Permalänk
Medlem

Vad behövs egentligen?

Tjo!

Har inte satt ihop en gamingdator på över åtta år så har absolut ingen koll på vad som krävs idag.
Jag tänkte inte lägga ut en förmögenhet och köpa det absolut värsta som då skulle klara av allt.

Så vad behövs minimum (Grafikkort, Cpu, minnen) för att klara dagens spel och vara någorlunda framtidssäker? Spela på någorlunda höga settings och fps.

Permalänk

Svårt att svara på. "Minimum", "framtidssäker" och "någolunda höga sättnings" är ju lite diffusa begrepp :). Det hade varit lättare om du angivit en budget.
Men spontant skulle jag säga en i5 4690k, ett R9 280 och 8 GB RAM.
Sedan kan det nog diskuteras fram och tillbaka i evigheter om vilken setup som följer kraven "minimum, "framtidssäker" och kan spela med "någolunda höga settings och fps".

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Ja det var nog lite diffust ställd fråga, men det ligger kanske mest i att jag har noll koll Framtidssäker är ju som sagt svårt att veta..

Men får man en hyfsad dator (utan os, skärm) för 8k som klarar dagens spel på kanske high settings? Med ett moderkort som stödjer ev. uppgraderingar längre fram.

Permalänk

Ja det skulle jag säga att du får. Kika här under "Köpråd-delen" av forumet så hittar du en massa bra exempel på bra datorer för kring 8-10k.

Visa signatur

Citera för svar.