Permalänk
Medlem

Tappar musen!!

Hej, som rubriken lyder så tappar jag usbn med musen. Jag tappar den mellan från 5-10 sekunder, och ibland vill den inte ansluta igen, så då måste man dra ur och sätta in kabeln igen. Problemet började när jag hade min gamla Intelli 3.0, Så då köpte jag en ny Razer imperator 2012. Problemet försvann i cirka 4 månader som kom det tillbaka som en käftsmäll. Efter det så felsökte jag följande.

Bytt nätagg från ett corsair 650w till ett 1000w som jag inte vet märket på. (lånade av en kompis, jag tror det också var ett corsair)
Jag har felsökt minnena, dragit ut en och en och kört dom separat. (jag anväder Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4GB CL9)
Jag har även köpt ett nytt moderkort (asus z77-a) Tidigare använde jag Asrock z68 extreme3 gen3.

Saker som jag har använt hela tiden.
Qpad Mk50
Intell i7 2600k
Samsung s27a950d
Logitech g930

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Permalänk
Medlem

Provat annan usbutgång på chassit?

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

jag glömde nämna att jag har varit in i enhetshanteraren och slagit av all energibesparing för alla usb enheter. Så att dom inte ska slå av sig själva. Alla temperaturer är som dom ska vara, inget överhettar eller ligger i riskzonen.

Permalänk
Medlem

Wishy: Självklart har jag testat alla usb utgångar på båda moderkorten. jag har även testat att slagit av usb 3.0 i biosen. jag har även uppdaterat biosen.

Permalänk

Vilket märkligt problem TS!

Det jag spontant tänker på är om din standardport på gamla moderkortet är deformerad och på något sätt skulle ha skadat kontakten på musen. Men det låter ju riktigt långsökt bara det.

Du skrivet inget om formatering, testat detta vid byte av enheter?

Lycka till!

Visa signatur

[Moderkort: ASUS P8Z68 v-PRO] - [CPU: Intel i5 2500K @ 4.6 GHz] - [Kylning: Corsair H100 @ 58*C 6h Prime95] [Minnen: Corsair XMS3 CL9 2x4 @ 1333mhz] - [GPU: ASUS 560ti DCU II TOP 1GB @ 990mhz] [SSD: OCZ Agility 3 120GB] - [Chassi: Corsair Obsidian 650d] - [Övrigt: Dell U2311H - Steelseries Siberia v2 - Steelseries 6gV2 - Logitech MX510]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bladezkin:

Vilket märkligt problem TS!

Det jag spontant tänker på är om din standardport på gamla moderkortet är deformerad och på något sätt skulle ha skadat kontakten på musen. Men det låter ju riktigt långsökt bara det.

Du skrivet inget om formatering, testat detta vid byte av enheter?

Lycka till!

Yes! formaterat har jag gjort så pass många ggr att jag tappat räkningen. Usb kontakten ser väldigt fin ut på samtliga möss. Dock har jag inte titta med förstoringsglas. Om det mot förmodan skulle vara något som inte man kan upptäcka med vanlig syn. dock tror jag att det är väldigt långsökt då det handlar om tre helt olika möss.

Permalänk
Skrivet av Dreh:

Yes! formaterat har jag gjort så pass många ggr att jag tappat räkningen. Usb kontakten ser väldigt fin ut på samtliga möss. Dock har jag inte titta med förstoringsglas. Om det mot förmodan skulle vara något som inte man kan upptäcka med vanlig syn. dock tror jag att det är väldigt långsökt då det handlar om tre helt olika möss.

En annan sällsynthet som kan uppstå är ju strömläckage till chassit som gör detta strömförande antingen pga montering eller rena produktionsfel.

Tänker att det i stort sätt det du har kvar att testa ändå, att byta chassi eller köra utan och se om samma problem uppstår.

Visa signatur

[Moderkort: ASUS P8Z68 v-PRO] - [CPU: Intel i5 2500K @ 4.6 GHz] - [Kylning: Corsair H100 @ 58*C 6h Prime95] [Minnen: Corsair XMS3 CL9 2x4 @ 1333mhz] - [GPU: ASUS 560ti DCU II TOP 1GB @ 990mhz] [SSD: OCZ Agility 3 120GB] - [Chassi: Corsair Obsidian 650d] - [Övrigt: Dell U2311H - Steelseries Siberia v2 - Steelseries 6gV2 - Logitech MX510]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreh:

Wishy: Självklart har jag testat alla usb utgångar på båda moderkorten. jag har även testat att slagit av usb 3.0 i biosen. jag har även uppdaterat biosen.

Misstänkte att du povat det men du skrev aldrig något om det i din första post.

Du har inte någon usbport på typ skärmen som du kan prova med? Enda gemensamma är väl chassit du använt. Låter som ett riktigt märkligt problem då du haft samma problem med flera helt olika möss.

Kan bara komma på en annan sak och det är att testa med en usbhubb, om du nu inte har på skärmen och det ger samma fel där dvs.

Vad är det för chassi du har?

edit: Såg att du skapat en tidigare tråd men att även tangentbordet slutat fungera vid den tiden. Har du fortfarande problem med tangentbordet eller löste sig det?

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Skrivet av Dreh:

Yes! formaterat har jag gjort så pass många ggr att jag tappat räkningen. Usb kontakten ser väldigt fin ut på samtliga möss. Dock har jag inte titta med förstoringsglas. Om det mot förmodan skulle vara något som inte man kan upptäcka med vanlig syn. dock tror jag att det är väldigt långsökt då det handlar om tre helt olika möss.

Det är inte så att du har sladden spänd mot bordskanten eller liknande? Då brukar ju sladden slitas ut och börja glappa. Man kan t ex tejpa fast sladden med tillräcklig längd på skrivbordet för att förebygga det.
Detta är ju dock antagligen inte fallet då du verkar vara ordningsam med dina grejer men man vet aldrig.
Har du provat mössen med en annan dator?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishy:

Misstänkte att du povat det men du skrev aldrig något om det i din första post.

Du har inte någon usbport på typ skärmen som du kan prova med? Enda gemensamma är väl chassit du använt. Låter som ett riktigt märkligt problem då du haft samma problem med flera helt olika möss.

Kan bara komma på en annan sak och det är att testa med en usbhubb, om du nu inte har på skärmen och det ger samma fel där dvs.

Vad är det för chassi du har?

edit: Såg att du skapat en tidigare tråd men att även tangentbordet slutat fungera vid den tiden. Har du fortfarande problem med tangentbordet eller löste sig det?

Jag hade problem med förra tangetbordet. Just nu använder jag qpad mk50. det fungerar klockrent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Det är inte så att du har sladden spänd mot bordskanten eller liknande? Då brukar ju sladden slitas ut och börja glappa. Man kan t ex tejpa fast sladden med tillräcklig längd på skrivbordet för att förebygga det.
Detta är ju dock antagligen inte fallet då du verkar vara ordningsam med dina grejer men man vet aldrig.
Har du provat mössen med en annan dator?

Skickades från m.sweclockers.com

nej nej. allt sitter löst, inget som skaver någonstans.

Permalänk

kan mycket väl vara sladden som börjat glappa mot musen.

ta upp musen och vicka på kabeln åt sidorna vid musen och se om det ger upphov till problemet isf är kabeln trasig.

borde täckas av garantin kan man tycka.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows