Permalänk
Medlem

Fan vad nice! du får berätta dina upplevelser med det sen då. Är fortarande lite skeptisk till att det funkar precis som jag vill.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ficklampa:

Fan vad nice! du får berätta dina upplevelser med det sen då. Är fortarande lite skeptisk till att det funkar precis som jag vill.

det ska jag! Just nu är det helt fel keycaps på (väntar på granite r2) och layouterna är förprogrammerade som jag ska byta till en egen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

mitt JD40 har kommit!!!! ;D

http://i.imgur.com/gwWiyPZ.jpg

Den hemliga presenten var en BRO Caps Ribbit! helt stört att jag fick den!!

"i hope you like your surprise

its a 1 of 1

it is the only one of its kind that exists" sayy whaat!!!

mer bilder
http://imgur.com/a/vzXDJ

Snyggt!

Du får berätta hur det är att använda

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av twk:

Snyggt!

Du får berätta hur det är att använda

det ska jag göra ;D

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Mitt Ducky G2pro MX Green med duckys egna PBT dyesub keycaps.
Riktigt nöjd med resultatet! Tycker det passar bra med grått och gult
Ska bara fixa annat handledsstöd så är jag nöjd.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av THEBADGUY:

Mitt Ducky G2pro MX Green med duckys egna PBT dyesub keycaps.
Riktigt nöjd med resultatet! Tycker det passar bra med grått och gult
Ska bara fixa annat handledsstöd så är jag nöjd.
http://i.imgur.com/KH2oE9m.jpg

http://i.imgur.com/UhsDdTn.jpg

fy fan vad snyggt! Varför skaffa ett annat handledstöd, det du har är ju skit snyggt ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

fy fan vad snyggt! Varför skaffa ett annat handledstöd, det du har är ju skit snyggt ;D

Tackar!

Haha! Ja handledstödet funkar iaf! Ska göra ett eget igen tänkte jag, denna gången i annan färg. Kan iaf inte vara utan ett, riktigt jobbigt utan numera.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80

Permalänk
Medlem

Jag har sett att några av er har Duckys egna wristrest, det i läder. Är det något att ha? Är det äkta läder (animalisk produkt) eller fejkläder så man blir svettig om handlederna?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Release:

Jag har sett att några av er har Duckys egna wristrest, det i läder. Är det något att ha? Är det äkta läder (animalisk produkt) eller fejkläder så man blir svettig om handlederna?

Vad jag hört så ska de vara rätt dåliga. Undersidan av stödet ska ha dåligt grepp så att det glider omkring.
Om skinner har jag inte hört något dock, så kan inte svara på det.

Vet att Filco's stöd brukar rekommenderas varmt bland folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

det ska jag! Just nu är det helt fel keycaps på (väntar på granite r2) och layouterna är förprogrammerade som jag ska byta till en egen

Skickades från m.sweclockers.com

Berätta gärna vad du tycker om det och framförallt hur du löser F raden/siffror och åäö. Vilken controller har det? Tennsy?

Skrivet av huttala:

Vad jag hört så ska de vara rätt dåliga. Undersidan av stödet ska ha dåligt grepp så att det glider omkring.

Jag tror jag läste någonstans detsamma, och att det är konstläder. Annars kan jag också rekommendera FILCO. Köpte ett för att testa handleds stöd då jag inte använt det tidigare. Har inget att klaga på(förutom att det är lite tråkigt... )

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Skrivet av Beltet:

Jag tror jag läste någonstans detsamma, och att det är konstläder. Annars kan jag också rekommendera FILCO. Köpte ett för att testa handleds stöd då jag inte använt det tidigare. Har inget att klaga på(förutom att det är lite tråkigt... )

Ok, tack för tipset, ska kika på Filco. Fick lite hübris och fantiserade om att bygga ett själv men kom fram till att det nog inte är en så bra idé.

Sidenote: jag köpte blanka vita caps begagnat till mitt ducky shine 2, hävde ut alla ur paketet och tvättade och desinficerade hela setet. Insåg inte förrän jag började montera dem att JUSTJA, det är olika höjd och lutning på olika rader på tangentbordet. Mitt bord skelar just nu.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Ok, tack för tipset, ska kika på Filco. Fick lite hübris och fantiserade om att bygga ett själv men kom fram till att det nog inte är en så bra idé.

Sidenote: jag köpte blanka vita caps begagnat till mitt ducky shine 2, hävde ut alla ur paketet och tvättade och desinficerade hela setet. Insåg inte förrän jag började montera dem att JUSTJA, det är olika höjd och lutning på olika rader på tangentbordet. Mitt bord skelar just nu.

Brukar stå en siffra på undersidan av varje tangent som berättar vilken rad den tillhör

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qnott:

Brukar stå en siffra på undersidan av varje tangent som berättar vilken rad den tillhör

Bra tips, jag satt i lite mysbelysning och tryckte dit tangenterna (sambon ville "umgås" medan jag pysslade) så jag måste ha missat det. Får kika på om de har några märkningar ikväll.

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Release:

Bra tips, jag satt i lite mysbelysning och tryckte dit tangenterna (sambon ville "umgås" medan jag pysslade) så jag måste ha missat det. Får kika på om de har några märkningar ikväll.

Haha, snacka om att det måste varit jobbigt att skriva med det tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Haha, snacka om att det måste varit jobbigt att skriva med det tangentbordet.

