligt och köpa en z3c när marknaden öppnar.

Har också haft min Arc i evigheter (väldigt stryktålig) och tänker nu också slå till på en Z3 Compact.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Ett litet snabbtest från Swedroid: http://www.swedroid.se/sony-xperia-z3-och-z3-compact-anlander...

Batteritiden verkar fantastisk men Swedroid redaktionen fick slut på minne när dom la in alla appar från en tidigare backup......lite oroväckande.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

hoppas fan mikrofonen inte cpar efter nått år som det gjort för mig på min acro s för compacten ser ju ut som en vinnare enligt mig.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Skrivet av Timpppa:

Ett litet snabbtest från Swedroid: http://www.swedroid.se/sony-xperia-z3-och-z3-compact-anlander...

Batteritiden verkar fantastisk men Swedroid redaktionen fick slut på minne när dom la in alla appar från en tidigare backup......lite oroväckande.

Det handlade dock om cirka 140 appar, vilket känns väldigt mycket.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Vad får er att välja Z3C och inte vanliga Z3?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bazisten:

Vad får er att välja Z3C och inte vanliga Z3?

Storleken?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd

Z3 Compact sitter otroligt skön i handen, perfekt telefon om man vill ha den liten. Det jag gillar grymt mycket var att den är samma storlek som tidigare modell fast med större skärm, vilket gav ett stort positivt intryck när jag jämförde de båda.
Kameran var extremt snabb på att starta upp och den var följsam i exponeringen.

Har även gjort något med kanterna som gör att den känns goare att hålla i, vet inte riktigt vad men den var betydligt skönare än Z1 compact när jag testa de båda!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Skrivet av MarkoV:

Z3 Compact sitter otroligt skön i handen, perfekt telefon om man vill ha den liten. Det jag gillar grymt mycket var att den är samma storlek som tidigare modell fast med större skärm, vilket gav ett stort positivt intryck när jag jämförde de båda.
Kameran var extremt snabb på att starta upp och den var följsam i exponeringen.

Har även gjort något med kanterna som gör att den känns goare att hålla i, vet inte riktigt vad men den var betydligt skönare än Z1 compact när jag testa de båda!

Fick du testa ljudet via högtalarna? är det en stor skillnad jämfört med dom i Z1c??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DjSweetBazz:

Fick du testa ljudet via högtalarna? är det en stor skillnad jämfört med dom i Z1c??

Hann tyvärr inte detta, men tror inte det är någon speciell skillnad, det är ju samma kabinett så skulle inte förvåna mig om det var samma högtalare!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Hur tror ni att man kommer att reagera på skärmen om man går från en HTC One M7 till en Sony Z3 Compact?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Hur tror ni att man kommer att reagera på skärmen om man går från en HTC One M7 till en Sony Z3 Compact?

Oj, det är svårt att säga. Nu har jag inte tittat närmare på någon utav dessa skärmar men One har ju högre PPI på 469 vs Z3C's 319.

Nu är ju inte PPI hela världen för mig i alla fall och enligt recensionen som postades tidigare så verkar displayen vara riktigt fin.
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z3_compact-review-1135p3....

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Klämde på Z3 Compact idag den är för liten för mig. Sen Klämde på vanliga Z3 oxå. Den ser väldigt nice ut

Permalänk
Medlem

Sitter på en Galaxy s4 som jag köpte förra hösten. Är väl en hyfsat trevlig mobil. Men skulle ljuga om jag sa att jag inte är lite sugen på en Z3C. Tycker att 4,7" är en bättre storlek än 5". Passar bättre att använda med en hand. Lär troligtvis vänta ett år till innan jag köper en ny mobil. Men det är kul att Sony gör en bra mobil i 4,7". Känns som att många företag snålar till när de ska göra en mindre variant av sina större mobiler.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Hann tyvärr inte detta, men tror inte det är någon speciell skillnad, det är ju samma kabinett så skulle inte förvåna mig om det var samma högtalare!

Det är ju dubbla fronthögtalare på Z3C och en enkel i botten på Z1C så ljudet får nog lov att vara lite bättre.
Äger idag en Z2 och ljudet i den är sjukt bra så hoppas på i alla fall bra i Z3C. Fick erbjudande från Tre om att förlänga mitt fastpris så kunde inte motstå att byta även om jag näst intill nyss köpte Z2an så vill jag ha nått mindre

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Någon som vet när Sony börjar skicka ut de förhandsbokade Z3C: orna?

