Optisk läsare med vit frontpanel

Permalänk

Optisk läsare med vit frontpanel

Jag funderar på att skaffa ett vitt chassi (Aerocool DS Cube) och därför undrar jag om det finns några interna optiska läsare som har vit frontpanel. Vill inte att färgschemat förstörs, eftersom burken kommer stå framme i vardagsrummet.

Finns det några läsare i vitt eller lösa frontpaneler i vitt? Annars antar jag att jag måste köpa sprayfärg...

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Flera av dom jag köpt under årens lopp har kommit med utbytbara svart/vita fronter.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Hur vet man om det finns utbytbara paneler? Det är inget som listas hos återförsäljare. Man kanske måste ta tag i detta och fråga alla.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Hur vet man om det finns utbytbara paneler? Det är inget som listas hos återförsäljare. Man kanske måste ta tag i detta och fråga alla.

En annan lösning är att annars köra sprayfärg. Har gjort det tidigare. Lägger man bara ett schysst förarbete så sitter det ordentligt!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Hur vet man om det finns utbytbara paneler? Det är inget som listas hos återförsäljare. Man kanske måste ta tag i detta och fråga alla.

Kolla med tillverkarens websida.. exempelvis Pioneer, Plextor, LG eller Samsung etc..

Permalänk
Medlem

Samsungs DVD brännare i "Retail" förpackning kommer med Svart, silver samt vit front.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/dvd-och-bluray/i...

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Skrivet av Vashy:

Samsungs DVD brännare i "Retail" förpackning kommer med Svart, silver samt vit front.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/dvd-och-bluray/i...

Tack!

Jag har mest kikat på ASUS, mest för att dom verkar ha bäst priser på optiska som läser bluray. Samsungs var lite dyra.

ASUS verkar inte ha fronter i retail-versionerna, bara programvara. Jag är inte säker på detta, men hittar väldigt lite info på deras hemsida.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S