Yosemite beta byter namn hela tiden

Permalänk
Medlem

Yosemite beta byter namn hela tiden

Installerade publika betan av Yosemite på en av mina MacBook Pro's. Den hette till en början MBP-2.lan, men sedan fick den för sig att det namnet redan användes och bytte till MBP-3. Sedan tyckte den att MBP-3 redan fanns och bytte till MBP-4. Nu är den uppe på MBP-9. Verkar främst vara om jag stängt locket och öppnar igen en byter namn.
Min andra Macbook Pro som fortfarande kör 10.9 gör inte så och inte denna heller innan jag bytte till 10.10. Båda får sin adress från Telia's TG799vn.
Någon som sett något liknande?

Permalänk
Hedersmedlem

Beta betyder att programmet inte är helt färdigt och kan innehålla fel. Det tycks som att det är just ett fel du har hittat. Rapportera felet till utvecklarna och hoppas att de fixar det.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Har detta problem (...MBP-3... MBP-4... osv) alltså att datorn byter namn) fast mitt uppstod när jag gick från sista betaversionen till första skarpa versionen. I någon engelsk tråd föreslogs att tömma DNScashe vilket inte hjälpt. Misstänker dock att detta har med Time-machine att göra...

[Kör kontinuerliga backuper med TimeCapsule samt då och då kompletterar jag med TM-backup till en extern HDD. Jag har noterat att datorn vid något tillfälle bytt namn direkt i anslutning till att jag kopplat in externa HDDn. Därför misstänker jag att övriga namnbyten skett när datorn startas/väcks och ansluter till TC. Måste föreligga någon intermittent versionskonflikt som OSX löser genom att byta datornnamn... Fungerar dock anmärkningsfritt att säkerhetskopiera...]