SpaceSniffer Unaccessible space

Permalänk
Medlem

SpaceSniffer Unaccessible space

Tjenare!

Har "städat" datorn idag inför dreamhack och jag märkte att det saknas runt 400gb på en av mina diskar så jag laddade ner SpaceSniffer och det säger precis samma sak att 458.8gb saknas. Det funkar inte heller att formatera denna disk... Någon som vet hur jag kan formatera den eller göra så det går att använda allt utrymme som sakna?

http://gyazo.com/d8b30e69dea297e383c3400a0792e607

Jag tror att detta har varit linux på denna disk en gång i tiden så det är kanske därför windows inte kan se eller använda det?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut i diskhanteraren ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har du aktiverat att se dolda filer/systemfiler?

Borde väl bara att köra typ Low Level Format (räcker ju med Quick läge).
Sen skapa en ny partition i diskhanteraren. Då ska allt gammalt "försvinna".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Revilz:

ser bra ut.

Vad menar du med att det inte går att formatera den? Hur har du gjort?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Kan vara så att Windows lagt växlingfilen på disken (och då kan inte formatera). Gå in och manuellt stäng av den, starta om datorn och prova formatera. Sedan kan du aktivera automatisk inställning av växlingsfilen igen. Det här hänger dock inte ihop med det dolda utrymmet

edit: space sniffer jobbar på partitionsnivå så tror inte det är något med att du hade linux där

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Kan vara så att Windows lagt växlingfilen på disken (och då kan inte formatera). Gå in och manuellt stäng av den, starta om datorn och prova formatera. Sedan kan du aktivera automatisk inställning av växlingsfilen igen. Det här hänger dock inte ihop med det dolda utrymmet

edit: space sniffer jobbar på partitionsnivå så tror inte det är något med att du hade linux där

Självklart, man ser ju det på bilden (DUUH). Hur kan jag missat det...
Följ detta ovan, så bör du kunna rensa och formatera om.

Permalänk
Medlem

Man bör också ta bort partitionerna på den disken (disk 2) så utrymmet blir svart (Inte allokerat) i diskhanteraren innan man formaterar. Det kan fixa konstiga fel och det tar bara några sekunder extra.