Permalänk
Skrivet av doende:

Jag ska testa med fläkt på toppen men tror som du säger att originalfläkten är så dålig så blir väl att köpa sig en ny! Jag ska kolla upp lite vad som finns lägger hellre lite mer pengar så de blir ordentligt!

Stort tack för alla svar du gett!

Japp, originalkylaren är egentligen bara där för att hålla igång datorn, men inte mycket mer

212 EVO som jag nämnde är förvånansvärt bra och det går att få samma prestanda som t.ex. H100i eller H110 med luft om man vill slippa 1-2 extra ljudkällor (pumpen, plus beroende på storlek och antal fläktar på kylanordningen). Såg dock precis nyss att Corsair lanserar H110i nu under CES, så det kan löna sig att vänta på tester på den och se hur den presterar och låter o.s.v. gentemot de andra. Själv hade jag gärna kört med vatten för estetiken, men jag har ändå på känn att en redig luftkylare á la Noctua NH-D14/15 eller BeQuiet Dark Rock Pro 3 levererar likvärdig prestanda med lägre ljudnivå, vilket jag har börjat finna ganska viktigt på senaste tiden.

Japp, det är därför detta forum finns, för att få svar.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Avstängd
Skrivet av doende:

Tack för alla svar! Provade montera inblås på sidan och spelade COD AW nu i 1h och får som max temp på GPU: 63grader och det kan jag inte klaga på!

Mitt brukar också maxa 63c. Så din kylning är mkt bra.

Permalänk
Medlem

Har några 212 kylare.
Ett bra budgetval.
Tysta som attan o kyler bra.
rekommenderas varmt.
även för överklockning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Ok, kommer bara ha dom fläktarna man får med först, om det inte räcker skaffar jag en till men hoppas på att jag inte behöver det och att man kan ha luckan stängd utan att det ska bli problem med temperaturer

Men lol. Du har ju ventilationshål på sidan av frontpanelen? Skulle se ut om du var tvungen att ha dörren öppen hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Har själv en fråga angående FD Define R4 som jag ska ha till en ny dator väldigt snart. Hur är det med insuget där fram? Det finns ju en dörr och om den är stängd kommer det skapa problem med insuget då? Ser ju snyggare ut om man kan ha den stängd

Stora ventilations hål på sidorna av dörren där luften sugs in. Dörren är mest för att dämpa ljudet och dölja fronten.

R5 review med ljud test på slutet.

https://www.youtube.com/watch?v=SRZIdbdcIiU

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Men lol. Du har ju ventilationshål på sidan av frontpanelen? Skulle se ut om du var tvungen att ha dörren öppen hela tiden

Skrivet av ander01se:

Stora ventilations hål på sidorna av dörren där luften sugs in. Dörren är mest för att dämpa ljudet och dölja fronten.

R5 review med ljud test på slutet.

https://www.youtube.com/watch?v=SRZIdbdcIiU

Såg inte dom först bara