Minnet där är väl registrerat, en typ som inte passar. Men jag har Kingston ECC minne som jag köpte för detta syfte, så det bör nog fungera.
Är lite imponerad av detta du länkade, det är ju tom så jag skulle kunna köpa till 2 diskar till och ha 11 st med RAIDZ3 och en Cache enhet eller liknande.
Oavsett, jag ger mig. jag bad om ett system för 4kkr eller mindre, och du verkar ha levererat. Detta trodde jag inte existerade och därför ansåg jag priset (som först var orimligt) nu är rimligt för att få det skyddet.
Dock verkar det ha lite... problem:
"efter MYCKET strul, är nu kort nr 3 på väg på RMA... den här gången verkar det som att jag får pengarna tillbaka.."
"alla tre gånger har varit allt funkar relativt fint, när jag efter ett tags upptid ca 1 vecka i 2 första fallen, så startar jag om pga tex kernel uppdatering, då bootar inte kortet längre.."
Men det tål att forskas lite vidare i, för om det bara är han som haft något problem så bör det fungera bra.
Jo, att du inte är ansvarig för detta, det förstår jag. Men du måste hålla med om att man kunde gjort denna extra kontroll och då både fått skydd mot flera fel bitar i RAM, samt sluppit ECC. Man ska aldrig anta att något är felfritt.
Jag länkade exakt den högre upp, dock inte lika snygg länk
Anyway. Tydligen har den varit strulig förut, men skall fungera bättre med nyaste firmwaren, se till att uppdatera den direkt bara. Jag har kört det i 2 månader nu, fungerar ypperligt, samma för min kompis som skaffade samtidigt, han har dock haft problem med att hans pensionerade SSDer inte ville samarbeta med den, men jag tror det i det fallet mer beror på diskarna än kortet (gamla corsair 40+60GB diskar)