Bilder från en film-DVD(till framkallning)

Permalänk
Medlem

Bilder från en film-DVD(till framkallning)

Jag vill hämta ut bilder från en film på dvd för att sedan framkalla dom och sätta dom på väggen.
Bilden "i dvd:n" är väl ändå av relativt hög kvalitet så om det finns något sätt att få ut en bild som någon känner till hade jag varit väldigt tacksam.

Jag har redan försökt med snapshots men bilden blir grynig och dålig och det finns heller inget sätt att förändra inställningar så att man skulle få en bild för högre kvalité. Jag har försökt med VLC, GOMplayer och cyberlinkeditor. Bilderna blir för dåliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dma1977:

Jag vill hämta ut bilder från en film på dvd för att sedan framkalla dom och sätta dom på väggen.
Bilden "i dvd:n" är väl ändå av relativt hög kvalitet så om det finns något sätt att få ut en bild som någon känner till hade jag varit väldigt tacksam.

Jag har redan försökt med snapshots men bilden blir grynig och dålig och det finns heller inget sätt att förändra inställningar så att man skulle få en bild för högre kvalité. Jag har försökt med VLC, GOMplayer och cyberlinkeditor. Bilderna blir för dåliga.

Vad är det för film? Är det en riktig film som är köpt så kan du ju prova Bluray istället för DVD som kommer med högre kvalitet. Är det en gammal film som ni filmat hemma så är det ju svårt att hitta en bättre källa.

Kolla även dessa länkar för tips!
http://www.wikihow.com/Take-a-Snapshot-of-a-Video-Running-in-...
http://lifehacker.com/5620616/imagegrab-is-a-powerful-video-s...

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

DVD: 720x480 (NTSC), 720x576 (PAL).
Blu-ray: 1920x1080.

DVD är ju ganska så lågupplöst, men du kan ju försöka förstora bilden med något bildbehandlingsprogram.
Vilken film gäller det ?

Permalänk
Medlem

tack för svaren. Det är en DVD, addams family values. Vill ha en bild där på wednesday.
Det finns jpg extractors som tar en bild per sekund etc. Men bilderna blir ändå inte tillräckligt bra

Kanske man ska satsa på en blue ray och försöka med något annat program.