Permalänk
Medlem

Transformatorfråga. Rätt forumdel?

Hej.

Osäker på forumdelen nu men frågan är iaf som lyder.
Har en dlink DIR-655 där en konding i transformatorn bokstavligt talat exploderat. Då det inte finns några spår av vad som suttit där tidigare och jag dessutom inte har lödverktyg små nog att göra ett vettigt jobb så tänkte jag se om jag kan använda mig av en ställbar transformator ist.

Med begränsad kunskap om mätvärden så undrar jag helt enkelt vad jag kan tänkas behöva köpa.

Outputvärdena på den trasiga transformatorn är +12V 2A

Funkar det då med denna?

MVH

Visa signatur

Nu sitter man här igen då..

}E4300{}p5n-e SLI{}8800gts 320mb{}2x1024 corsair XMS2{}Hiper type M{}160+500gb seagate{

Permalänk
Medlem

Max belastning 0,3 A vid 12 V

Rätt säker på att det inte kommer att fungera något vidare.

Permalänk
Medlem

Du behöver en 12 V nätadapter som kan leverera minst 2 A. Den du länkat är alltså alldeles för klen!

Denna bör fungera: http://www.kjell.com/sortiment/el/stromforsorjning/nataggrega...

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt. Hade läst 3000mA och undrade då om man behöver några marginaler på värdena? Låt oss säga att jag hittar en vettig adapter med precis 2A. Är det dumdristigt att köpa denna då eller är det försvarbart? Själva routern borde väl knappast dra många Watt kan jag tänka så allt från 20W< borde väl räcka?

Hade nämligen hittat denna först innan jag läste fel på den först länkade.

Visa signatur

Nu sitter man här igen då..

}E4300{}p5n-e SLI{}8800gts 320mb{}2x1024 corsair XMS2{}Hiper type M{}160+500gb seagate{

Permalänk
Medlem

Den fungerar nog alldeles utmärkt! Tänk på att nätdelen som följde med också var 2 A med "marginal inräknat" så att säga.

Permalänk
Medlem

Då gör jag en chansning o prövar, sen löder jag på pluggen från den befintliga nätdelen ist för den medföljande och hoppas på att det inte var något i routern som gjorde att kondingen exploderade. Routern är praktiskt taget oanvänd och det vore jobbigt att behöva köpa en ny då denna vanligtvis funkar så jäkla bra!

Jag tackar ödmjukast för svaren så länge.

Visa signatur

Nu sitter man här igen då..

}E4300{}p5n-e SLI{}8800gts 320mb{}2x1024 corsair XMS2{}Hiper type M{}160+500gb seagate{