Surfplatta för åttaåring

Permalänk
Medlem

Surfplatta för åttaåring

Tänkte skaffa en till min son. Han spelat spel, typ Clash, men även andra. Sen kollar han på Youtube och svtplay. Vi har haft Ipad innan i familjen, men i och med att vi har telefoner med större skärmar har vi inte behov av en surfplatta.
Vad rekommenderar ni för platta? Är öppen för alla förslag och vad jag bör tänka på.

Permalänk
Skrivet av museo12:

Tänkte skaffa en till min son. Han spelat spel, typ Clash, men även andra. Sen kollar han på Youtube och svtplay. Vi har haft Ipad innan i familjen, men i och med att vi har telefoner med större skärmar har vi inte behov av en surfplatta.
Vad rekommenderar ni för platta? Är öppen för alla förslag och vad jag bör tänka på.

Va? Är det inte det du frågar efter?

Permalänk
Medlem

ipad mini funkar väl bra?

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

En begagnad nexus 7 eller Ipad mini. Dumt att lägga för mycket pengar när det är till en 8 åring (kanske blir stulen i skolan eller borttappad). Men ska han bara ha den hemma så kanske det är bättre med en liten tv + wii u, det skulle nog jag föredragit som 8åring. Där kan han ju spela bra spel, + att det är ju lite som en surfplatta också ;).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeekySole9354:

Va? Är det inte det du frågar efter?

Ha, ha, ha, det är vi vuxna som har större telefoner och inte behöver surfplatta.
Sonen har ingen telefon. Ipad mini är ett bra förslag.

Permalänk
Sötast

http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/7-9a4tum...

Känns som att det finns en hel del pengar att spara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/7-9a4tum...

Känns som att det finns en hel del pengar att spara!

Köpte dessa 2 till mina barn nu i jul. Funkar klockrent.
Då dom inte är så gamla är det perfekt med lite billigare plattor som man inte gråter blod om dom drar i golvet.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Om du ska välja mellan Lenovo plattan och den där skulle jag absolut ta Levono, bra mycket bättre prestanda för nästan samma pris. Är endast 2 kärnor i Asus plattan och 4st i den andra. Lenovo plattan klarar multitasking bättre, högre upplösning, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/7-9a4tum...

Känns som att det finns en hel del pengar att spara!

Den här plattan är faktiskt förvånansvärt bra! Jag köpte en till sonen som är fem nu i julklapp. Den känns rapp och skärmen är riktigt fin. Skön baksida också, lite gummerad. Det är värt att köpa A7-50 över 40 iom 16 GB minne för att installera appar som ju tar rätt mycket plats nu för tiden.

Den kom med 4.4.2.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/7-9a4tum...

ASUS MeMO Pad 7 ME176CX är ett alternativ till Lenovo A50-70

Bättre prestanda men lite mindre Intern minne och lite dyrare

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Skrivet av museo12:

Ha, ha, ha, det är vi vuxna som har större telefoner och inte behöver surfplatta.
Sonen har ingen telefon. Ipad mini är ett bra förslag.

Jaha, blev bara lite förvirrad.:p

Permalänk
Medlem

Tack alla för era svar och råd.
Jag har beställt en Lenovo nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Tack alla för era svar och råd.
Jag har beställt en Lenovo nu.

Vad tyckte sonen?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."