Permalänk
Medlem

Runken: Nej.

Förstår inte heller vad ni tjatar om, jag har ju några block färdiga, men det är ju ingen som vill ha dom...

Permalänk
Medlem

läckte inte dina block nyss?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChrioN
Jag har la 2-3st cpublock färdiga men de är dom första jag gjorde, så här ser dom ut inuti: http://www.pcdreams.nu/colaz/block2.jpg

Ingen vill ha dessa block för de lär inte prestera bra utan en peltier.

EriXson: snygg hjärta

Permalänk
Medlem

ArtMan: det var väl dom som presterade bra om jag inte minns fel? jag har följt den här tråden sen den började... och PetterK hade väl det där blocket till sin XP 1600+ som bildade 133W eller hur det nu var...

nåt sånt var det, och det kunde kyla bättre än hans Maze 2...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EriXson
Tänkte bidra med ett förslag:

http://w1.871.telia.com/~u87119717/CAD/ooooo.jpg

Men jag måste veta AMD/P4 spec och hur stora hål det ska vara. För denna är bara en kladd

den va riktigt ball....
men får nog göra de innersta kanalerna en aning smalare än de yttersta...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske det...orkar inte läsa igenom början igen. Iaf så är designen lämpad för en peltier då den kyler hela ytan. De nyare blocken kyler bäst i mitten och presterar därför bättre än den på bilden.

Permalänk
Medlem

här är håldimentionerna, tror alla ska vara 4,5mm i diameter...

Visa signatur
Permalänk

jag har inte råd med pelt så jag vill helre ha ett som är mer koncentretar på alla kyla i centrum eller va man ska säga

men du gör ett fint jobb chrion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheDude
läckte inte dina block nyss?

de blocken (på bilden) är igenlödda - de läcker inte!
läckage problemet finns (fanns?) hos den nyare modellen som har en o-ring som tätar... kommer nog att åtgärdas snart det oxå.
de första blocken kyler tillräckligt för att användas förutom vid allra extremaste OC-försöken då de sista 5 MHz är livsnödvändiga...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Kunde inte sagt det bättre själv.

föresten, tråden borde byta namn till "billiga block som piskar cathars"

Permalänk
Medlem

Så kan nån göra en lista på vilka som har block till salu och till vilket pris och hur många. Det kanske skulle underlätta i sista änden!

Antar att det är rätt många som vill ha.

Chrion en fråga här: Hur mycket köper du kopparn för per kg?

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk

ChrioN kan du inte löda dom nyare blocken också ? ser finare ut med koppar lock eller va man nu her dit..

Är priserna de samma som i början av tråden ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChrioN
Kunde inte sagt det bättre själv.

föresten, tråden borde byta namn till "billiga block som piskar cathars"

Vad grundar du den titeln på? Har du testat blocken?

Har du möjlighet att göra HD-block?

Har du fixat läckan i de blästrade blocken eller är det det någon ny design som gäller nu?

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChrioN
Runken: Nej.

Förstår inte heller vad ni tjatar om, jag har ju några block färdiga, men det är ju ingen som vill ha dom...

jag köper direkt så fort nåt block fastnar och får plats på nb eller grafik kort.. designen skiter jag i det spelar ingen större roll där.. bara de är 1/2" och inte läcker...

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av NB block till 1/2"

tror ni att det går bra att ha cpu+gpu+nb på en black ice pro med 210mm fläkt och en eheim 1048? kommer det duga?

och om det duger, går det att sätta till en nätaggs kylning på det också? eller måste det blå bättre då?

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Polisen
Tjo, Jag håller på att tillverka vattenblock i skolan, dock kommer de inte till försäljning om först 2-3 veckor pga sportlåv nu och mycket att göra (gör blocken i skolan)
ska börja säljas på *Rensat av Aphex*
ska lämna in ett koppar med 1/2 anslutning och ett alu med 3/8 anslutning för recention på *Rensat av Aphex*
ska lämna dem i morrn, blocken kommer testas mot maze 3.
hemsida: http://iceblock.sidan.nu

kan inte titta till den här tråden så ofta så om ni undrar nått så är det bara mejla.