Permalänk
Medlem

Har beställt en från Tre, vansinnigt seg leveranstid från dom med 3-4 veckor leverans när andra tycks ha den på lager.

BTW, sitter och läser här och reagerar på en sak, alla berättar hur liten den är...för två år sedan hade den ansetts vara enorm med sina 4,6 tum. lol

Permalänk
Medlem

Beställde från Telia nu. Har beräknad leveranstid 10/30. Extremt långsamt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av hkman:

Har beställt en från Tre, vansinnigt seg leveranstid från dom med 3-4 veckor leverans när andra tycks ha den på lager.

BTW, sitter och läser här och reagerar på en sak, alla berättar hur liten den är...för två år sedan hade den ansetts vara enorm med sina 4,6 tum. lol

Skrivet av Marinlik:

Beställde från Telia nu. Har beräknad leveranstid 10/30. Extremt långsamt.

Jag beställde direkt från Sony, skulle vara i min hand på fredag enligt dem. Så det är med andra ord lite snabbare.
Men jag vet inte om jag tror på det hela 100% dock ;-).

Permalänk
Medlem

Jag beställde också från sony direkt. Dom skickade den i torsdags så jag fick den i fredags.

Är inte så nöjd med den hittills om jag ska vara ärlig. Den hackar på vissa på ställen, som exempelvis att scrolla i chrome och att starta appar. Touchresponsen är sådär, inte lika bra som hos en iphone 5s. Batteritiden är inte heller så outstanding som vissa skrev, visst den är bra, men inte så bra som jag trodde att det skulle vara. Skärmen är också sådär, den hade varit perfekt om den var fabrikskalibrerad för nu visar den färger helt uppåt skogarna men det är inget som man behöver störa sig på....

Jag har 14 dagar på mig att returnera den, vi får se tills dess.
Annars får det bli en htc one m8, då jag uppskattar bra ljud.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Jag beställde också från sony direkt. Dom skickade den i torsdags så jag fick den i fredags.

Är inte så nöjd med den hittills om jag ska vara ärlig. Den hackar på vissa på ställen, som exempelvis att scrolla i chrome och att starta appar. Touchresponsen är sådär, inte lika bra som hos en iphone 5s. Batteritiden är inte heller så outstanding som vissa skrev, visst den är bra, men inte så bra som jag trodde att det skulle vara. Skärmen är också sådär, den hade varit perfekt om den var fabrikskalibrerad för nu visar den färger helt uppåt skogarna men det är inget som man behöver störa sig på....

Jag har 14 dagar på mig att returnera den, vi får se tills dess.
Annars får det bli en htc one m8, då jag uppskattar bra ljud.

Fick du något nummer för att tracka den etc? kom det fler mail från sony?
Känns konstigt om du får den en vecka innan nämligen, vi snackar Z3compact?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Fick du något nummer för att tracka den etc? kom det fler mail från sony?
Känns konstigt om du får den en vecka innan nämligen, vi snackar Z3compact?

Ja, sony mailade kvittot och typ att mitt paket var på väg. Men det var dhl som smsade mig tracking-numret. Jag fick frågan om jag ville ha den levererad hem eller till närmaste service-pointen.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanto64:

Jag beställde också från sony direkt. Dom skickade den i torsdags så jag fick den i fredags.

Är inte så nöjd med den hittills om jag ska vara ärlig. Den hackar på vissa på ställen, som exempelvis att scrolla i chrome och att starta appar. Touchresponsen är sådär, inte lika bra som hos en iphone 5s. Batteritiden är inte heller så outstanding som vissa skrev, visst den är bra, men inte så bra som jag trodde att det skulle vara. Skärmen är också sådär, den hade varit perfekt om den var fabrikskalibrerad för nu visar den färger helt uppåt skogarna men det är inget som man behöver störa sig på....

Jag har 14 dagar på mig att returnera den, vi får se tills dess.
Annars får det bli en htc one m8, då jag uppskattar bra ljud.

Batteritiden kan man inte säga nått om 2 dagar. Om 2 veckor ser man den verkliga batteritiden.
Angående dom andra problemen, mjukvaran lär ju inte vara optimal nu och kommer definitivt bara bli bättre.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

För mig så föll den på att ficklampan är värdelös. Det kanske låter dumt men jag tycker det är en viktig funktion på en mobil.

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB