Få bort samtalsskärmlås? Android 4.4.4 , Galaxy Ace

Permalänk
Medlem

Få bort samtalsskärmlås? Android 4.4.4 , Galaxy Ace

Detta lås dyker upp under varje samtal. Ett stort hänglås över skärmen och uppmaning till double tap för att låsa upp. Väl upplåst så tar det (oftast?) någon sekund innan den låses igen.

Det är en väns telefon som har nyare version än min. Har aldrig sett det tidigare. Vet inte är en android eller samsunggrej?

Snabb hjälp uppskattas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Visa signatur

Mobo Asus Z97-A, Intel Core i5 4690K, Crucial BallistixSport 8gb, Samsung 850 PRO,EVGA GeForce GTX960 4GB SC Gaming, PSU Fractal Design 750W Integra M, Fractal Design Define R5 Blackout Edition, Noctua NH-C14S CPU Cooler

Permalänk
Medlem

Ska testa. Grejen är att vid samtal är det bara dubbeltryck för att låsa upp. Vanliga upplåsningen är med mönster, varför jag anar att det är två olika funktioner. Återkommer!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Hej har samma problem med svärmors samsung, hur har det gått har du hittat en lösning?

Permalänk
Medlem

anledning till varför ace 4 har det låset är för den har ingen proximity sensor för att släcka skärmen när man trar den mot örat

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

Har samma problem, är det någon som vet hur man tar bort detta? tacksam för svar.

Permalänk

Besked från Samsung

Orsaken till den att telefonen har den här funktionen är för att Galaxy Ace
4 saknar en närliggandesensor. En sådan sensor gör att skärmen släcks automatiskt när du har den mot örat
och tänds när du tar bort den därifrån. Eftersom Ace 4 saknar en sådan har Samsung valt att lägga in den här
funktionen för att undvika att man råkar trycka på olika knappar under samtalet. Det är därför som det inte är
möjligt att ta bort den funktionen.
Begränsad vidarekoppling är ett meddelande från operatören, som kommer upp och det betyder att om man befinner dig i ett
samtal och någon ringer, så kopplas det samtalet till din röstbrevlåda.

Bra att veta, men funktionen är verkligen till besvär tycker jag som drabbats av den!