Permalänk
Medlem

Jag är en Assetto Corsa fanboy och älskar det. Du borde kolla upp det i alla fall. Har bra modsupport också vilket är ett sjukt bra plus.

Du kan även kolla upp game stock car 2013, också riktigt trevligt spel även det med modsupport.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Jag är en Assetto Corsa fanboy och älskar det. Du borde kolla upp det i alla fall. Har bra modsupport också vilket är ett sjukt bra plus.

Du kan även kolla upp game stock car 2013, också riktigt trevligt spel även det med modsupport.

Det jag drar mig för när det gäller GRID, Assetto Corsa osv. är att man inte kan köra fritt, vilket jag älskar. Annars verkar det som ett toppenspel!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk

Det är svårt att definiera "bästa bilspelet". Spel som GTA är roliga att köra omkring i men samtidigt uppskattar jag en simulator även om grafiken ofta är sämre. Jag skulle dock säga iRacing eller rFactor 2.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Det jag drar mig för när det gäller GRID, Assetto Corsa osv. är att man inte kan köra fritt, vilket jag älskar. Annars verkar det som ett toppenspel!

Det närmsta du kan komma realism och att köra fritt finner du nog i Forza Horizon. Du får helt enkelt fundera på om det är tillräckligt viktigt för att investera i ett xbone.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Det närmsta du kan komma realism och att köra fritt finner du nog i Forza Horizon. Du får helt enkelt fundera på om det är tillräckligt viktigt för att investera i ett xbone.

Har kommit fram till det med. Får fundera lite på det, som du säger.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Det finns bara tre bilspel

iRacing, Richard Burns Rally och Assetto Corsa.

iRacing har oslagbar multiplayer. Det går inte att komma i närheten av. Totalt överlägset.

Assetto Corsa är riktigt vasst både vad gäller fysik och grafik, men har bara lobbybaserad multiplayer och ligor får du hitta själv. Inget rankingsystem som iRacing har.

Richard Burns Rally har ett par år på nacken men är fortfarande den enda rallysimulatorn som finns.

Utöver dessa har du plojiga leksaker, men det är ingenting jag kan rekommendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Det där är drömspelet.

- Bra grafik.
- Awsome bilar.
- Verkar ha bra köregenskaper.
- Verkar vara hyfsat realistiskt.
- Häftiga miljöer.
- Fri körning.

Blir nästan sugen på att köpa en XBOX One bara för det spelet, känns lite ''waste of money'' dock. Finns det ingen möjlighet att spela det på PC? Eller finns det något liknande, om vi bortser från Test Drive Unlimited spelen?

Att köpa ett XBOX 360 och Forza H2 är inget alternativ då jag tyckte det såg alldeles för ''fult'' ut. Känns dessutom dumt att köpa en så pass gammal konsol idag.

Jag köpte Xbox one för horizon 2, jag köpte 360 för horizon 1, det är drömspelet, äckligt snyggt på ONE med

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Finns folk som börjat skapa stora stadsområden för free roam i Assetto. Är ingen som är nära på klar än dock, men i framtiden är det möjligt att de slipat kanterna på dessa så de täcker behovet av lite cruising.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

TDU2, Dirt 3

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Dirt 3 med force feedback ratt. Helt sjukt skön körkänsla!

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Jag kom på ett spel du kan kolla upp. City Car Driving Simulator. "Världarna" är inte direkt stora, i alla fall inte senast jag spelade det men det är ändå ett rätt trevligt spel. Det kostade inte så mycket heller har jag för mig... och *trumvirvel* det har modsupport

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av e1m1:

Finns folk som börjat skapa stora stadsområden för free roam i Assetto. Är ingen som är nära på klar än dock, men i framtiden är det möjligt att de slipat kanterna på dessa så de täcker behovet av lite cruising.

Låter ju bra, hoppas att det blir bra i praktiken sen också. Synd att de inte kan göra någon officiell DLC eller liknande.

Skrivet av Tony32:

Dirt 3 med force feedback ratt. Helt sjukt skön körkänsla!

Det ska jag nog skaffa! Har en rätt så schysst ratt också, så det kan nog bli kanon.

Skrivet av kevve1:

Jag kom på ett spel du kan kolla upp. City Car Driving Simulator. "Världarna" är inte direkt stora, i alla fall inte senast jag spelade det men det är ändå ett rätt trevligt spel. Det kostade inte så mycket heller har jag för mig... och *trumvirvel* det har modsupport

Har faktiskt tittat lite på det och varit påväg att skaffa det. Jag tycker dock att grafiken brister lite, är det något du upplever? (om du nu har spelat det)

Skrivet av tonix:

Jag köpte Xbox one för horizon 2, jag köpte 360 för horizon 1, det är drömspelet, äckligt snyggt på ONE med

Ska kolla i mellandagsrean om jag hittar något Xbox ONE för ett bra pris. Det ser riktigt bra ut i alla fall.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Flatout 1-3

Så j**la sköna spel!

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Need for Speed World har jag spelat sen beta, dock har det blivit mindre och mindre när utvecklarna slutade och ersattes med några idioter som inte tar hand om spelet längre. Nu är det bara fullt av hackers och skit. Men herregud vad jag har lagt ner många timmar i World, säkert runt 2000. Dock är det egentligen inget jättebra bilspel, men älskade konceptet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Har faktiskt tittat lite på det och varit påväg att skaffa det. Jag tycker dock att grafiken brister lite, är det något du upplever? (om du nu har spelat det)

Var längesedan jag spelade det men grafiken var väl inte jättedålig men inte direkt bra heller. Tror bara du kan hitta spelet på deras hemsida och inte via nyckelsiter, tyvärr. Minns jag rätt så kostade det runt 300 spänn och det kan det allt vara värt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Matwik:

Flatout 1-3

Så j**la sköna spel!

