Iphone 16Gb med iCloud Drive eller 64Gb?

Permalänk
Medlem

Iphone 16Gb med iCloud Drive eller 64Gb?

Hejsan!

Har en fundering över om någon använder iCloud Drive till sin Iphone och om det fungerar felfritt? Jag funderar om jag ska välja 64Gb som kostar en tusenlapp mer eller köpa 16gb versionen och lagra bilder, videos, etc via iCloud Drive. Vad är er syn på saken?

Tack på förhand

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem

64GB utan tvekan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

64GB utan tvekan

Motivera gärna, gör mitt val mycket lättare

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe134:

Motivera gärna, gör mitt val mycket lättare

Jag vet inte hur jag ska motivera mer än att jag aldrig skulle förlita mig på en cloud baserad service för att ha mina filer på. Föredrar helt enkelt att ha allt på min egna hårddisk. Smidigare och snabbare och enklare när man inte måste ha koll på vilka filer som ligger var etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Jag vet inte hur jag ska motivera mer än att jag aldrig skulle förlita mig på en cloud baserad service för att ha mina filer på. Föredrar helt enkelt att ha allt på min egna hårddisk. Smidigare och snabbare och enklare när man inte måste ha koll på vilka filer som ligger var etc.

Det är väl smidigare att ha alla bilder samlade på en cloudtjänst som man kan nå överallt (ifall man har internet). Tror att iCloud drive funkar bra med Mac men jag vet inte hur inlåst du är i Apples ekosystem

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Lite offtopic kanske, men hur kommer man åt filerna på icloud drive på iphone? Det är ju inget filsystem direkt. Eller synkas det direkt med filmer/pdfer/musik?

Permalänk
Medlem

Blir nog en 64gb variant, verkar omständigt det här med iCloud Drive...

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

Det är väl smidigare att ha alla bilder samlade på en cloudtjänst som man kan nå överallt (ifall man har internet). Tror att iCloud drive funkar bra med Mac men jag vet inte hur inlåst du är i Apples ekosystem

Det har du iofs rätt i. Jag föredrar dock att inte ha alla bilder överallt personligen. icloud drive fungerar perfekt med mac. Tar jag ett foto så är det bara att öppna iPhoto så är den där. Jag är fortfarande van vid att bara maila bilderna till mig själv dock he

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe134:

Blir nog en 64gb variant, verkar omständigt det här med iCloud Drive...

Du kan ju alltid ha en molntjänst som backup, jag har Dropbox som laddar upp alla mina bilder automatiskt och samtidigt så har du dina bilder på alla dina enheter ifall du laddar ner Dropbox till dem.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.