Söker Linkedin-profiler via google

Permalänk
Medlem

Söker Linkedin-profiler via google

När jag söker efter ett namn med google, så dyker ett Linkedin-profil oftast upp i sökresultatet. När jag klickar på Linkedin-länken så kommer jag till inloggningssidan på Linkedin.
Om jag provar det på en väns dator eller någon offentlig dator på biblioteket så kommer jag in på personens Linkedin-profil direkt utan att behöva logga in.

Så min fråga är, varför kommer jag till Linkedin-inloggningssida när jag använder min dator men med andra datorer så kommer jag in på personens Linkedin-profil direkt utan att behöva logga in på Linkedin?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gant:

När jag söker efter ett namn med google, så dyker ett Linkedin-profil oftast upp i sökresultatet. När jag klickar på Linkedin-länken så kommer jag till inloggningssidan på Linkedin.
Om jag provar det på en väns dator eller någon offentlig dator på biblioteket så kommer jag in på personens Linkedin-profil direkt utan att behöva logga in.

Så min fråga är, varför kommer jag till Linkedin-inloggningssida när jag använder min dator men med andra datorer så kommer jag in på personens Linkedin-profil direkt utan att behöva logga in på Linkedin?

Tack på förhand.

Var du redan inloggad (som någon) på de andra datorerna? Det normala är väl att man kommer till en sida som visar några uppgifter om personen och föreslår att man ska logga in för att se hela profilen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar.
Jag tror att jag har listat ut hur det ligger till.
När jag kör med vpn (utländskt ip-adress) så kommer jag till inloggningssidan på Linkedin.
Men kör jag utan vpn så kommer jag till personens presentationssidan på Linkedin.

Skrivet av evil penguin:

Var du redan inloggad (som någon) på de andra datorerna? Det normala är väl att man kommer till en sida som visar några uppgifter om personen och föreslår att man ska logga in för att se hela profilen.