Permalänk
Medlem

Funderar på att bygga en "docka" åt mitt lilla poker. Så jag kan stoppa ner det och få handledsstöd, usb hub och lite extra knappar bara för kul. Kanske hörlursingång också.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Funderar på att bygga en "docka" åt mitt lilla poker. Så jag kan stoppa ner det och få handledsstöd, usb hub och lite extra knappar bara för kul. Kanske hörlursingång också.

Låter intressant, har du funderat på material och färg etc?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Låter intressant, har du funderat på material och färg etc?

Kommer nog bli vitt och i trä. Massor med spackel så det ser ut som 1 hel bit. Får jag bara till passformen så den blir mer eller mindre perfekt så tror jag det kan bli bra, får ha hål i dockan på undersidan bara så man kan peta ut tangentbordet när det ska med någonstans ^^

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Kommer nog bli vitt och i trä. Massor med spackel så det ser ut som 1 hel bit. Får jag bara till passformen så den blir mer eller mindre perfekt så tror jag det kan bli bra, får ha hål i dockan på undersidan bara så man kan peta ut tangentbordet när det ska med någonstans ^^

Glöm in kabeldragning för strömförsörjning och usb-hubb också. Se till att posta bilder hur det går!

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Här kommer en liten bildhög på några av dom godsakerna jag har i min ägo...

Börjar med ett Cherry D-91275

Fortstätter med ett okänt t-bord av alps-switch typ..
Enda jag hittar är FK-3002 som modellnamn

Fortsätter med vad som verkar vara ett KT104 med montereybrytare..dock tror jag att det är vanliga blåa alps i det..

Och sist ut ett KB - 6252 med vad som verkar vara blåa cherrys, ntc tror jag men det stå DT computer systems på det.

Permalänk
Skrivet av dj_aleks:

Här kommer en liten bildhög på några av dom godsakerna jag har i min ägo...

Duuude, fram med diskmedlet! Tur att jag redan har ätit. Go retrosamling annars (:

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Duuude, fram med diskmedlet! Tur att jag redan har ätit. Go retrosamling annars (:

Men snälla..dom ligger inlåsta i en lagerlokal i samma skick som dom hittades...de finns över 20 tbord där av olika typ och slag så ja lär inte ställa mig o diska samtliga av dom utan att först ta reda på vad det är för några

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av dj_aleks:

Men snälla..dom ligger inlåsta i en lagerlokal i samma skick som dom hittades...de finns över 20 tbord där av olika typ och slag så ja lär inte ställa mig o diska samtliga av dom utan att först ta reda på vad det är för några

Det framgick inte att dom inte används (:

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Det framgick inte att dom inte används (:

Förvisso, antod dock att det var förståeligt givet skicket vissa är i.

Permalänk
Skrivet av dj_aleks:

Förvisso, antod dock att det var förståeligt givet skicket vissa är i.

Nja inte efter aktionen som någon länkade alldeles för ett par dagar sen här i tråden

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Nja inte efter aktionen som någon länkade alldeles för ett par dagar sen här i tråden

haha, fan, du har ju självklart en poäng där tänkte inte ens på den!
Borde ha förtydligat ja, instämmer med dig

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ficklampa:

Fan vad nice! du får berätta dina upplevelser med det sen då. Är fortarande lite skeptisk till att det funkar precis som jag vill.

Skrivet av twk:

Snyggt!

Du får berätta hur det är att använda

Skrivet av Beltet:

Berätta gärna vad du tycker om det och framförallt hur du löser F raden/siffror och åäö. Vilken controller har det? Tennsy?

Nu har jag använt den ett bra tag och kan komma med lite info om hur jag tycker om att använda ett 40% tangentbord.

Kan säga detta: Sjukt svårt att hålla koll på alla layers osv. så skaffade mig en tenkypad. Leopold FC210TP.

Det ända problemet nu är att skriva åäö. det fick jag binda. men har lärt mig rätt så fort!

Kommer nog i slutändan också kunna lära mig att använda denna helt och hållet utan tenkypaden.
Kvaliteten på detta bygge är extremt bra! Sjukt snygg design och älskar att den väger så mycket som den gör!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

ARGH! blir galen!! Finns det verkligen INGENSTANS att få tag på PBT caps som INTE är blanka eller graverade till ett shine 3 tkl med ISO layout? ja köper fan gladerligen begagnade från ett premier, den grön/vita varianten till och med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

ARGH! blir galen!! Finns det verkligen INGENSTANS att få tag på PBT caps som INTE är blanka eller graverade till ett shine 3 tkl med ISO layout? ja köper fan gladerligen begagnade från ett premier, den grön/vita varianten till och med.

Inet har haft Ducky PBT med dye sub text, fråga dem om de får in dem igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Inet har haft Ducky PBT med dye sub text, fråga dem om de får in dem igen.

Kollat med dom, teraset och ducky uk, ingen har eller kommer att få in..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Kollat med dom, teraset och ducky uk, ingen har eller kommer att få in..

