Kommer jag kunna kräva nytt sim-kort gratis?

Permalänk
Medlem

Kommer jag kunna kräva nytt sim-kort gratis?

Just nu har jag ett Micro-Sim men behöver snart ett Nano-Sim eftersom jag köpt ny telefon.

Twittrade detta till 3
@3Sverige vad kostar ett nano-sim? Klipper ni gratis till mig om jag går in till en butik? Har just nu ett mikro.
@downup Om du går in i en 3butik så ordnar vi kostnadsgritt ett nytt sim-kort åt dig.

Vet att ett nytt kostar 299, men kommer detta funka? Vill veta lite innan jag går dit vad ni tycker

Permalänk
Medlem

Jag vet att de har dessa priser i en prislista, men jag har aldrig behövt betala några avgifter. Varken för SIM kort eller nya abonnemang.

En gång försökte de ta betalt för SIM kort på 3 butiken i Emporia i Malmö, men det blev gratis ändå till slut.

Värt att nämna iofs att familjens abonnemang står på mig, så det kanske hjälper.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem

Om man går till butiken och frågar vänligt (istället för att kräva det) så brukar de lösa det kostnadsfritt.
Vet inte riktigt vad deras prislista är till för, känner ingen i min närhet som fått betala för att byta sitt SIM-kort.

Permalänk
Medlem

Dom har ju redan sagt att du får ett nytt kostnadsfritt, vad är problemet?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Dom har ju redan sagt att du får ett nytt kostnadsfritt, vad är problemet?

Mjo, men har tidigare stött på 3 olika svar via facebook, butik och kundservice. När det var en bredbandsfråga. Men jag testar att gå till butiken när jag får telefonen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Man ska nog helst inte klippa ner ett mini-SIM/micro-SIM till nano-SIM då nano-SIM är tunnare.

Även om det går att pressa i ett nerklippt SIM så är det möjligt att kontakten skadas och om man sen ska ha i ett riktigt nano-SIM så kan det dels vara vårt att få ur det nedklippta SIMmet och dels så kan det riktiga nano-SIMmet få dålig kontakt.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Tele2 skickar nytt sim gratis, kan inte tänka mig att det är någon skillnad hos tre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ynot:

Tele2 skickar nytt sim gratis, kan inte tänka mig att det är någon skillnad hos tre.

Vet att de skickar ut ett gratis, sen kostar det kring 100 kr.

Var så för mig när jag bytte från 3G till 4G. Detta var givetvis för företagsdelen.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Normalt sett så kostar ett nytt simkort 250kr hos Tre. Iaf om man byter hos återförsäljare. De fall det är gratis är när man köper ny telefon med en annan simkortsstorlek.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Ja men om du säger att du byter operatör annars så tror jag du får det grattis annars kan du väl vissa konversationen?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk

Visst skickar dom kortet gratis, men kortet kostar 250kr...

Jag har aldrig fått simkort gratis från TRE, varken när jag blev bestulen på mobilen eller när jag blev tvungen att ha mindre storlek, inte ens när kortet gick sönder.
Lustiga är att när mobilen blev stulen så fick jag INTE gamla nummer tillbaka som var bunden till abonnemanget, men mobilen fick jag tillbaka efter 6mån, pundaren som stal den hade använt den i sina affärer och blev en föremål för utredning.
Det kostade mig 500kr för att koppla in nytt nummer på gamla abonnemanget

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Vilka skojare, hade sagt upp abonnemanget på stående fot!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Vilka skojare, hade sagt upp abonnemanget på stående fot!

Yup samma här. Äckligt beteende som skulle fått mig att byta leverantör med en gång.

Permalänk
Skrivet av downup:

Mjo, men har tidigare stött på 3 olika svar via facebook, butik och kundservice. När det var en bredbandsfråga. Men jag testar att gå till butiken när jag får telefonen

Skickades från m.sweclockers.com

Gjorde det för några veckor sedan och det funkade tan problem var gratis och allt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

När jag köpte en ny telefon så behövde jag ett nytt simkort. Jag gick in i en tre butik och frågade. Allt jag behövde göra var att uppge mitt telefonnummer. Kan inte minnas att jag ens gav mitt namn. Behövde inte visa legitimation eller svara på kontrollfrågor.
Kostade dock ingenting.

Det enda jag inte gillade var att han även frågade om jag ville ha rabatt på framtida fakturor eftersom jag var en trogen kund. Jag sa "ok, så länge jag inte får någon bindningstid".
Fick 12 månaders bindningstid..

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskaren:

När jag köpte en ny telefon så behövde jag ett nytt simkort. Jag gick in i en tre butik och frågade. Allt jag behövde göra var att uppge mitt telefonnummer. Kan inte minnas att jag ens gav mitt namn. Behövde inte visa legitimation eller svara på kontrollfrågor.
Kostade dock ingenting.

Det enda jag inte gillade var att han även frågade om jag ville ha rabatt på framtida fakturor eftersom jag var en trogen kund. Jag sa "ok, så länge jag inte får någon bindningstid".
Fick 12 månaders bindningstid..

Det är ju lite läskigt iofs om du enbart behövde uppge ditt nummer.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Slarv av personalen. Standard rutinen kräver legitimation för simkortsbyte.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”