Tja, Köpte i början av oktober en förstärkare.. Efter X antal dagar märkte jag det var fel på den och började felsöka med tillverkaren, eftersom detta skedde via mail tog det lite tid.. Men tillslut kom tillverkaren fram till att det är något fel på den (troligtvis något hdmi kretskort) och jag skicka den till service.. Nu har den varit på service i 3 veckor och idag ringde jag till stället som den är på.. Dom kan inte ge mig någon tid alls, då modellen är ny och teknikerna just nu är osäkra på var felet är.
så dom sa att jag skulle börja prata med stället jag köpte förstärkaren på för tex att få en ny förstärkare.. Idag mailade jag affären där den är köpt och sa precis vad teknikerna hade sagt..
svaret "Jag låg på verkstaden häromdagen i just ditt ärende och jag fick ungefär samma svar som dig. Hoppas de löser detta "
så jag fick inte något svar om en ny förstärkare. jag är inte arg/irriterad på service stället eller butiken där jag köpte det för dom har varit bra och snälla, dock skulle man ju velat ha lite mer info om en ny förstärkare.
Men vad kan vara en OK tid att vänta utöver dessa 3 veckor som jag redan har fått vänta innan jag mailar företaget igen och påpekar jag vill ha en ny?
Jag vill ha just denna förstärkaren jag har köpt. Men nu har jag väntat 3 veckor och de har ingen aning om hur länge detta kan ta.