Åh fan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Åh fan...

ungefär min reaktion också
Så nu sitter ja här med mina standardcaps o mår dåligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Jag blev rätt så trött på att det finns så lite utbud av ISO keycaps, att jag köpte 2st Ducky Shine 3 t-bord med ANSI layout.

Kanske en dyr lösning, men nu har jag inga problem att beställa keycaps sets som passar.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Jag blev rätt så trött på att det finns så lite utbud av ISO keycaps, att jag köpte 2st Ducky Shine 3 t-bord med ANSI layout.

Kanske en dyr lösning, men nu har jag inga problem att beställa keycaps sets som passar.

Grejen e att ja tänkte göra nåt liknande..men man tappar ju symboler den vägen..eller ja, du får ändra språk o grejer..

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av dj_aleks:

Grejen e att ja tänkte göra nåt liknande..men man tappar ju symboler den vägen..eller ja, du får ändra språk o grejer..

Man tittar inte på tangentbordet när man skriver.. Caps är bara för att man ska kunna ta snygga kort på tangentbordet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Man tittar inte på tangentbordet när man skriver.. Caps är bara för att man ska kunna ta snygga kort på tangentbordet!

haha, nej nej, såklart inte...dock vill ja ju gärna veta VAR symbolerna hamnar
Men seriöst dock..hur knepigt är det med ansi och svensk uppsättning?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av dj_aleks:

haha, nej nej, såklart inte...dock vill ja ju gärna veta VAR symbolerna hamnar
Men seriöst dock..hur knepigt är det med ansi och svensk uppsättning?

Inte alls, tangenterna sitter ju på samma ställe. Det enda du missar är ju "<>|" tecknen när du kör på svenska.
Själv kör jag snabbkommandon för att skifta mellan svensk och engelsk layout då jag allt som oftast inte skriver på svenska och därmed kan utnyttja den bra mkt bättre layouten för alla tecken istället.

Permalänk

Åsikter på det? ^^ Sjukt fränt enligt mig iaf men förmodligen inget vidare att skriva på x)

https://www.massdrop.com/buy/datamancer-typewriter-keys?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Inte alls, tangenterna sitter ju på samma ställe. Det enda du missar är ju "<>|" tecknen när du kör på svenska.
Själv kör jag snabbkommandon för att skifta mellan svensk och engelsk layout då jag allt som oftast inte skriver på svenska och därmed kan utnyttja den bra mkt bättre layouten för alla tecken istället.

Då är saken klar! en 75% med ansi får det bli!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Då är saken klar! en 75% med ansi får det bli!

Vilket blir det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kn00d:

Vilket blir det?

Inte bestämt mig är! har kollat på Race och Race 2, men enligt rapporter så verkar dom vara sisådär, både gällande tillgänglighet av nya caps (andra storlekar på vissa) alt noppoo choc, men dock gen 1 då dom senare verkar dras med kvalitetproblem..
Så ja lutar åt ett keycool 84 just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Inte bestämt mig är! har kollat på Race och Race 2, men enligt rapporter så verkar dom vara sisådär, både gällande tillgänglighet av nya caps (andra storlekar på vissa) alt noppoo choc, men dock gen 1 då dom senare verkar dras med kvalitetproblem..
Så ja lutar åt ett keycool 84 just nu

Jag hade nog inväntat Poker III, det är dock 60% så det kanske är en dealbreaker.

Jag är också grymt sugen på ett ANSI, helst ett 60% eftersom jag tycker så mycket om dom. Men samtidigt är det svårt att motivera för frugan när jag sitter med ett ISO 60% ^^ "Jo men älskling, om jag köper det här tangentbordet för 1000:- blir det mycket lättare att hitta fina knappar". Jag vill behålla rätten att säga ifrån om hon vill spendera en tusenlapp på en fin kudde.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Jag hade nog inväntat Poker III, det är dock 60% så det kanske är en dealbreaker.

Det är en dealbreaker...
Vill ha både F-knappar och pilar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Jag är också grymt sugen på ett ANSI, helst ett 60% eftersom jag tycker så mycket om dom. Men samtidigt är det svårt att motivera för frugan när jag sitter med ett ISO 60% ^^ "Jo men älskling, om jag köper det här tangentbordet för 1000:- blir det mycket lättare att hitta fina knappar". Jag vill behålla rätten att säga ifrån om hon vill spendera en tusenlapp på en fin kudde.

Poker III verkar bli ett bra tangentbord, jag skulle framför allt ser fram emot en version med svensk/nordisk tryck på tangenterna. Jag gillar att det kommer att vara programmerbart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Det är en dealbreaker...
Vill ha både F-knappar och pilar.

Ska modda om mitt Poker lite så jag byter ut Caps Lock mot Ctrl och vänstra Ctrl mot en extra FN, då blir piltangenterna lite lättare med wasd när jag kan köra lillfingret på fn. F-knapparna blir det ingen större skillnad med.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