dragon age vs skyrime

Permalänk
Medlem

dragon age vs skyrime

Hej
dragon age inquisition hur är det? kommer jag som till och från spelar skyrime gilla det, vad tror ni som spelar dragon age inquisition?

hur lång är singelplayer? är det som skyrime "oändligt" eller är det mer som bf4 "två dagars spelande"?

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Det är egentligen två olika typer av spel även fast båda är RPGs.

Du kan förvänta dig runt 100 timmar från Dragon Age Inquisition om du försöker att göra allt. Spelet är inte en öppen värld som Skyrim utan snarare region kartor, vissa av dem som är väldigt stora.

Om du bara fokuserar på att klara spelet så snabbt som möjligt kan du säkert klara det på 15-20 timmar men även efter du klarat spelet så kan du fortsätta att spela det.

Permalänk
Skrivet av robbankentor:

Hej
dragon age inquisition hur är det? kommer jag som till och från spelar skyrime gilla det, vad tror ni som spelar dragon age inquisition?

hur lång är singelplayer? är det som skyrime "oändligt" eller är det mer som bf4 "två dagars spelande"?

Vad är "skyrime"?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Vad är "skyrime"?

Typ some dragonaged.

Visa signatur

Ryzen 5900x@3700 MHz | 64GB Kingston Fury 3600 CL18 | MSI MAG B550 Tomahawk | Powercolor Radeon RX 7800XT Hellhound 16GB | Noctua NH-D15 | FD Meshify 2 Compact | Seasonic Focus GX 750W | WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Det är två vilt skilda spel.
Jag älskar båda serier av olika anledningar.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Min sambo älskar både Skyrim och Dragon Age Inquisition, så om jag enbart går på vad hon säger så kommer du gilla den senare.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Det är egentligen två olika typer av spel även fast båda är RPGs.

Du kan förvänta dig runt 100 timmar från Dragon Age Inquisition om du försöker att göra allt. Spelet är inte en öppen värld som Skyrim utan snarare region kartor, vissa av dem som är väldigt stora.

Om du bara fokuserar på att klara spelet så snabbt som möjligt kan du säkert klara det på 15-20 timmar men även efter du klarat spelet så kan du fortsätta att spela det.

100 timmar är dock grovt underskattat. Jag har spelat 200h+ är level 20 och har inte gjort många main quests än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

100 timmar är dock grovt underskattat. Jag har spelat 200h+ är level 20 och har inte gjort många main quests än.

Det beror på, eftersom jag kollat personer som streamat spelet så verkar det ligga runt 100-120 timmar, beror helt på hur mycket tid du slösar. Du kan givetvis gå tillbaka och farma för crafting komponenter eller rent av farma för att sälja dem för guld om du så vill, vilket kommer öka tiden du spelar.

Sedan så kan man även spela om det och göra det solo ist för ett party med 4st, men nog ingenting de flesta kommer att göra.

Permalänk
Medlem

Tack
kanske är värt att köpa då..

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700