Fått erbjudandet av skolan att köpa ut min skoldator, värt det?

Permalänk
Medlem

Fått erbjudandet av skolan att köpa ut min skoldator, värt det?

Hejsan! Har fått erbjudandet av min skola att köpa ut min Lifebook P701 för 800kr

Undrar om det är värt inköpet, och om det finns möjlighet att lägga till en SSD för att rappa upp den.

Edit: Surfade runt lite och märkte att standard versionen har en i5:a, min har en Intel Core i3 2310M

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av QuinnoX:

Hejsan! Har fått erbjudandet av min skola att köpa ut min Lifebook P701 för 800kr

Undrar om det är värt inköpet, och om det finns möjlighet att lägga till en SSD för att rappa upp den.

Edit: Surfade runt lite och märkte att standard versionen har en i5:a, min har en Intel Core i3 2310M

Den har några år på nacken, men för 800:- är det väl inget att snacka om.
Jag skulle köpt den, såvida den fungerar som den skall.

Permalänk
Medlem

800kr är ju ingen jättesumma direkt, så det hela hänger väl på om du tror att du kommer ha någon som helst användning för den privat.
Kommer du använda den så köp den, annars inte.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Du har använt datorn dem senaste åren, så du om någon borde ju veta om den är något att ha. Bara du vet om du kommer att ha någon nytta av den, beroende på vad du redan äger för datorer och vad du har för behov av en bärbar dator. Att byta ut HDD:n mot en SSD borde vara fullt möjligt.

Permalänk
Medlem

Verkar vara vanlig 2.5" hdd plats i den och den finns med SSD från tillverkaren så det ska inte vara nått problem att sätta en SSD i den

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Verkar vara vanlig 2.5" hdd plats i den och den finns med SSD från tillverkaren så det ska inte vara nått problem att sätta en SSD i den

Har inte möjlighet att kolla just nu, men är det endast plats för en disk eller två?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!