Njae, det gick ok. Det är inte SÅ stora skillnader, men jag märkte verkligen av att jag stammade lite när jag skrev ibland, många dubbeltryckta "E" och så

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Äntligen!! Nu kan jag med säkerhet säga att jag kommer inte att använda något annat tangentbord tills detta brakar sönder om det nu skulle göra det. Fyfan vad härligt det är att skriva på! Helt fantastiskt. Jag är helt förälskad.

Taskiga bilder med mobiltelefon i mörker. Väldigt bra skick på det inte en skråma någonstans.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Beltet:

Berätta gärna vad du tycker om det och framförallt hur du löser F raden/siffror och åäö. Vilken controller har det? Tennsy?

det ska jag göra!

F raden kommer jag strunta i helt och hållet!
siffrorna och åäö kommer jag ha på FN layer.
yep, tennsy

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det enda jag har kunnat klaga på på mitt nyinköpta Model M än så länge är att space lät som ett tröskverk i sig. Den sitter lite löst och skramlar/wobblar lite och överröstade det mesta och det lät faktiskt lite irriterande. Så jag plockade bort den nyss och smorde in den med lite smörjmedel på stabilisatorn och nu blev den så tyst som jag vill ha den. Väldigt stor skillnad.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Jag älskar iaf mitt Ducky. Ser precis ut som Filco och är handsytt däruntertill. Att folk klagar på att de gilder omkring är så väldigt enkelt åtgärdat. Då man bara kan sätta på två stå stycken sånna där pads (som finns till bland annat möbler)

Hel nöjd iaf och kvalitén är bra och inga svettiga handleder

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HaZe.eXe:

Jag älskar iaf mitt Ducky. Ser precis ut som Filco och är handsytt däruntertill. Att folk klagar på att de gilder omkring är så väldigt enkelt åtgärdat. Då man bara kan sätta på två stå stycken sånna där pads (som finns till bland annat möbler)

Hel nöjd iaf och kvalitén är bra och inga svettiga handleder

Ser man på detaljer så är det fortfarande en rätt stor skillnad mellan dessa. Samtidigt får man ju tänka på att Duckyn kostar ungefär hälften så mycket.

Jag måste nog säga att det hade varit trevligt med ett lite större utbud på den svenska marknaden. Det är rätt klent faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ser man på detaljer så är det fortfarande en rätt stor skillnad mellan dessa. Samtidigt får man ju tänka på att Duckyn kostar ungefär hälften så mycket.

Jag måste nog säga att det hade varit trevligt med ett lite större utbud på den svenska marknaden. Det är rätt klent faktiskt.

Nog inte så många tangentbordskonnässörer på svenska marknaden

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Hur fasen kan man lägga ut en sån här annons och förvänta sig att få det sålt? Lite förarbete kan man väl lägga ned på det...

http://www.tradera.com/item/340827/220152160/klassiska-eftert...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Hur fasen kan man lägga ut en sån här annons och förvänta sig att få det sålt? Lite förarbete kan man väl lägga ned på det...

Haha, det var lite grisigt Kunde väl ha tvättat av det värsta i alla fall.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

"väl använd med nersmutsade tangenter – smutsen ser ut att har kommit dit av smutsiga händer" vilken tur att han delar med sig av sina misstankar om hur smutsen uppstått, men hade han inte kunna rengöra det innan han satte upp det för försäljning?

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Release:

"väl använd med nersmutsade tangenter – smutsen ser ut att har kommit dit av smutsiga händer" vilken tur att han delar med sig av sina misstankar om hur smutsen uppstått, men hade han inte kunna rengöra det innan han satte upp det för försäljning?

Ja precis. Det lär ju inte vara så många som är sugna på att köpa det där när det ser ut som det gör. Jag såg dessutom att det hade legat ute till försäljning förut för 900kr i utropspris men det var ingen som hade lagt något bud. Konstigt va?

Ser dessutom ut som det har fått tagit lite stryk för E tangenten ser lite skev ut när man tittar på bilden. Men hade han lagt nån timma på att faktiskt rengöra det lite så kanske han hade kunnat få det sålt i denna auktion i alla fall till utropspris. Tror inte det kommer att komma något bud på det den här gången heller. Speciellt inte när det finns ett annat ute till försäljning nu också om än dyrare. Men det ser fräscht ut i alla fall.

Vilken revision utav Model M är det som är de mest eftertraktade? Ju äldre desto bättre va? Förutsatt att det är i bra skick så klart. Tycker mig läst att det finns 3 olika revisioner men att de "överlappar" varandra i årtal? Jag vann mitt för 765kr (jag var dock beredd att lägga mer än så för jag skulle bara ha ett nu, och det fanns 4 mil ifrån mig så jag hämtade det personligen) och det är tillverkat 1987 men det ser helt nytt ut förutom på kabeln som var skarvad längst ned mot PS/2 anslutningen. Men jag har tittat på Ebay och det finns såna att köpa för ca. 15€ om man nu skulle vilja det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Impulsköpet har nu trillat in!

Den snygga lådan.

In action, med backlighten på max. Fy fan vad stark den är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Impulsköpet har nu trillat in!

Den snygga lådan.
http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xpf1/t51.2885-15/1...

In action, med backlighten på max. Fy fan vad stark den är.
http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/1...

NICE! Jag är så sugen på ett poker men jag har verkligen ingen användning för ett

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

NICE! Jag är så sugen på ett poker men jag har verkligen ingen användning för ett

Man hittar alltid en anledning att köpa ett nytt tangentbord....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Till surfplattan, laptopen? Jobbet? Possibilities are endless!

Skrivet av Flutters:

This!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Skrivet av ficklampa:

Till surfplattan, laptopen? Jobbet? Possibilities are endless!

Begone, foul demons of temptation!

Visa signatur