När kommer testet!!!

Visa signatur

Epox 8RDA+ Rev2.2 ,AMD XP2100+@2400Mhz 200FSB 2Vcore, TwinMOS Twister 2*256 PC3500 2,77V, ATi Radeon 9700 275/270@395/330, WD 200GB, 19" Proview, Klipsch Promedia 2,1 THX, Asus DVD, TDK CD-R/RW,

Permalänk
Avstängd

jag tar 8st block

Visa signatur

xp2000+Tbred@1912mhz - ASUS-A7S333 - 256DDR ram - gforce2 mx400 64mb - 12gb hd

Permalänk
Medlem

Chrion: skrev på din icq, men inte fått ngt svar så skriver här med..

du skrev "Förstår inte heller vad ni tjatar om, jag har ju några block färdiga, men det är ju ingen som vill ha dom..."

men om du skickar ett cpu block till mig som inte fästs i dom fyra skruvhålen runt socketen så köper jag ett...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChrioN
Kunde inte sagt det bättre själv.

föresten, tråden borde byta namn till "billiga block som piskar cathars"

Undrar, liksom Hedgren, vad du baserar att dom piskar cathars block på, vi har ju inte sett några tester...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheDude
Chrion: skrev på din icq, men inte fått ngt svar så skriver här med..

du skrev "Förstår inte heller vad ni tjatar om, jag har ju några block färdiga, men det är ju ingen som vill ha dom..."

men om du skickar ett cpu block till mig som inte fästs i dom fyra skruvhålen runt socketen så köper jag ett...

Han vill inte att ni/vi spammar ner hans ICQ :/

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Znurf: det var väl inget spam? utan bara en kort snutt om att jag ville beställa...

Permalänk
Medlem

Men ni som säljer skrivvad ni har i lagret och priser så lovar jag att dom kommer försvinna

Visa signatur

XP1800@1695mhz, Greative G3 ti 200, Epox 8kha+, 256mb Crusial DDR 2100,
2x80gig WD se 3dmark 8181p

Permalänk
Medlem

Jag skrev så för att ni är så kräsna

Permalänk
Medlem

Chrion: jag är inte kräsen, vill bara köpa ett block av dig som man inte fäster med hålen runt socketen, som piskar maze 2, det är väl inte så kräset?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marni969

När kommer testet!!!

det har blivit lite förseningar hit och dit, men vi ska träffas i dag (torsdag)
men jag vet inte riktigt när han är klar med testet......

Visa signatur
Permalänk
Medlem

TheDude: ChrioNs första block piskar garanterat en Maze2a, vet du vad, maila istället för att gnälla på ICQ, det står tidigare i tråden att alla beställningar ska göras via mail, om du läser på lite.

Edit; Jaha som man inte fäster i de fyra hålen. Det tror jag för det första inte är så prioriterat, tanken är att de första blocken skall användas till AMD med fyra hål, i andra hand P4. Du kan väl ta eget initiativ och beställa ett block och fixa egen fästningsanordning?

Permalänk
Medlem

Bar0n: för det första så sa han också i början av tråden att han inte kunda skriva tillbaka till dom med telia, vet inte om det är fixat...

och jag har en AMD, men jag har ngt budget moderkort utan dem fyra hålen runt... och vettu nog kan jag säkert beställa själv och fixa fästanordning, men men...

Permalänk
Medlem

Har du lagt ner gputillverkningsplanerna Chrion? Har du problem med läckage så är det bättre att löda locken istället, Det är säkrare med dessutom metallock (jag har själv ett maxe3 med kopparlock köpt i staterna)

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Hej

Har börjat göra vatten block åt er sweclockere och alla som vill ha.
Är ni intresserade gå in på.

http://www.floorball.nu/bridge/resu...k/blocktest.htm

m.v.h ///Krille

Permalänk
Medlem

din länk som du skrev funkar inte, men den du har i signen funkar fint

och jag är grymt intresserad av det blocket ser fint ut, har du bilder?