Flatout 2 har jag och spelar på laptopen. Riktigt roligt spel som är väldigt lättdrivet också!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Euro truck simulator!

Permalänk
Medlem

om du kan stå ut med lite halv taskig grafik så finns ju live for speed och där är det väldigt bra körkänsla

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Föredetting

GTR 2 är aldrig fel, speciellt om man vill slippa betala för iRacing varje månad. Richard Burns Rally om det ska sprättas grus.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse92:

Euro truck simulator!

Grymt spel, har spelat det mycket!

UPDATE: Jag fick The Crew i julklapp och har spelat någon timme. Jäklar vad bra det verkar! Synd bara att min dator inte kan driva runt det på den grafiken jag vill ha - får mixtra lite med det. En fråga bara: Kör jag i multiplayerläge när jag spelar storyn?

Fick också tag på ett GRID: Autosport för en billig peng och det har jag också spelat i någon timme. Det verkar även det väldigt roligt och framför allt mycket realistiskt.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Skrivet av Meantek:

GTR 2 är aldrig fel, speciellt om man vill slippa betala för iRacing varje månad. Richard Burns Rally om det ska sprättas grus.

Det har jag faktiskt inte hört talas om, ska kolla upp det! Tack för tipset.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Läst första sidan med kommentarer men inte sida 2 så ursäkta om detta redan e skrivet.

Till att börja med så finns Forza först o främst till 360 och inte endast xbone då forza är en serie som pågått under många år precis som gran turismo. Till dator finns det inte så mycket bra bilspel i min mening inte med fri värld iallafall har dock lyckats slagit ihjäl 400 timmar på Test Drive Unlimited 2 rätt bra körkänsla och man kan ställa in lite fininställningar så blir det ännu bättre jag tycker det är rätt nice och åka runt på hawaii runt bergen o drifta Så mitt förslag på spel till pc är nog TDU2 om man vill ha den öppna världen annars finns ju en hel del spel om man är ute efter endast bra körkänsla men dem förslagen har redan sagts många

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

Är det bara jag som inte gillar en del nyare spel med massa boost/nitro och sådana grejer, själv gillar jag snarare rally och ett spel som jag kör än idag är Colin McRae 2005, grafiken är ju inte något att hänga i julgranen men koppla in en ratt och jäklar vilken körkänsla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NybbTronio:

Är det bara jag som inte gillar en del nyare spel med massa boost/nitro och sådana grejer, själv gillar jag snarare rally och ett spel som jag kör än idag är Colin McRae 2005, grafiken är ju inte något att hänga i julgranen men koppla in en ratt och jäklar vilken körkänsla!

Oj det spelet har man inte kört på många år.
Fungerar det med Windows 7 och G27?

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Skrivet av Lindahl:

Oj det spelet har man inte kört på många år.
Fungerar det med Windows 7 och G27?

Jag vet faktiskt inte, spelet ligger på farsans gamla dator med Windows XP, men hoppas att det funkar på lite nyare os så att man kan fortsätta spela det när den datorn gett upp!

Permalänk
Medlem

F1 2014

Skrivet av Dalton Sleeper:

Håller fullständigt med.. F1 2014 bra körkänsla, bra grafik, finns underbara mods till.

sen Grid Autosport har detta oxå gillas skarp.

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk

Det roligaste är att köra irl

Permalänk
Medlem

Finns bara en bra racingsimulator Iracing, alllt annat är sämre. Eller kanske man ska säga allt annat är just bilspel Race07 och Rfactor kommer väl stundtals upp i bra klass med sjuttielva olika moddar. Och du kör med folk som du känner väl, så det blir seriösa race.

Tyvärr så kostar det väldigt mycket att köra, men är man riktigt inne på att få bra racing så är det bäst. Bygger helt på online tävlingar som körs på bestämda tider, där du får köra med folk som är ungeför lika bra som dig. Detta fungerar utmärkt så länge det är många som kör den klassen man valt. Tyvärr finns det väldigt många klasser, så vissa blir det knappt några riktiga race i.

Finns ett incident (krasch) beräkningssystem som innebär att i princip alla race är schyssta, alla gör sitt absolut yttersta för att köra så bra som möjligt. Systemet är inte alltid rättvist men det fungerar faktiskt helt suveränt för att onlineracingen skall bli seriös. Har inte hitta något annat racingspel där man kan köra seriöst online med helt okända, brukar bara vara en stor djävla lekstuga.

Alla banor är scannade vilket innebär att en del som kör på riktigt använder Iracing för att träna. Men som sagt detta är en racingsimulator, 99% Vill ha ett bilspel vilket är något helt annat

Permalänk
Skrivet av Eddiebooy:

Det roligaste är att köra irl

Inte när jag hade min peugeot haha. Mini Coopern känns bra dock.

OnT: Grid 1

Jag köpte ett beg xbox 360 för 600kr för att köra Forza, lätt värt det!

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Föredetting

Bästa force feedback-simulationen (utanför iRacing) finns för övrigt i Richard Burns Rally.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.