Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ska man byta hårddisk eller inte?

Permalänk

Ska man byta hårddisk eller inte?

Tjeena. tänkte köpa mig en ny dator med då jag inte har pengar till både en hårddisk och en SSD så tänkte jag köra på min gammla hårddisk som är några år gammal. Kommer det försämra datorns prestation om jag har kvar den gamla hårddisken och köper en SSD och sätter in istället?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C. Asus Z270H. i5-7600k. ASUS GeForce GTX 1070. Corsair Vengeance LPX Black 16GB. Seasonic FOCUS+ 550W Gold. Noctua NH-D15. Benq XL2411.

Permalänk
Avstängd

Om du har OS på din hdd kommer det bli segt. Ett tips är att använda OS och de mest krävande programmen på ssden då den är myyyyyycket snabbare än en hdd

Permalänk
Skrivet av Shademaid:

Om du har OS på din hdd kommer det bli segt. Ett tips är att använda OS och de mest krävande programmen på ssden då den är myyyyyycket snabbare än en hdd

jaa det va det jag tänkte! Så alltså spelar det egentligen ingenroll om jag har en gammal hdd?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C. Asus Z270H. i5-7600k. ASUS GeForce GTX 1070. Corsair Vengeance LPX Black 16GB. Seasonic FOCUS+ 550W Gold. Noctua NH-D15. Benq XL2411.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Chillkungen:

jaa det va det jag tänkte! Så alltså spelar det egentligen ingenroll om jag har en gammal hdd?

Disken påverkar bara de saker du installerar/lagrar på den, inget annat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.