Saker att göra med servrar

Permalänk
Medlem

Saker att göra med servrar

Hej,
Det är så att jag har 4 servrar med 8 kärnor och 8 ram.
Problemet är att de har stått ett tag nu och vet inte vad jag ska göra med de.
Har kört lite virtuallisering på de men sen tröttat och de har blivit stående.
Någon som sitter på en bra idé?

//landon

Permalänk
Medlem

Sälj dem

Permalänk
Medlem

Kör folding@home och värm huset/lägenheten med dem?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cabraja:

Sälj dem

Haha, jo det är ett alternativ men det är lite tråkigt

Skrivet av xfade:

Kör folding@home och värm huset/lägenheten med dem?

Jag har funderat på det men det skulle bli alldeles för varmt

Permalänk
Medlem
Skrivet av landon:

Jag har funderat på det men det skulle bli alldeles för varmt

Öppna ett fönster när det blir för varmt!

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk

Men tänk om det blir kallt när fönstret är öppet?

Visa signatur

ljud: AKAI AM-2450 YAMAHA GE-30 YAMAHA K-220 dator: IBM PS/1 Commodore 64 och 128 Amiga A500, en random p3 och en syncmaster crt

Permalänk
Medlem

Sätt upp vcloud.

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem

Släng iväg ett pm om du e sugen på och sälja Är antagligen sugen och slå till då jag vill slå upp lite 1.6 servrar haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikmasterboy:

Men tänk om det blir kallt när fönstret är öppet?

Stäng fönstret och låt servrarna värma upp rummet, problem löst.

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem

Jag hade kört följande:

pfsense - Väldigt kompetent brandvägg

freenas - Skyddar dig mot hårddisk krascher och är smidigt att komma åt data från flera datorer. Glöm inte att kombinera med offsite backup! Senate versionen innehåller en ganska bra mail server. Mår dock bra av mer än 8GB RAM.

teamspeack/mumble - Aldrig fel att kunna prata med sina kompisar. Om du inte utnyttjar all din banbredd och datorn ändå står på kan du ju låta sweclockare använda några rum för diverse spel/klaner.

spelservrar - Trevligt med några serverar i Sverige med bra ping och ordentlig hårdvara, kan aldrig bli för många.

Host till hemsida.

Om du har mycket tid är det ju kul att med hjälp av mobilen och dess positions data starta dator och kaffekokare när man kommer hem. (kräver ju dock inte mer än än raspberry PI)

Finns såklart mycket mer man kan göra men utan att veta mer om dina intressen är det svårt att komma med bättre förslag.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjinko:

Jag hade kört följande:

pfsense - Väldigt kompetent brandvägg

freenas - Skyddar dig mot hårddisk krascher och är smidigt att komma åt data från flera datorer. Glöm inte att kombinera med offsite backup! Senate versionen innehåller en ganska bra mail server. Mår dock bra av mer än 8GB RAM.

teamspeack/mumble - Aldrig fel att kunna prata med sina kompisar. Om du inte utnyttjar all din banbredd och datorn ändå står på kan du ju låta sweclockare använda några rum för diverse spel/klaner.

spelservrar - Trevligt med några serverar i Sverige med bra ping och ordentlig hårdvara, kan aldrig bli för många.

Host till hemsida.

Om du har mycket tid är det ju kul att med hjälp av mobilen och dess positions data starta dator och kaffekokare när man kommer hem. (kräver ju dock inte mer än än raspberry PI)

Finns såklart mycket mer man kan göra men utan att veta mer om dina intressen är det svårt att komma med bättre förslag.

Tack för tipsen!
Det sista låter som något kul man skulle testa och utan att veta mina intressen lyckades du träffa väldigt rätt.
Så har du mer förslag om vad du skulle göra får du gärna skriva dem